Huomenna synttärit, täytänkö kakun tänään?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja einiinjauhopeukalo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

einiinjauhopeukalo

Vieras
Eli miehellä ois synttärit huomenna ja mietin, että pitäiskö mun täyttää kakku jo tänään? Mutta kun täytteeseen tulee kermaa, vaniljakastikejauhetta ja vanukasta niin mietin, että meneekö se ihan löröks? Kun kermahan menee todella ällöttäväksi rakeenteeltaan kun on päivän jääkaapissa..

ookkeei kiitoksia astrolabe. no toivottavasti onnistuu :D

itsellä meinaa oksennus aina lentää kun syö kakkua tai kermavaahtoa joka on ollut jääkaapissa päivän. :s

[QUOTE="aapee";27223788]ookkeei kiitoksia astrolabe. no toivottavasti onnistuu :D

itsellä meinaa oksennus aina lentää kun syö kakkua tai kermavaahtoa joka on ollut jääkaapissa päivän. :s[/QUOTE]

No oletko sitten miettinyt muita täytevaihtoehtoja?

Mä täytän edellispäivänä, jotta kakku kostuu. Jos kovasti epäilet kerman tai muun vaahdon/moussen lötsähtävän, lisää joukkoon liivatetta. Tosin sun ohjeessasi vaniljakastikejauhe on mukana napakoittamassa täytettä, jos se siis tulee tuonne vaahdon joukkoon. Se kyllä pitää kermatäytteen kasassa.

[QUOTE="aapee";27223788]ookkeei kiitoksia astrolabe. no toivottavasti onnistuu :D

itsellä meinaa oksennus aina lentää kun syö kakkua tai kermavaahtoa joka on ollut jääkaapissa päivän. :s[/QUOTE]

Et taida sitte kovin usein syödä täytekakkua. Esim kahviloiden ja konditorioiden kakut täytetään lähes poikkeuksetta edellisenä päiänä,jotta ehtii ns tekeytyä eli maut ja kosteus tasaantua.

Kuorrutus kannattaa tietysti jättää mahd viime tippaan jos kermavaahdolla kuorruttaa.

Mun mielestä kakun täyttäminen ja kuorruttaminen on kaksi eri asiaa. Täyttäminen on sitä kun kostutetaan kakku ja laitetaan väliin jotain. Kuorruttaminen taas on se kun laitetaan päälle kermavaahto ym. Aloittaja kysyi täyttämisestä, ja minusta se kannattaa tehdä tänään, mutta kuorruttaminen minun mielestä vasta huomenna.

• Tykkää
Reactions: astrolabe
joo eli täytän tänään ja kuorrutan huomenna. Tuon kuorrutus jutun tiesin, että kannattaa vasta huomenna tehdä, mutta mietin vain tuota täytettä juttua.

No onneksi vaan syödään miehen kanssa kaksin kakkua, että jos epäonnistuu niin eipähä tarvi nolostella muiden vieraiden edessä :)

Mutta uskon, että se ihan hyvin onnistuu. Toivottavasti ainakin.

Yhteistyössä