Huomenna on edessä...

• Viestiketjun aloittaja surusilmä
  • Ensimmäinen viesti
surusilmä
raskaudenkeskeytys :'( Kauhulla odotan pystynkö antamaan itselleni koskaan anteeksi :ashamed: Muutaman vuoden olen ollut kotona ja saanut kaksi lasta ja nyt on työpaikka tiedossa ja kuinkas kävi... huomasin olevani raskaana!
En näe paljon muuta vaihtoehtoa, kuin pahin mahdollinen... Tunnen olevani huono ja vastuuton äiti...miten näin pääsikin tapahtumaan ja just nyt!!!
Jos olisi tapahtunut pari kk aikaisemmin, sitten ois eletty sen mukaan...

Onko kohtalotovereita? Miten olette selvinneet?? :ashamed:

Hei haloo
Onko työpaikka todella sulle tärkeämpi kuin oma lapsesi? Ota järki käteen. Työpaikkoja saa aina. Lasta et välttämättä tule koskaan saamaan enää. Ja jos todella päätät otta työpaikkasi mielummin kuin ihanan lapsen niin muistakin pysyä työpaikassasi eläkeikään asti, että hyödyt jotain. Ja miksi et voisi aloittaa työpaikassasi nyt ja jatkaa äitiysloman jälkeen? Sun ajattelu tapasi on säälittävä.

surusilmä
Valitettavasti tässä tapauksessa ei onnistuisi jäädä välillä äitiyslomalle...
Raskaus ei todellakaan ollut toivottu!! Puhdas vahinko!

Ajatuskin siitä, että olisinkin vielä pari vuotta...Ahdistaa!!

Jos se on ns. vakituinen paikka, niin on sulla kyllä oikeus äitiyslomaan! Minä sain lapsen, vaikka olin määräaikainen, jäin äitiyslomalle 1.12 ja työsuhde päättyi 30.12, eli kuukauden "sain" olla äitiyslomalla. Ja raskauden takiahan ei voi suomessa potkuja antaa. Kyllä mullakin on töitä riittänyt heti kun äitiysloma loppui, vaikka ei ole vaki paikkaa. En ikinä voisi tehdä aborttia jonkun työpaikan takia, mutta tämähän on mun mielipide.

Kannattaisi vielä miettiä...huomisen jälkeen kun et enää perua voi!!!! Mieti vielä ihan oikeasti!!!! Lapsi on arvokas lahja, vaikka ei olisikaan suunniteltu...Jos olisin itse samassa tilanteessa, en edes miettisi miten työpaikan käy, sen kun saa aina uuden. Tätä lasta et voi uutta saada!!!
\|O MIETI VIELÄ!!!!! \|O

surusilmä
Kyse on oppisopimuspaikasta, eikä täällä meilläpäin niitä todellakaan kasva puussa!! :(

Päätökseni olen tehnyt...Kyllähän se luonto siitä varmaan jotenkin rankaisee :ashamed:
En minäkään koskaan kuvitellut voivani tehdä jotain sellaista, mutta näissä kahdessakin pienessä on tällä hetkellä kasvattamista :heart:

Miksi te jotkut tuomitsette toisen heti kun mainitsee sanan " raskaudenkeskeyttäminen"??? Miettikää myös että se on kyseiselle henkilölle ollut iso päätös, ei varmastikkaan helppo! Kehoitukset "mieti vielä" tuskin auttaa asiaa yhtään, kun toinen tarvitsisi tukea! Kyllä, lapsi on lahja mutta joskus on vain pakko tehdä toisin! Ei se ihmisestä huonoa tee vaikka päättyy kyseiseen ratkaisuun. Kuitenkin se on jokaisen oma päätös ja toki jokaisella on oma mielipide asiasta mutta joskus myös se on hyvä pitää omana tietonaan. Jos ei pysty antamaan tukeaan on parempi pysyä vaiti kokonaan!

Tsemppiä ja jaksamista sinulle! Et ole huono ihminen vaikka ratkaisusi oletkin tehnyt!!!!!! :hug:

Ap, mulla on kokemusta. Olen tehnyt kaksi raskauden keskeytystä, 2000 ja 2005. Minulla on kolme lasta 1998, 1999 ja 2003.
Ensimmäisen keskeytyksen tein sen vuoksi, kun minulla oli silloin kaksi pientä lasta, mies reissutyössä ja itsellä vakava masennus. Ja kupuksella oli pienempänä paha koliikki. En olisi jaksanut enää kolmatta silloin.
Toisen keskeytyksen tein, koska mieheni (lasten isä) oli kuollut vain paria viikkoa ennen, kun sain tietää odottavani lasta. Sairastuin taas masennukseen.
Molemmilla kerroilla minulla oli kierukka, mutta se petti.

