Huomautatko, jos kassa on veloittanut liian vähän tuotteista?

  • Viestiketjun aloittaja ostoksilla
  • Ensimmäinen viesti
ostoksilla
Heippa!

Olin tänään ostoksilla ja ostin pojalle pari paitaa ja pari huivia. Ihmettelin vähän miten summa oli kassalla niin pieni, mutta oli kova kiire junaan, joten katsoin kuittia vasta junassa. Huomasin, että kassa oli jostain syystä jättänyt veloittamatta kokonaan toisen paidan, yksi oli vain lyöty kuittiin. Miten toimisitte tilanteessa? Itse olisin ehkä mennyt sanomaan kassalle virheestä, jos olisin ollut lähistöllä eikä kiirettä, kun huomasin asian. Nyt tuntuu vähän hassulta lähteä erikseen liikkeeseen asiaa korjaamaan.

Mitä mieltä? Tässä tilanteessa tai ylipäätään, jos kassa ottaa liian vähän rahaa? Varmaan jokainen menee kyllä sanomaan, jos rahaa otetaan liian paljon. :)
 
"Mä"
No mä huomasin ihan kassan sanoessa hinnan, että nyt ei kyllä täsmää, ja sanoin asiasta. Harvemmin myöhemmin tulee sillai asiaa ajateltua, ja tarkistettua, jollei ole epäilystä, että on peritty liikaa.
Joku muu olis varmaan ottanut ilmaiset kaljat..
 
ähis
En. Ja on käynytkin näin. Oltiin ostoksilla isohkossa tavaratalossa. No kassalle päästyä ja ostokset hihnalle lapattua, rupesi myyjä kääntelemään ostamaani kypärämyssyä, mutta ei vetänyt sitä lukulaitteen läpi, vaan pisti sen semmoiseen kirkkaaseen pusukkaan ja nakkasi sen jatkamaan matkaa. Parkaraukalla oli selvä dagen efter. No maaksoin muut ostokset ja kävelin pakattuani ostokset kaupasta ulos.
 
ostoksilla
Onko kaupan omaisuus jotenkin niin kasvotonta, ettei haittaa, jos vahingossa saa tuotteen ilmaiseksi/halvemmalla? Että se ei niinku ole keltään pois? Tai ostajalla ei ole mitään velvollisuutta kertoa, jos vahinko on käynyt? Varmaan kuitenkin kaverille sanoisitte, jos hän antaisi teille vaikka liikaa rahaa?

Kaverini kärräsi joskus vahingossa ostoskärryjen pohjalla romaanin parkkihalliin, eikä vahingon huomattuaan palannut sanomaan, että tää tuli vahingossa mukaan ilmaiseksi...eikä edes miettiny, et pitäiskö mennä sanomaan, vaan oli tyytyväinen, et näin hyvin oli käyny...
 
"keppi"
Mä olen sitten ehkä tyhmä, kun huomautan jos saan tuotteen halvemmalla. Se on sitten kassan asia korjaako virheen. Sain pari viikkoa sitten ison finlaysonin pyyhkeen eurolla, vaikka mainitsin että hintalapussa luki eri summa.
 
"ehkäpä"
Mä huomautan, jos huomaan heti kassalla. Samoin olen palannut takaisin kassalle, jos olen heti kassojen jälkeen huomannut, että ostoskärryyn on jäänyt jokin tuote maksamatta. Kuitenkin, jos olen päässyt jo pidemmälle (esim. kaupasta ulos), en palaa enää takaisin asiasta huomauttamaan.
 
