Huomioitteko tarjoiluissa pitkän matkan vieraat?

[QUOTE="vieras.";29519013]Mihin aikaan nämä kekkerit sitten oli? Onko muka joku yleinen olettamus, että lasten synttäreillä on ruokaa tarjolla?

Ja onko sulla jotain aineenvaihduntahäiriötä tms. jos et yksiä kahvitteluja kestä "pelkän" kakun voimin? Siinä reilummassa kakkupalassa on kuitenkin energiaa sen verran, mitä normaalissa terveellisessä ateriassa, joten kyllä minä ainakin sen voimin jaksaisin pari tuntia perseelläni istua.[/QUOTE]

Onko 1v. synttärit "lasten synttärit". Ei siellä kyllä kahta vauvaa lukuun ottamatta muita lapsia ollut, aikuisia vaan.

Ja ihmisillähän on erilainen käsitys juhlien tarjoilusta. Toiset laittavat pöytään pullaviipaleet ja toiset seitsemää eri sorttia. Mä kuulun jälkimäiseen ryhmään ja oletan, että meille tullaan nälkäisinä eikä just syöneenä.

Kuinka kauan näistä lapsen synttäreistä on aikaa, kun ne vieläkin sua noin paljon mietityttää että palstallekin jopa niistä avaudut?
Ilmasitteko miehenne kanssa itse juhlakalulle ja hänen vanhemmilleenkin mielipiteenne asiasta?

[QUOTE="noh";29519038]Pitääkö sitten kaikille tarjota ruokaa vai pelkästään pitkämatkalaisille? Muut vieraat sitten tekevät mitä kun emäntä laittaa ruokaa ap:lle.[/QUOTE]

En edeleenkää halua lämmintä ruokaa vaan voisi olettaa, että juhlissa olisi esim. suolaista piirakkaa tai jotain ruokaisampaa.

Kuinka kauan näistä lapsen synttäreistä on aikaa, kun ne vieläkin sua noin paljon mietityttää että palstallekin jopa niistä avaudut?
Ilmasitteko miehenne kanssa itse juhlakalulle ja hänen vanhemmilleenkin mielipiteenne asiasta?

Miten avauduin? Kysyin, että ottavatko muut huomioon pitkän matkan vieraat tarjoiluissa?

Miksi olisi pitänyt sanoa mitään, mehän käytiin syömässä ennen sinne menoa? Onko lukutaidossa häikkää?

Alkuperäinen kirjoittaja Rva Ilkeä Harmaa;29519035:
Onko 1v. synttärit "lasten synttärit". Ei siellä kyllä kahta vauvaa lukuun ottamatta muita lapsia ollut, aikuisia vaan.

Kyllä 1-vuotias on lapsi, ja hänen synttärinsä ne oli eli kyseessä oli lapsen synttärit. Ei mikään kovin suuri ja erikoinen juhla, joka vuosihan ne synttärit on. En minä ainakaan kovin ihmeellisiä tarjoiluja tuollaisissa juhlissa odota.

Voi vain kuvitella kuinka tämä fiksu pariskunta on päivitellyt asiaa koko kotimatkan.
.. näköjäs aina tähän päivään asti.

Niin koska ne synttäreit oli? .. ja meni?

No ihan sama, mitkä bileet on ni melkein joka paikassa on yleensä jotain suolastakin tarjottavaa, että yllättyisin aika paljon, jos ei synttäreillä mitään muuta kun makeaa olisi tarjolla. Pienikin pala jotain perus järkkymakeeta kakkua kyllä saa mussa aikaan tarpeen syödä jotain suolasta. Saati sitten jos olisi lapsia, nehän vasta yrjöömispisteessä onkin, jos ei oo vartin sisään syöty ja sit vedetään pelkkää makeeta. Meillä toki pitkänmatkalaisille tarjotaan aina ruoka, tarvittaessa pyydetään heidät sitten hieman aikaisemmin.

Jos toiset käyttää aikaa, rahaa ja vaivaa siihen et ajaa vaikka 400km synttäreiden takia, niin mun mielestä on kohteliasta ja vieraanvaraista huomioda tämä tarjoiluissa.

eihän ap mitään täällä motkottanut, vaan kysyi, huomioitteko te muut pitkältä matkanneet vieraat.. ettekö osaa lukea.. Ketjusta päätellen osa ei huomioi... Onneks meillä sentään huomioidaan, kuten myös lähipiirissä.. Me matkataan aina 200km päästä sukujuhliin.... rajotukset matkalla alle satasta, eli aikaa kuluu ajamiseen ihan hyvin. Kyllä mä oletan että AINA on ruokaa tarjolla kun sukulaisille mennään juhlimaan kauemmaksi! En todellakaan mitään mikroruokii raahaa mukuloille mukana.. eikä myöskään todellakaan pysähdytä mihinkään hesburgeriin tai abcille matkan varrella syömään! :D No.... kukin tavallaan.. onneks meidän lähipiirissä on näin!

