Huomaako jos lapsivesi menee suihkussa???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ninni
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

ninni

Vieras
Siinä se kysymys sitten.
Ei mulla siis pelkoa ole,että olisi mennyt,mutta kun en tiedä miltä tuntuu kun lapsivedet menee,niin enpä osaa kuvitella miltä se tuntuu.Ja huomaako sen suihkussa.Ja mitäs jos ei huomaa...
Tai sit mä oon vaan tosi tyhmä...

Kyllä mä ainakin huomasin kun mulla esikoiselta rupes suihkussa lapsivesi tihkumaan. Tai en mä siellä suihkussa sitä huomannu mut siinä vaiheessa kun rupesin itteäni kuivaamaan....

mulla on yks kahesta on lähteny vesillä ja sellanen ihmeellinen muksahus kuulu mahasta ku vedet meni

eiköhän sen huomaa sit suihkun jälkeen kuitenkin ku valuu

Mäkin oon joskus miettinyt tätä, kun ei yhdenkään aikana ole mennyt vedet itsestään, aina vaan jouduttu puhkomaan.
Mutta kaipa sen huomais kun jotain ylimääräistä valuu reisiä pitkin? =)

Ok.Kun ei oo ees mitään käsitystä että miten se vesi sitten tulee.Että holahtaako kaikki kerralla vai tuleeko tipoittain...Mutta joo,kaippa sen sitten huomaa,ainaki suihkun jälkeen...
(on tääki kysymys...)

Niin kuin tuossa jo useampi kertoi, kalvot voivat puhjeta niin, että "kuuluu" poksahdus, ja silloin vettä tulee niin runsaasti, että huomaa kyllä. Mutta lapsivettä voi myös tihuttaa vähä kerrallaan, sitten kyllä jossakin vaiheessa alkaa tulla rajummin. =)

Onko muuten kenelläkään tuosta "poksahduksesta" kokemusta, että sen olisi myös ulkopuolinen kuullut? Itse olen miettinyt, että kuulinko oikeasti, vai tunsinko vain...? :D

Lapsivettä tulee koko ajan lisää, joten jos epäilys lapsiveden menemisestä, side housuissa (tai vaihtoehtoisesti märät pöksyt...) paljastaa asian laidan nopeasti.

Alkuperäinen kirjoittaja ninni:
Ok.Kun ei oo ees mitään käsitystä että miten se vesi sitten tulee.Että holahtaako kaikki kerralla vai tuleeko tipoittain...Mutta joo,kaippa sen sitten huomaa,ainaki suihkun jälkeen...
(on tääki kysymys...)

Mulla tosiaan kuului ensin napsahdus, ja sitten loiskahti vettä. Vauvan pää kiinnittyi kunnolla vasta siinä vaiheessa, eli kaikki vesi ei tullut kerralla ulos - kun pää oli syntynyt, niin sitten sitä vettä vasta piisasikin :D

minä en tiedä olisiko voinut jäädä suihkussa huomaamatta. Kun se napsahdus on aika vaimea ja minulla vesikin tuli pikkuhiljaa niinku pissi eikä mitenkään niin kuin saavista kaatamalla.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mulla meni vasta sairaalan pedissä, mutta kyllä sen ois suihkussakin huomannut :D Kuului sellainen vaimea naps, ja holahti ihan kunnolla vettä.

Näin. Ja kun kysyin aikoinaan lääkäriltä, että jos vedet menee uimahallissa niin mistä sen tietää: kyllä sen kuulemma huomaa ja tuntee (kuin runsaat kuukautiset holahtais) eikä se vedentulo kerrasta lopu, sitä valuu vielä pukuhuoneessa ja housuun ja tunninpäästä jne.

Mulla meni sairaalassa ja nimenomaan suihkussa... tunsin tuon napsahduksen ja kunnon hulautuksen vaikka kuumassa suihkussa olinkin.. pistin samantien suihkun kiinni ja huikkasin oven raosta kätilölle että tais vedet mennä ja siitä kun toisen askeleen otin niin loput hulahti siihen oven eteen lattialle.

Mulla kolme lasta ja vain ekasta meni vedet kotona..nousin kahvipöydästä,napsahti ja hulahti...silloin luulin et kaikki tuli jo...mutta ei todellakaan.Kyllä sen huomaa oli sitten missä tahansa...=)

Minä olin jo ollut synnytyssalissa hyvän aikaa (yli 8 tuntia, epiduraalissa), kun ihmettelin ääneen kätilölle, että kylläpäs vauva viihtyy omassa liemessään kun vedet ei oo vieläkään mennyt... kätilö siihen sanoi, että "kuule kyllä siellä jo pari tuntia sitten tumma tukka näkyi eikä mitään kalvoja enää..."

Missään vaiheessa en huomannut lapsivesien menoa. Joskus rv 34+ mietin neuvolassa, että tihkuukohan lapsivettä, kun on niin kostea olo usein, mutta neuvolatäti vaan kuittasi, että hikeä se on (kesäaika). No, lapsivettähän se oli ollut... tiedä sitten kuinka pitkään lapsi oli mahassa "kuiviltaan".

Synnytyssalissa antoivat sitten antibiootit suoneen varmuuden vuoksi. Synnytys siis käynnistyi itsestään rv 41+3 supistuksilla.

Huomasin silloin loppuraskaudessa rv 35+ että kun tuli supistus (kivuton, niitä tuli usein) vatsa vetäityi voimakkaasti kasaan ja oli ihan "suippo", eli supistuksen aikana myötäili selvästi sikiön muotoja, nyt tiedän, että siksi kun ei ollut enää lapsivettä... silloin ajattelin että se on normaalia, eka raskaus kun kyseessä.

Nyt odotan toista rv 33+ ja lapsivettä ei ole tuntunut tihkuneen, ja mahakin pysyy normaalin kokoisena ja muotoisena supistusten aikana. Olisi kiva kokea, miltä se vesien lorahdus tuntuu :) Tosin mielellään kotioloissa, eikä missään sängyssä/ sohvalla... XD

Alkuperäinen kirjoittaja Rigel:
Niin kuin tuossa jo useampi kertoi, kalvot voivat puhjeta niin, että "kuuluu" poksahdus, ja silloin vettä tulee niin runsaasti, että huomaa kyllä. Mutta lapsivettä voi myös tihuttaa vähä kerrallaan, sitten kyllä jossakin vaiheessa alkaa tulla rajummin. =)

Onko muuten kenelläkään tuosta "poksahduksesta" kokemusta, että sen olisi myös ulkopuolinen kuullut? Itse olen miettinyt, että kuulinko oikeasti, vai tunsinko vain...? :D

no meiä isäntä ainakin kuuli poks äänen kun tein esikoista. oltiin kyllä jo edetty ponnistus vaiheeseen ja kätilö rupes puhkaseen kalvoa.. poks silloin kuului ja vedet nyt lens aika kivasti.

toisessa myös kuului poks kun rupesin ponnistamaan.

Uusimmat

Yhteistyössä