Huomioikaa muuttaessa, että enää pelkkä osoitteenmuutos ei riitä, jos haluatte, että kaikki postit käännetään

• Viestiketjun aloittaja muuttajat
  • Ensimmäinen viesti
muuttajat
Nimittäin muuten menee kaikki vanhaan osoitteeseen tulevat lehdet sun muut roskikseen, niitä ei enää käännetä, jos tekee pelkän osoitteenmuutoksen. Vain ja ainoastaan, jos ottaa edelleenlähettämispalvelun, niin sitten käännetään kaikki posti. Pelkällä osoitteenmuutoksella, joka on maksuton, niin sillä käännetään 1. ja 2. luokan kirjeet ja normaalit paketit.

Nimittäin muuten menee kaikki vanhaan osoitteeseen tulevat lehdet sun muut roskikseen, niitä ei enää käännetä, jos tekee pelkän osoitteenmuutoksen. Vain ja ainoastaan, jos ottaa edelleenlähettämispalvelun, niin sitten käännetään kaikki posti. Pelkällä osoitteenmuutoksella, joka on maksuton, niin sillä käännetään 1. ja 2. luokan kirjeet ja normaalit paketit.
Mä oon aina ollut niin kiltti, että olen vienyt postiin/postilaatikkoon edellisten asukkaiden posteja, jos niitä on tullut.Ei ole suuri vaiva mulle :)

mo1
Itellä on neljän kunnon muuton perusteella kokemusta, että joka kerta posti on kyllä pidempäänkin kääntänyt satunnaiset väärään osoitteeseen menneet postit. Esim. juuri tässä toissaviikolla mun papakoe-kutsuni oli laitettu edelliseen osoitteeseen, josta keväällä ollaan muutettu pois. Ja se tosiaan tuli nyt kyllä ihan tänne uuteen osoitteeseen. Ja ikinä en tuota vuotta ole maksanut.

ap.
Kyllä ne käännetään, olikohan 1-2kk. Sen jälkeen pitää ottaa se edelleenlähettämispalvelu.
Tää onkin ihan uusi juttu ja tänään saimme ohjeita miten toimitaan, elikkä pelkkä osoitteenmuutos tarkoittaa sitä, että vain 1. ja 2. luokan kirjeet käännetään, muut menee roskiin ja sitten jos on otettu jokin edelleenlähettämispalvelu 1kk tai 12kk, niin sitten käännetään kaikki posti, joko sen kuukauden tai vuoden.

ap.
Itellä on neljän kunnon muuton perusteella kokemusta, että joka kerta posti on kyllä pidempäänkin kääntänyt satunnaiset väärään osoitteeseen menneet postit. Esim. juuri tässä toissaviikolla mun papakoe-kutsuni oli laitettu edelliseen osoitteeseen, josta keväällä ollaan muutettu pois. Ja se tosiaan tuli nyt kyllä ihan tänne uuteen osoitteeseen. Ja ikinä en tuota vuotta ole maksanut.
Noi priority-kirjeet käännetään ikuisesti, jos osoite vaan löytyy. Tosin ne menee selvityksen kautta.

"jaahas"
Een tiedä onko käytäntö muuttunut tämän vuoden puolella mutta aluksi käännetään kaikki postit sen aikaa kun os.muutos on voimassa, kuukaudenko se sitten on maksutta. Sen jälkeen ei lehtiä käännetä paitsi jos on maksanut sen edelleen lähettämisen.

Kyllä meidän kaikki posti on käännetty, myös lehdet. Pitkään laittoivat uuteen osoitteeseen vaikka vanhassa osoitteessa ei asunut edes kukaan joka olisi ne voinut käydä viemässä postiin. Eli posti ne käänsi. Eikä me olla otettu mitään maksullisia palveluita.

ap.
[QUOTE="vieras";27129199]Eli Posti rahastaa nyt sitten jollain maksullisella edelleenlähetyspalvelulla...[/QUOTE]

Näinhän se ilmeisesti on, en itse sen tarkemmin tiedä kuin että meitä on ohjeistettu, mitkä postit edelleenlähetetään ja mitkä ei, elikkä parhaassa tapauksessa, juurikin esim. viikkolehdet menee roskiin, jos niissä on vanha osoite, eikä ole ottanut lisäpalveluna edelleenlähettämistä. Tää siis on ihan uusi juttu tänään meidät ohjeistettiin tuossa asiassa.
Osoitteenmuutos ja edelleenlähetyspalvelu on 2 eri asiaa.

