huomenna äitiyspolille

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja uudelleensynnyttäjä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

uudelleensynnyttäjä

Vieras
kokoarvioon/käynnistysharkintaa.aiemmin kerroin että vauvan arvio liki 5kg.
voinko siis jo nyt vaatia että joko käynnistys tai sektio ja pian? haluan vielä viimiset vastauset,mitä oikeuksia minulla on synnyttäjänä...
alatiesynnytys tuo liikaa pelkoja jos annetaan kolme viikkoa kasvaa vielä...viikkoja 39+!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kyllä varmasti sulla on oikeus vaatia ainakin käynnistystä. Ihmettelen kyllä, jos eivät sitä siellä itse jo ehdota. Miksi noin iso kokoinen vauva?

on mulla ollut raskausdiabetes mut aiemmatki olleet isoja (yli 4kg) ilman raskausdiabetestä.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Maaria:
Mä en suostuis edes synnyttämään alakautta viis kiloista. Riskit niin suuret!!

mut minkäs teet jos eivät muuhun suostu! voiko ne siis sanoa et mee himaas kasvattelee vielä...

Kyllä suostuvat. On vastuutonta päästää lapsi niin suureksi, koska riskit ovat moninkertaiset esim. neljäkiloisen lapsen synnyttämiseen verrattuna.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Mä en suostuis edes synnyttämään alakautta viis kiloista. Riskit niin suuret!!

mut minkäs teet jos eivät muuhun suostu! voiko ne siis sanoa et mee himaas kasvattelee vielä...

Kyllä suostuvat. On vastuutonta päästää lapsi niin suureksi, koska riskit ovat moninkertaiset esim. neljäkiloisen lapsen synnyttämiseen verrattuna.

pelottaa kyllä. husin alueella nykyään mielummin odotetaan vaan ison vauvan kanssa että lähtis itse käynnistymään,parempi niin kuulemma. siksi eivät käynnistystä mielellään tee. eikä kyllä leikkaustakaan mut...

ja kun se arvio on niin lääkäristä kiinni. siis että vaikka olis ollut toisen mielestä 5kg niin eri lääkäri voikin saada vaikka kiloa pienemmän arvion. (vaikka se eka ois oikein)
omakin yli 4,5kg vauva oli arvion mukaan viikkoa aijemmin 3,9kg ja kotiin vaan.
Onneksi sitten viikkoa myöhemmin eri lääkäri teki oikeamman arvion ja käynnistettiin. ja silti oli lopputulos aika paha,teholle päädyin itse :/

Toisella sain suoraan käynnistyksen 38+1 synnytyspelon takia.

Mutta vaadit että jotain tekevät!! Tosi vaarallista jos kotiin vielä pistävät moneksi viikoksi odottelemaan.. :/

Yhteistyössä