"mini"
[QUOTE="ehkäpä";25964008]Mä huomautan, jos huomaan heti kassalla. Samoin olen palannut takaisin kassalle, jos olen heti kassojen jälkeen huomannut, että ostoskärryyn on jäänyt jokin tuote maksamatta. Kuitenkin, jos olen päässyt jo pidemmälle (esim. kaupasta ulos), en palaa enää takaisin asiasta huomauttamaan.[/QUOTE]

No mut moissa nyt on ihan selkeä ero, että jääkö slta "vahingossa" jotain ososkärryyn vai laitatko kaikki ostokset hihnalle ja kassa ei vahingossa lyö sitä koneeseen..
Ensimmäinen on varastamista, koska sun tehtävä on laittaa KAIKKI ostokset kassa hihnalle, ellet laita ja esim vartija huomaa saat sakon näpistyksestä.
Jos taas laitat kaikki ostoksesi hihnalle ja kassa ei sitä lyö sinne, ei voi olettaa, että asiakas kyylää niin trakkaan että jäikö joku lyömättä. se on kassan työtä ja tehtävä kattoa että kaikki veloitetaan..
 
"jep"
[QUOTE="mini";25964063]No mut moissa nyt on ihan selkeä ero, että jääkö slta "vahingossa" jotain ososkärryyn vai laitatko kaikki ostokset hihnalle ja kassa ei vahingossa lyö sitä koneeseen..
Ensimmäinen on varastamista, koska sun tehtävä on laittaa KAIKKI ostokset kassa hihnalle, ellet laita ja esim vartija huomaa saat sakon näpistyksestä.
Jos taas laitat kaikki ostoksesi hihnalle ja kassa ei sitä lyö sinne, ei voi olettaa, että asiakas kyylää niin trakkaan että jäikö joku lyömättä. se on kassan työtä ja tehtävä kattoa että kaikki veloitetaan..[/QUOTE]

No niinpä.. On se jännä jos vasta "jossain pidemmällä" huomaa, että hupsista, mulla jäikin tonne kärryyn "vahingossa" jotain..
 
rehellinen
Kyllä sanoisin ja olen pari kertaa sanonutkin. Kerran kassa etsi paidasta hälytintä eikä sitten lyönyt kassaan ollenkaan sitä, itse huomasin vasta pihalla asian ja menin kyllä sanomaan, toisen kerran kävelin vahingossa kaupasta ulos maksamatta paria lasten vaatetta ja kyllä käännyin takasin ja maksoin kun huomasin.
 
"vierailija"
En, koska sehän on mulle sitten hyvä etu. Ja ei jää omatuntoa kolkuttamaan, koska olen joskus maksanut liikaa ja huomannut vasta myöhemmin, enkä ole lähtenyt perimään takaisin.
 
"vieras"
Jos olen vielä lähellä kauppaa, sanon asiasta, mutta jos ehdin kotiin, en. Toki riippuu siitäkin, minkä arvoinen juttu kyseessä. Jonkun pussista se on pois kuitenkin ja pahimmassa tapauksessa sen myyjän henk.koht tuloista jossain pienessä liikkeessä + liikkeet kyllä pistävät hintoihin sen, minkä esim. näpistyksissä vuodessa menettävät... joten maksat sen joka tapauksessa :p
 
"mii"
Aikoinaan meni yhdet kalliit rintsikat kassamyyjän käsien läpi ilman hintaa....Viime joulun alla sain "ilmaisen" 9 kg:n kinkun lähimarketista kassan erheen takia. Ei paljon mietitytä oma sanomattomuuteni, kun itse kassalla työtä tehneenä annoin kerran väärin rahasta takaisin, eikä asiakas tietenkään korjannut virhettäni (huomasin asian myöhemmin). Pistän virheeni kiertämään ilman mitään syyllisyyttä vastaisuudessakin.
 
"vieras"
Mun kaveri sai aikoinaan vesisängyn ihan ilmaiseksi :D Se kauppa meni konkkaan sen jälkeen kun sängyn osti, eikä saanut koskaan laskua siitä vaikka sänky toimitettiinkin.

Tulipahan vaan mieleen :) Kysymykseen, en huomauta, yleensä en moisia edes huomaa enkä lähde takaisin asiaa korjaamaan.
 
Huomautan ilman muuta, jos huomaan asian.
Esim. kerran multa veloitettiin 7,40, vaikka summan piti olla 27,40, niin korjautin asian.
 

Yhteistyössä