huomenna ruokakauppaan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kotiäiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kotiäiti

Vieras
ti: makaronilaatikko, tuoresalaatti
ke: nakit ja muusi (siis jos löytyy muusiperunoita), porkkanaraaste
to: pyttipannu, punajuuri, pakastevihannekset
pe: palapaisti ja perunat, porkkanaraaste
la: kaalilaatikko, raejuusto, puolukkasurvos
su: syödään jämät ;)
ma: jälleen ruokakauppaan

Mä kävin tänään :)

ti: lasagne + tomaatti-sipulisalaatti
ke: kanaperunalaatikko +salaatti
to: uunissa tehty kana & riisi + salaatti
pe: linssikeitto + itseleivottu leipä
la: lohi, perunat, herneitä, kermaviilikastiketta + porkkanaraaste
su: couscous & vihanneskastike

Alkuperäinen kirjoittaja minä:
musta on ainakin hauska tietää mitä muut syö...saa ideoita omaan ruokalistaan! Reseptit on myös aina kivoja!

Siis voihan niitä olla, nyt oon vain ostanu niitä kesäperunoita ja niist ei kyllä muusia saa

Alkuperäinen kirjoittaja kotiäiti:
ti: makaronilaatikko, tuoresalaatti
ke: nakit ja muusi (siis jos löytyy muusiperunoita), porkkanaraaste
to: pyttipannu, punajuuri, pakastevihannekset
pe: palapaisti ja perunat, porkkanaraaste
la: kaalilaatikko, raejuusto, puolukkasurvos
su: syödään jämät ;)
ma: jälleen ruokakauppaan

Alkuperäinen kirjoittaja Verenpisara:
Ööö eikö maanataisin ole ruokaa :D

Sori jäi vaan häiritsemään kun kaikki muut päivät oli lueteltu =)

Juu, oli tänään siis maanantaina ruoka, söimme sitä puuduttavaa perunaa, mutta sen kaverina oli kalaa..

Meillä viikko eteenpäin jotenkin näin:
ti: syyskiusaus, punajuuri-omenasalaatti
ke: perunat + nakkistroganoff, salaatti
to: kananuggetit, vaalea kastike + pasta, vihreä salaatti
pe: kasvispaella, valkosipulipatonki
la: makaronilaatikko, porkkanaraaste
su: perinteinen makkarakeitto
ma: pakastekalapaistos + perunat, salaatti

Miksi ihmeessä ette tee kerralla suurempaa määrää ruokaa ja syö sitä vaikka kahtena päivänä peräkkäin tai pakasta osaa?

ma: ei lämmintä ruokaa
ti: lohikeittoa ja ruisleipää
ke: sitä samaista keittoa
to: jauhelihakastiketta+spagettia, leipäjuustosalaattia
pe: mökille, mukaan itse tehty suolainen piirakka (kalkkunaleike, ananas, aurajuusto) ja omenapiirakka
la: piirasta
su: ulos syömään

Eiks kukaan muu tee ruokaa esim. pariksi päiväksi kerralla? Kokkaatteko te kaikki joka päivä uuden ruuan? Meillä keitetään ruoka yleensä/useimmiten vähintään kahdeksi päiväksi kerralla. Riippuu toki ruuasta. Samalla vaivalla sitä tekee suuremman satsin. Nykyään kun on noi jääkaapit ja pakastimet keksitty... Moni ruoka kyllä säilyy niissä ihan ok: na.

Alkuperäinen kirjoittaja lapseton nuoripari:
Miksi ihmeessä ette tee kerralla suurempaa määrää ruokaa ja syö sitä vaikka kahtena päivänä peräkkäin tai pakasta osaa?

Meillä ainakin on niin iso perhe, että eipä juuri jää isosta 6,5 litran kattilallisesta kun just seuraavalle lounaalle keittoa pikkuväelle (3kpl) ja ehkä mulle.
Näinollen on pakko tehdä joka päiväksi uusi ruoka.

Alkuperäinen kirjoittaja Haloo..:
Eiks kukaan muu tee ruokaa esim. pariksi päiväksi kerralla? Kokkaatteko te kaikki joka päivä uuden ruuan? Meillä keitetään ruoka yleensä/useimmiten vähintään kahdeksi päiväksi kerralla. Riippuu toki ruuasta. Samalla vaivalla sitä tekee suuremman satsin. Nykyään kun on noi jääkaapit ja pakastimet keksitty... Moni ruoka kyllä säilyy niissä ihan ok: na.
Kokkaan joka päivä uuden ruuan. Jos ei huvita kokkailla, käyn hakemassa jostain take away-paikasta sapuskat kotiin tai mennään ravintolaan syömään.

Alkuperäinen kirjoittaja HUI:
Mua puuduttas se, jos kaikki pitäs miettiä tolleen valmiiksi.
Hrrrr (kylmät väreet)

:D
Yks tykkää äidistä, toinen tyttärestä... vai miten se sanottiin.
Mie kun oon tähän lista-systeemiin ottunut, niin minua puistattaa ajatus, että pitäs tehdä ruokaa... mutta ei oo aavistustakaan siitä, mitä kokkais.
Saatika, että pitäs vielä käydä eka kaupassa.

Ja näistä listojen miettimisestä on ainakin mulle tullut ihan mukava ikäänkun harrastus... Kiva etsiä aina välillä jotain ihan uutta ruokaa kokeiltavaksi ja etsiä reseptiä jne.

Alkuperäinen kirjoittaja lapseton nuoripari:
Meillä on parempaakin tekemistä, kuin rampata alvariinsa kaupassa. Käymme siis kerran viikossa ruokaostoksilla, joten tulee suunniteltua etukäteen.
Mä taas menen joka tapauksessa päivittäin kaupan ohi, joten samalla voin poiketa kaupassakin.

mä teen listoja ihan sen takia, että ruokavalio pysyis hyvänä ja monipuolisena...mietin aina viikoks eteenpäin ja teen alkuviikosta sen mukaan ostokset. Muuten mulla menee siihen et teen vaan äkkiä jotain mitä kaapista löytyy tai jotain valmisruokaa :/

Alkuperäinen kirjoittaja Aurinkokunta:
Alkuperäinen kirjoittaja HUI:
Mua puuduttas se, jos kaikki pitäs miettiä tolleen valmiiksi.
Hrrrr (kylmät väreet)

:D
Yks tykkää äidistä, toinen tyttärestä... vai miten se sanottiin.
Mie kun oon tähän lista-systeemiin ottunut, niin minua puistattaa ajatus, että pitäs tehdä ruokaa... mutta ei oo aavistustakaan siitä, mitä kokkais.
Saatika, että pitäs vielä käydä eka kaupassa.

Ja näistä listojen miettimisestä on ainakin mulle tullut ihan mukava ikäänkun harrastus... Kiva etsiä aina välillä jotain ihan uutta ruokaa kokeiltavaksi ja etsiä reseptiä jne.

Me taas ostetaan päivittäin tarjoustuoteita, ei tartte koskaan miettiä mitään.