Olishan se törkeetä jos mä nyt tarjoisin pelkät kahvit mun ystävälle kun tulee 250km päästä meille kylään muutaman viikon kuluttua katsomaan uutta kummityttöä! En todellakaan oleta että mun paras ystävä ottaa ruuat kotoota ja perillä saa vaan kahvia ja pullan palan! :D

Ja nyt ei oo kyse mistään ahneudesta vaan vieraanvaraisuudesta, jota suomessa ei tunneta ilmeisesti enää nykypäivänä!

Minä joko pistän kutsuun millaista tarjoilua on odotettavissa (milloin on ruoka, milloin kakkukaffeet jne) ja niiden pisimpimatkaisten kanssa kyllä juttelen etukäteen puhelimessa, että mitenkä ruoan kanssa. Tosin meidän kakkukaffeillakin on aina jotain suolaista täyttävämpää syötävää.

Anopillla on pelkästään kaikkea makeaa, siellä rupeaa aina tekemään mieli jotain suolaistakin. Mutta onneksi on lähellä, pitkän matkan takaa olisi tosi ällöä.

eihän ap mitään täällä motkottanut, vaan kysyi, huomioitteko te muut pitkältä matkanneet vieraat.. ettekö osaa lukea.. Ketjusta päätellen osa ei huomioi... Onneks meillä sentään huomioidaan, kuten myös lähipiirissä.. Me matkataan aina 200km päästä sukujuhliin.... rajotukset matkalla alle satasta, eli aikaa kuluu ajamiseen ihan hyvin. Kyllä mä oletan että AINA on ruokaa tarjolla kun sukulaisille mennään juhlimaan kauemmaksi! En todellakaan mitään mikroruokii raahaa mukuloille mukana.. eikä myöskään todellakaan pysähdytä mihinkään hesburgeriin tai abcille matkan varrella syömään! :D No.... kukin tavallaan.. onneks meidän lähipiirissä on näin!

Olishan se törkeetä jos mä nyt tarjoisin pelkät kahvit mun ystävälle kun tulee 250km päästä meille kylään muutaman viikon kuluttua katsomaan uutta kummityttöä! En todellakaan oleta että mun paras ystävä ottaa ruuat kotoota ja perillä saa vaan kahvia ja pullan palan! :D

Ja nyt ei oo kyse mistään ahneudesta vaan vieraanvaraisuudesta, jota suomessa ei tunneta ilmeisesti enää nykypäivänä!

Paljonko muita vieraita tulee samaan aikaan ystäväsi kanssa ja tarjoatko siis kaikille ruuan?

Minusta on todella outoa, jos on synttärijuhlissa tarjolla vain kakkua ja keksejä. Minä olen oman suvun kekkereissä tottunut siihen, että on suolaista (karjalanpiirakoita ainakin, yleensä muutakin) ja makeaa tarjolla montaa lajia. Ja aina on täytekakkua. Niinpä olinkin ihan äimänä, kun menin ensimmäistä kertaa anopin synttäreille. Ei ollut kakkua, oli jotain pasteijoita ja keksejä. Mutta kaikkeen tottuu :D

Vastasinkin jo aiemmin, että meillä on aina myös suolaista synttärikahvipöydässä. Mutta siis ei meillä koskaan ole mitään pitkänmatkalaisia.. Ei tule edes pieneen mieleen kutsua ihmisiä jostain 200-400 km päästä pelkkien syntymäpäivien takia! Häät, ristiäiset, rippujuhlat, isommat esim. 50.v.juhlat on sitten eri juttu. En todellakaan oleta että esim. lapseni kummi lähtisi ajamaan 450km syntymäpäivien takia..

En ole koskaan ollut yhdilläkään lasten synttäreillä jossa olisi ollut ruokatarjoilu.

Miksi ap teille oli niin iso asia käydä syömässä reissussa? Rahanko takia? Olisit tehnyt eväät :D
Meillä on aina ollut niin että ruokaa on tarjolla klo 12, varsinaiset juhlat on alkanut klo 13. Eli halukkaat (käytännössä pitkämatkalaiset) on tullut ensin syömään ja loput sitten hieman myöhemmin.
Toinen ruoka on ollut tarjolla 17-18 välillä, jolloin pitempi matkalaisilla on ollut mahdollisuus syödä ennen kotiinpäin lähtöä.
Samoin me olemme saaneet ruokaa lasten synttäreillä käydessä.

Pikkusuolasta on aina. Pidemmältä tulevat on syöneet kotona lounaan Ja juhlat yleensä aina päiväkahviakaan. Toki tarjoan jotain mahantäytettä ennekun lähtevät kotia kohti. Jos kahvittelun ja lähdön välissä on aikaa kulunut. Ja kauempaa tulevien kohdalla yleensä kuluu.

Riippuu vähän kanssa kellonajasta.Meillä on viikonloppuna synttärit kello 15.Tarjolla on suolaista ja makeaa.Ei kuitenkaan varsinaista ruokaa.Silloin kun on juhlat missä tarjoan ns kunnon ruokaa ilmoitan sen kyllä kutsussakin.

Yhteistyössä