Olen joskus miettinyt, entä jos olisin tehnyt toisin. Mutta e kadu ratkaisua, vaikka se olikin vaikea päätös.

juuri näin
Pettikö teillä ehkäisy vai oliko lapsi vain ns. vahinko (eli olitte ilman ehkäisyä??) Ärsyttää että ihmiset tekee typerien asioiden takia abortteja ja toiset jotka lapsia haluaisivat eivät voi niitä saada.
Minä olen sitä mieltä, että vahinko on vahinko vain silloin kun ehkäisy (kondomi, pillerit, kierukka..jne.) on pettänyt. jos on ilman ehkäisyä vauva EI ole vahinko!!!!!

mieti vielä
Mua alkaa ihan itkettään toi sun juttu. Kunpa tekisit oikean ratkaisun. Mulla oli sama tilanne: ennestään kaksi lasta, kolmas tulossa, puhdas vahinko! Ei vakinaista työpaikkaa, mutta melko varmaan olin saamassa viran. Ajattelin, että keskeytys on ainoa vaihtoehto! Menin terv keskukseen itkien ja sanoin, että haluan keskeytyksen tämän työasian takia. Allekirjoitin paperit.. itkien...tulin kotiin...jäin odotteleen seuraavan aamun soittoa, koska pääsisin toimenpiteeseen.
Aamulla soitin klo kahdeksan, en tulekaan!!! Nyt minulla kolmas tyttö n.vuoden ikäinen!
(minulla oli kyllä onnea, sain sekä tytön että työpaikan!)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.05.2006 klo 17:42 mä kirjoitti:
Miksi te jotkut tuomitsette toisen heti kun mainitsee sanan " raskaudenkeskeyttäminen"??? Miettikää myös että se on kyseiselle henkilölle ollut iso päätös, ei varmastikkaan helppo! Kehoitukset "mieti vielä" tuskin auttaa asiaa yhtään, kun toinen tarvitsisi tukea! Kyllä, lapsi on lahja mutta joskus on vain pakko tehdä toisin! Ei se ihmisestä huonoa tee vaikka päättyy kyseiseen ratkaisuun. Kuitenkin se on jokaisen oma päätös ja toki jokaisella on oma mielipide asiasta mutta joskus myös se on hyvä pitää omana tietonaan. Jos ei pysty antamaan tukeaan on parempi pysyä vaiti kokonaan!

Tsemppiä ja jaksamista sinulle! Et ole huono ihminen vaikka ratkaisusi oletkin tehnyt!!!!!! :hug:
Olen täysin samaa mieltä!!!! Voimia :hug: sinulle...

Ja älä välitä näistä typeristä ihmisistä jotka eivät tiedä mistä puhuvat.

surusilmä
Kiitos voimahaleista :hug:
Eilen sain tabletti-keskeytyksestä ensimmäisen annoksen :ashamed:
Huomenna toinen ja sillä menee kesken... :'(

Raskaus ei onneksi edes kerennyt "kunnolla" alkaa...Voikohan sitä noin sanoa...siis tosi alkumetreillä...

MIETI VIELÄ!!!!! lapsia ei niin vain saa se on korkeimman käsis ja varmasti tämä lapsi on tarkoitettu sinulle!! kyllä uusi elämä on tärkeämpi kun työpaikka!! oletko kysynyt työnantajalta voitko jatkaa uudessa työpaikassasi äitiysloman jälkeen????? MINÄ VALITSISIN LAPSEN TÖITÄ KERKIÄÄ AINA TEKEMÄÄN MUTTA LAPSIA EI SAA KUN HALUAA!!

\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.05.2006 klo 19:09 vieras kirjoitti:
MIETI VIELÄ!!!!! lapsia ei niin vain saa se on korkeimman käsis ja varmasti tämä lapsi on tarkoitettu sinulle!! kyllä uusi elämä on tärkeämpi kun työpaikka!! oletko kysynyt työnantajalta voitko jatkaa uudessa työpaikassasi äitiysloman jälkeen????? MINÄ VALITSISIN LAPSEN TÖITÄ KERKIÄÄ AINA TEKEMÄÄN MUTTA LAPSIA EI SAA KUN HALUAA!!
Ketkä saa lapsia kun haluaa, ketkä ei... Se on tosi asia.
Meillä on viisi lasta ja kaikki ollaan saatu kun "ollaan haluttu".

\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.05.2006 klo 19:09 vieras kirjoitti:
Ap on jo valinnan tehnyt, ei kannata enää kannustaa miettimään :/

Surusilmä... onko mikä mieli tänään? Toivottavasti voit hyvin! :hug: Ja älä ikinä ajattele että oisit tehnyt jotain väärin! Jokainen tekee valintansa ja jokaisella on oma elämäntilanne ja niiden mukaan on elettävä... Mutta voimia sinulle!!

Mulla olisi kuukauden päästä vauva, mutta keskeytin raskauden, koska hain opiskelemaan. tällä viikolla tuli vastaus, että pääsin kouluun. raskaudenkeskeytys oli elämäni suurin virhe, mutta laitoin itseni etusijalle. on mulla lapsi 3v, mutta ei vielä ollu toisen aika.. paitsi jos mulla olisi ollu ammatti, olisin pitänyt. välillä kaduttaa, välillä ei. kyllä sä yli pääset! tsemppiä!

surusilmä
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.05.2006 klo 17:59 Vieras kirjoitti:
Surusilmä... onko mikä mieli tänään? Toivottavasti voit hyvin! :hug: Ja älä ikinä ajattele että oisit tehnyt jotain väärin! Jokainen tekee valintansa ja jokaisella on oma elämäntilanne ja niiden mukaan on elettävä... Mutta voimia sinulle!!
Kiitos :hug:
Olotila on ihan ok! Itsekin ihan yllätyin...
Hyvä, kun sai jonkun kanssa jakaa tämän kokemuksen,vaikkakin ihan näin nimettömänä. Jotenkin nolottaa koko asia niin paljon,ettei kehtaa nimeensä laittaa, eikä taida sellaista kaveriakaan olla jolle kasvotusten asiasta kertoa :ashamed:
Eiköhän tämä tästä...

Yhteistyössä