Huomaisitko sinä hukkuvan lapsen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kfkfkf
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Voi ristus, ventiloin täällä just pussiin! Yks pahimmista peloista tuo lapsen veteen hukkuminen: /

Samoin, hattua nostelen uimavalvojille. Vesi kun ei edes aina ole noin kirkasta jossakin joen pahasessa, mihin on uimaranta pykätty pystyyn!

[QUOTE="vieras";28759266]Ei se hukkunut.[/QUOTE]

No johan nyt viilataan pilkkua:stick:
Onneks ei hukkunut, nih!

Mun pojalle kävi kerran vähän samalla tavalla tuollaisen ison renkaan kanssa, roikkus perässä ja toinen lapsi oli siellä keskellä. Sit se jotenkin kellahti ja poitsu meni uppeluksiin. Olin jo hyppäämässä perään, kun poika jo tulikin pintaan, onneks oli sukellellut paljon :) Kyllä siinä sydän pysähtyi hetkeksi, kun ei meinannut lapsi tulla pintaan.
Oikeesti se ei siellä uppeluksissa varmaan edes ollut kovin kauaa, mutta rannalla kun itse istuskelee niin se tuntuu kyllä ikuisuudelta

Mun pojalle kävi kerran vähän samalla tavalla tuollaisen ison renkaan kanssa, roikkus perässä ja toinen lapsi oli siellä keskellä. Sit se jotenkin kellahti ja poitsu meni uppeluksiin. Olin jo hyppäämässä perään, kun poika jo tulikin pintaan, onneks oli sukellellut paljon :) Kyllä siinä sydän pysähtyi hetkeksi, kun ei meinannut lapsi tulla pintaan.
Oikeesti se ei siellä uppeluksissa varmaan edes ollut kovin kauaa, mutta rannalla kun itse istuskelee niin se tuntuu kyllä ikuisuudelta

Eipä tainnut sydän kuitenkaan pysähtyä. Et olisi pystynyt istuksimaan sydän pysähdyksissä, etkä tuntemaan että aika oli pitkä.

[QUOTE="vieras";28759290]Eipä tainnut sydän kuitenkaan pysähtyä. Et olisi pystynyt istuksimaan sydän pysähdyksissä, etkä tuntemaan että aika oli pitkä.[/QUOTE]

:headwall:

Mitä sellasille kärpäsille pitää tehdä? :D
Yleensä mä liiskaan kaikki, mut tolla taitaa olla niin iso pää, ettei se varmaan käy ihan perinteisin menetelmin

Anna kärpäselle rakkautta niin se ei jaksa kiukutella. Välillä sitä pitää tietenkin provosoida ettei se lennä toiseen hanuriin:D

Mulla on ollut jo useita kärpäsiä mutta olen liiallisella rakkaudella ajanut ne pois:|:D

Huomasin lähes heti. Katsoin videon vielä uudelleen ja oma viiveeni oli noin sekunnin luokkaa huomata tilanne.

Olen toiminut työkseni uimavalvojana, mutta koskaan en ole joutunut hukkuvaa onneksi pelastamaan.

tuon huomasi kun osasi tiiviisti etsiä.

Mutta aika tuuria on valvojallakin; ei kukaan pysty jokaista sekuntia olemaan täydellisen valppaana. Riittää kun joku tulee kysäisemään jotain neuvoa ja katse kääntyy hetkeksi sivuun.

Juu, ei olisi toiveammatti tuo lainkaan.

Mee ny tekee sitä työtä, mitä et ehdi mukamas tehdä. Jos sun joku kiireapulainen pitää palkata niin laita se vaikka tänne palstailee ja mene sinä takas sorvin ääreen.

Huomasin käsien vispaamisesta. Ei minusta olisi tuohon, noin monta päätä valvottavana.

Itse olen ollut hukkua lasten 40cm. syvään altaaseen, kun kellahdin uimapatjan päältä yhtäkkiä. Vanhemmat olivat selin minuun, eivätkä nähneet koko tilannetta ollenkaan. Sain jotenkin itse sen verran ajatuksia järjestykseen, että onnistuin pukkaamaan itseni sieltä uppeluksista pois. Olin alle kouluikäinen ja traumat siitä jäi ikuisiksi ajoiksi, pelkään vedessä.

[QUOTE="vihreä";28759721]En huomannut. En varmasti huomaisi oikeasssakaan tilanteessa, koska silloin sitä ei edes aktiivisesti katselisi tuolla tavalla.[/QUOTE]

Ei ehkä uimarina, mutta uimavalvojana kylläkin.

Itse koin työni varsin stressaavaksi juuri siksi, että piti olla ihan koko ajan kartalla siitä, mitä altaissa tapahtui. Mulla oli valvottavana 3 allasta, joista yhdessä tosin oli hyvin harvoin asiakkaita. Asiakkaista osa (varsinkin ne, joita tapasi säännöllisesti) tykkäsi jutella altaassa ollessaan, mutta silloinkin piti silmien kulkea kaikissa asiakkaissa, eikä vain siinä yhdessä, joka oli juttutuulella.

Eli kyllä ne allasvalvojat katsovat silmä tarkkana ihan koko ajan sinne altaaseen asiakkaisen perään. Tai ainakin minä katsoin, koska niin sen tulisi olla.

Yhteistyössä