Huomauttasinko miehelle? Vai enkö?

Meillä ei ole juurikaan ylimääräistä rahaa, mutta yritämme kuitenkin joka kuukausi säästää mahdollisuuksien mukaan puskurirahaa ja muutenkin isompiin hankintoihin.

Tässä kuussa emme ole saaneet yhtään säästöön. Tuossa juuri ihmetellen selasin tiliotetta ja huomasin miehen mällänneen yli 200? parin viikon aikana. Tuosta summasta 100? on täysin turhaa, toinen 100? kiikun kaakun. Nuo on siis normaalin "humputtelun" lisäksi, eli toki mies on kuukauden aikana käyttänyt omiin menoihinsa enemmänkin.

Meillä mies vetää herneet nenään tosi helposti, jos jotain sanoo. Olenko siis vain hiljaa perhesovun nimissä ja harmittelen mielessäni. Vai sanonko jotain, jotta tilanne ehkä ensi kuussa olisi erilainen ja hän silloin miettisi tarkemmin rahankäyttöä?

Kas siinä pulma.
 
vieras
Ihan on oma valinta oletko tossun alla vai et, sen mukaan voit miettiä miksi miehellä ylipäänsä on oikeus törsätä rahaa noin. Miehellä ei näköjään ole mitään pelisääntöjä perheen suhteen...
 
ennen sattui ja tapahtui
ehkä ihmettelisin ja harmittelisin ääneen kurjaa tilannetta kun mitään ei jäänyt säästöön, enkä heti hyökkäisi tiliotteen kanssa kimppuun. Seuraavassa kuussa sitten jo käytäisiin yhdessä läpi minne rahat on mennyt jos sama meno jatkuu.
 
Jos teillä on yhteiset rahat niin tottakai kysyt mihin rahat on käytetty? Ne ei varmaan sit ole yhteisiä jos kumpikin saa tuhlata niitä mielensä mukaan :/

200? on meille iso summa rahaa ja tollasen summan käyttämisestä päätetään yhdessä.
 
Niin siis meillä on yhteiset rahat ja kyllä meillä mies teoriassa toimii perheen edun mukaan. Mutta kun hän aika usein vertaa omaa touhuaan siihen, miten "muut" tuhlaa. Omasta mielestään on siis keskivertoa säästeliäämpi ja hassaa vähemmän turhaan kuin ne "muut" .

Ongelman tästä tekee toki se, että ne muut ei elä meidän todellisuutta, meidän perheessä, meidän tuloilla... Välillä mies tsemppaa, mutta sitten taas saattaa mennä ihan överiksi.

200? on meilläkin iso raha.
 
soluttautuja
Minä kyllä vetäsin kilarit, jos mies tulisi minulle huomauttelemaan minun rahankäytöstä. Mutta, jos teillä on yhteiset rahat ja on yhdessä sovittu, että säästöön yritetään laittaa, niin kai tuosta voisi kysyä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ennen sattui ja tapahtui:
ehkä ihmettelisin ja harmittelisin ääneen kurjaa tilannetta kun mitään ei jäänyt säästöön, enkä heti hyökkäisi tiliotteen kanssa kimppuun. Seuraavassa kuussa sitten jo käytäisiin yhdessä läpi minne rahat on mennyt jos sama meno jatkuu.
peesailen tätä
 
Peuhu
Varmatapa vältää rahariidat on ottaa erilliset tilit. Olikohan se et just toiseksi eniten pariakunnat riitelee rahasta.

Musta on epäreilua jos itse tienaa ja toinen päättää mihin saa rahat laittaa jos kuitenkin yhteiset menot on hoidettu.
 
tämä on yksi syy miksi meillä on omat tilit (eikä olla edes harkittu yhteistä, vaikka puhetta onkin ollut). mua varmasti rasittais kans, mutta toisaalta en minäkään halua että ukko valittais mun rahankäytöstäni. tieto vaan lisää tuskaa.
 

Yhteistyössä