Huomenna kauppaan, rahat vähissä, auttakaa mua listan teossa..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äiti

Vieras
Joulun jälkeen rahat vähissä ja ruokaa pitäisi kuitenkin saada.. laittakaas ehdotuksia, alkaa jo tuo makaroni/peruna ja jauheliha tökkiä.. Siis vinkkejä helppoihin ja edullisiin arkiruokiin =), huomisella kauppareissulla pitäisi saada ruuat ensi torstaihin saakka..

hernekeitto joo ihan alusta asti, vähän porkkananpaloja sekaan, nam! Pakasteseitistä tulee hyvä kalakeitto. Toivottavasti löydät viimeisen päivän lihavalmisteita.

Keittojuureksia, perunoita, jauhelihaa, nakkeja ja kokonainen lohi (Citymarketissa oli 3,90 e/kilo). Lohesta saa 3 ateriaa kun sen fileoi. Ensin file uuniin ja toinen file pakkaseen, ruodosta ja päästä keittää mainion keiton seuraavana päivänä. Keitot on edullisia - mä teen ihan niin että keittojuureksia pari pussia ja sitten jauhelihaa/nakkeja/kalaa sekaan. Myös keittoja voi jatkaa makaronilla. Hernekeitto säilykkeestä on edullista ja ainakin meidän muksujen suosikki. Jauhelihasta voi myös tehdä vaikka mitä: kastiketta, keittoa, lihapullia, mureketta, lasagnea, paistosta, perunalaatikkoa...

Alkuperäinen kirjoittaja hannamaria:
Muuten, uusimmassa (vai olikohan toiseksi uusin? ) kotiliesi lehdessä oli ruokavinkkejä. Leikkasin talteen. Siinä oli viikon ruuat 4 hengelle nopeasti, helposti ja halvalla. Et sais mistään sitä lehtee? Mä kokeilin ihan vaihtelun vuoksi mitä siinä oli ohjeita, ja ne on tosi hyviä! Ja syöjää kohti tulee pari euroa hintaa :p

Mun äidille kyllä tulee tuo lehti, joten pitänee aamulla käväistä siellä =). kiitos vinkistä =)

Alkuperäinen kirjoittaja Sanna80:
Keittojuureksia, perunoita, jauhelihaa, nakkeja ja kokonainen lohi (Citymarketissa oli 3,90 e/kilo). Lohesta saa 3 ateriaa kun sen fileoi. Ensin file uuniin ja toinen file pakkaseen, ruodosta ja päästä keittää mainion keiton seuraavana päivänä. Keitot on edullisia - mä teen ihan niin että keittojuureksia pari pussia ja sitten jauhelihaa/nakkeja/kalaa sekaan. Myös keittoja voi jatkaa makaronilla. Hernekeitto säilykkeestä on edullista ja ainakin meidän muksujen suosikki. Jauhelihasta voi myös tehdä vaikka mitä: kastiketta, keittoa, lihapullia, mureketta, lasagnea, paistosta, perunalaatikkoa...

onkohan tuo lohi huomenna vielä tarjouksessa, kun sittariin mekin mennään..

uunilenkki, perunoita. pakastekasvikset ( Makkarasoppa...riittää pariksi päiväksi ), perunasipulisekoitus, ruokakerma , tonnikalaa ( tonnikalakiusaus ). Ranskanperunat , kalapuikot (nuo yhdessä uunissa ), pakastepinaatti,maito (pinaattiletut )...olettaen että jauhoja ja munia on kotona. broilerisuikaleita, pakastekasviksia, riisiä. (näistä risotto)

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Sanna80:

onkohan tuo lohi huomenna vielä tarjouksessa, kun sittariin mekin mennään..

En osaa sanoa, enkä tiedä onko valtakunnallinen tarjous. Tän päivän paikallislehdessä vaan huomasin mainoksen mutta en silleen tarkemmin lukenut kun en tänään käyny kaupassa ja huomennakin olen töissä.

Yhteistyössä