Huonejärjestelyistä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Maija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Meillä olisi pojat toisessa ja tytöt toisessa. Paitsi jos toinen huone olisi riittävän iso että sen saisi väliseinällä/kirjahyllyllä jaettua niin isot sinne ja pienemmät toiseen huoneeseen.

No eiköhän sinun kannata katsoa niitä perhesuhteita, eikä pelkkiä ikiä ja sukupuolia. Minä olin samassa huoneessa kahdeksan vuotta nuoremman veljeni kanssa kun hänen kanssaan olimme parempia kavereita kuin kaksi vuotta nuoremman veljeni kanssa. Ja kun isommilla lapsilla on jo noin paljon ikää, niin kannattaa varmaan kysyä heidänkin mielipiteitään ja ideoitaan tilanteeseen.

Teidän mielestä murrosikäinen ei tarvitse paljon yksityisyyttä? eikö ole noloa esim.pukeutua veljen nähden ym.? Miten jakaa huone, kun se on suorakaiteen muotoinen ja ikkuna toisessa kapeassa päässä ja toisessa ovi?

no jos sitä ei voi jakaa ni too bad. ton ikäsellä menee ehkä vielä, mutta kyllä se jossain vaiheessa voi häiritä (itse en ainakaan vanhempieni luona käynyt vilauttelemassa tissejäni veljilleni) kun ikää ja kaikkea muutakin tulee lisää.

No mun mielestä teini tarvitsee oman huoneen ja oman rauhan... Mutta jos huoneita on noin vähän niin pakkohan siitä on jotenkin tinkiä... Vanhemmat olkkariin ja pienimmät omaan ja "teineille" omat huoneet?

Tytöt toiseen ja pojat toiseen.
Mulla on myös 11v tyttö enkä voisi kuvitellakkaan että suostuisi asumaan liki samanikäisen veljensä kanssa samassa huoneessa, vaikka hyvin kaveeraavatkin keskenään muuten. Juuri nimenomaan sen takia että rinnat kasvaa, on menkat yms..

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Teidän mielestä murrosikäinen ei tarvitse paljon yksityisyyttä? eikö ole noloa esim.pukeutua veljen nähden ym.? Miten jakaa huone, kun se on suorakaiteen muotoinen ja ikkuna toisessa kapeassa päässä ja toisessa ovi?

Niin, että kyselehän niiltä vanhemmilta lapsilta mitä haluavat...Eihän sekään kivaa ole, että pikkuset tonkii huoneesta aina kaiken kun isompi sisar ei ole kotona...

Tuohon huoneen jakamiseen, jonkinlainen kirajahyllysysteemi/tilanjakaja joka on alhaalta ihan kiinteä ja umpinainen mutta ylhäällä läpäisisi valoa, eli ei olis takaseinää hyllyillä tai olis lasitiiltä tms.
Jos kiinteämpi tilanjakaja ei mahdu niin sitten kangas verhokiskoon kattoon,alhaalta tummaa ja paksua kangasta josta ei näy läpi, ylhäältä jotain läpikuultavaa ohutta kangasta. Ja musta olis reilua et lapset sit halutessaan vois vaihtaa puolia vaikka puolen vuoden välein, eli kumpikin sais olla ikkunallisella puolella, joka kuitenkin on valoisampi, välillä.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Vaikuttaakos murrosikä jotain? Kuinka vanhana tyttö ja poika eivät enää voi olla samassa huoneessa?

Miksi eivät voisi olla samassa huoneessa? Sisarukset. ?

Meillä pojat samassa huoneessa. 6v ja 8v. Tytöt toisessa 12v ja 2v. Tyttöjen huone on jaettu, poikien ei. Pojilla niin samat jutut vielä... Jos vanhimmalla ja kakkosella olisi vähemmän ikäeroa ja samoin kolmonen ja nelonen olisivat lähempänä toisiaan niin olisin jakanut huoneet toisin, eli isot ja pienet. Mutta nyt pojat ovat aina nukkuneet samassa joten tyttö (vanhin) sai kuopuksen huoneeseensa.

Yhteistyössä