Eli vieläkin tehdään tuota hankalammaksi, ei hyvää päivää! On se kumma että kun firmoille ei mene perille että ollaan muutettu, niin nyt sitten Itellakin alkaa nakata postit roskiin, mahtava järjestelmä (Mä en muuta enää koskaan!) :kieh:

Postin asiakaspalvelu
Hei!

Posti edelleenlähettää vakituisen osoitteenmuutoksen perusteella vanhaan osoitteeseen lähetetyt 1. ja 2. luokan kirjeet sekä yleispalvelupaketit (Postipaketti-tuote) uuteen osoitteeseen. Postilähetysten edelleenlähetyksen toimitusaikaa ei ole määritelty, toimitusaika riippuu selvitettävien lähetysten määrästä. Muut vanhalla osoitteella tulleet lähetykset palautetaan lähettäjälle tai käsitellään perillesaamattomina.

Osoitteenmuutoksen yhteyteen voi tilata kattavan Muuttopostipalvelun, joka sisältää kirjeiden, aikakauslehtien ja joukkokirjeiden sekä yleispalvelupakettien (Postipaketti-tuote) viiveettömän edelleenlähetyksen. Palvelun myötä nämä edelleenlähetetään uuteen osoitteeseen Priority-kirjeen nopeudella, eli ne saapuvat perille pääsääntöisesti vuorokauden viiveellä.

Kotiinkuljetettavat paketit ja yritysten lähettämät sopimuspaketit (esim. Itella Economy 16-paketit), taikka varhaisjakelussa jaettavat sanomalehdet eivät sisälly palveluun.

Aikaisemmin osoitteenmuutoksen yhteydessä on aina ollut mukana kuukauden maksuton edelleenlähetyspalvelu, mutta koska Postilaki edellyttää, että henkilöllä tulee olla mahdollisuus ilmoittaa pelkästä osoitteenmuutoksesta (ilman postien edelleenlähetystä), on tuo edelleenlähetyspalvelu eriytetty omaksi palvelukseen (Muuttopostipalvelu).

Kun osoitteenmuutos tehdään verkkopalvelussa (www.posti.fi/muuttaminen), on Muuttopostipalvelusta valittavissa tilausjaksot 1 kk ja 12 kk. Tämä 1 kk palvelu on maksuton ja se on tilattavissa ainoastaan verkosta. Vuoden Muuttopostipalvelun hinta on 20,50 €. Lomakkeella tilattaessa Muuttopostipalvelun voi tilata osoitteenmuutoksen yhteydessä vuodeksi (12 kk) 26,20 € palvelumaksua vastaan. Puhelinkanavassa voi ilmoittaa pelkän osoitteenmuutoksen, lähetämme muuttovahvistuksen yhteydessä tarjouksen Muuttopostipalvelun tilaamisesta vuodeksi palvelumaksua vastaan. Tällöinkin palvelumaksu on 26,20 €.

Ystävällisin terveisin,

Virpi Mustonen
Asiakasneuvoja
Postin asiakaspalvelu
www.posti.fi/yhteystiedot

vierailija
Ei auta edes maksullinen uudelleenohjaus, lehtiä ei käännetä ja posti kertoo iloisesti hävittäneensä ne ("Oho, täällä näkyykin maksettu uudelleenohjaus.").

Kerran posti taas aloitti kokonaisen perheen postin uudelleenohjauksen vanhaan osoitteeseen, vaikkei kukaan ollut muuttanut yli puoleen vuoteen tai tehnyt mitään muuttoilmoitusta. Ei mitään tietoa, mistä järjestelmävirhe oli tullut.

Itellan järjestelmät ovat hyvin epäluotettavia. Voi vain toivoa että olisi vaihtoehtoinen luotettava posti!

Yhteistyössä