Huomaavatko muut pussailevansa/halailevansa/hellivänsä yhtä lasta enemmän kuin toisia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Madicken04
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Madicken04

Aktiivinen jäsen
26.11.2004
24 106
1
36
En ole tuota sen enempää miettinyt mutta siskon 8v poika oli loukkaantuneena mummulle kertonut että XXXX-täti halailee pojua aina niin paljon eikä tyttöä juuri ollenkaan. :/

Kun näitä miettii niin kieltämättä se niin onkin. Poju on lapsi joka viihtyy sylissä, kiipeää itse siihen kokoajan, haluaa halia ja pusia jne pitkin päivää. Tyttö taas touhuaa omiaan, käy välillä halaamassa tai antamassa pusun mutta jatkaa pian leikkejään. Ei jäisi millään syliin istumaan.

Tänään taas avoimessa päiväkodissa huomasin hellitteleväni ja höpötteleväni pujulle siinä kirjaa lukiessani ja muutamat vanhmmat katsoivat meitä. Tajusin etten ollut tyttöä juuri huomioinut koko aikana, tämä oli vain leikkinyt rauhassa kaverinsa kanssa nukkeleikkejä. Tuli miltei huono omatunto ja kerkesin jo miettiä mitä muut vanhemmat mahtavat ajatella meistä (oikea vastaus lienee etteivät yhtään mitään, mutta silti...).

9v ei paljon syliin halua, menee ja tulee kavereiden kanssa.
3v7kk istuskelee paljon vieressä, aamuisin ja iltaisin halitaan ja uukotellaan.
Sylin on vallannut miltei kokonaan tyttö 6 vkoa...

Alkuperäinen kirjoittaja SmileX:
9v ei paljon syliin halua, menee ja tulee kavereiden kanssa.
3v7kk istuskelee paljon vieressä, aamuisin ja iltaisin halitaan ja uukotellaan.
Sylin on vallannut miltei kokonaan tyttö 6 vkoa...

Onnittelut pikku prinsessasta! :flower: =)

No mä huomaan kotosalla että nuorempaa,7v,tulee enemmän halittua ja pusittua...nuorempi on se mun "vauva"kai aina vaan,tai meidän kaikkien vauva:)

Mutta meillä on kanssa pojilla luonteessa eroa siinä,pienempi tulee lähelle,häntä täytyy silitellä jne.kun taas isompi ,9v,ei juuri koskaan ,tai harvoin itse näyttää haluavansa haleja,pussata ei sais juuri ollenkaan :xmas:

Välillä tulee huono omatunto kun pusuttelen pienempää,mutta koitan silti joka kerta isompaakin pusutella(huonolla menestyksellä) :heart:

Tytön kanssa touhutaan sitten erilaisia juttuja, leikitään ja lauletaan ym. Läheisyyttä saa enemmänkin riehakkaammilla leikeillä, välillä sitten hänkin heittäytyy helläksi ja haluaa vain tulla syliin istumaan. :heart:

Mutta kun tuolla toisella on niitä helliä hetkiä jatkuvasti ja sitä on niin ihana vain halia ja pusia... Mutta ei kai tuo tyttö katso että häntä pidettäisiin toissijaisena kun veikkaa hellitään enemmän? Itse kun hän kuitenkin pian karkaa hellimisyrityksistäni.

Pojulla siis ikää 3,5v ja tytöllä reilu 2v.

Yhteistyössä