Huomaa, että palstalaisilla on todella monella liian vähän tietoa painonpudotukseen liittyvistä asioista!

• Viestiketjun aloittaja solutaso
  • Ensimmäinen viesti
sama
Alkuperäinen kirjoittaja Babylonin Riippuva Puutarha:
Alkuperäinen kirjoittaja sama:
Ahaa, kiitos "käännöksestä". Tuohan toimis varmaan mullakin... Koska rakastan leipää ja syön sitä liikaa... :p Pastan, riisin ja perunan määrää olen jo vähentänyt.
Mä luulin ennen etten voisi "elää" ilman leipää, mutta pian on 2 vuotta täynnä. :)
Äääk. Kokonaan ilman leipää...?!? Eih. Mutta vähentää voin. :)
Aamupalaleivän oon korvannut jogurtilla jne. Jos nyt pyrkisi aluksi siihen että syö van kerran päivässä leipää (pari viipaletta). :D

Aamupalaksi vois tehdä mieli mysliä, mutta viljatuote se on sekin...

liisa
Minä olen laihtunut 4kg 22 päivässä ihan sillä että syön vähemmän kuin kulutan. Syön samaa kotiruokaa kuin ennenkin, mutta vähemmän. Karkit ja sipsit sun muut herkut on kokonaan pannassa.

Alkuperäinen kirjoittaja :):
Alkuperäinen kirjoittaja ex-xl:
Totta. On vain yksi sääntö eikä mitään dieettejä: kuluta enemmän kuin syöt. Tällä ohjeella lähti 15 kg viidessä kuukaudessa. Tosin Painonvartijoiden pistesysteemillä avustettuna. Mutta periaate on tuo.
Mulla lähti 15 kiloa kahdessa kuukaudessa karppaamalla, 30kg yhteensä puolessa vuodessa. Vaatekoko ennen 42-44, nykyään 36-38 :)
Oho! Aikamoinen suoritus. :flower: Taisit vetää aika tiukkaa karppausta ja kovaa liikuntaa päälle? Paljo oli bmi alussa?

urheilija
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja ex-xl:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Pyllyhän tunnetusti kapenee, kun tekee pakaralihasliikkeitä, joten mikä sinua asiassa naurattaa? Sillä ei ole merkitystä, tekeekö niitä pakaraliikkeitä jumppatunnilla vai salkkareita katsoen...
Juu, kapenee, jos siinä pyllyssä on lihasta. Mutta rasva häviää tasaisesti kaikkialta kun syö vähemmän ja kuluttaa enemmän. Ei paikallisesti jostain kohtaa.
Jep juuri näin! Jos on ongelmaa ison perseen kanssa, niin kannattais mielummin harkita kunnon tehokasta juoksulenkkiä kuin niitä kyykkyjä. Toki kyykyt on sitten erinomaisia lenkin päälle mutta enpä ole kuullut, että kukaan pelkällä kyykkäämisellä on saanut oikeasti timmin pepun. Ruokavalion on kaikista tärkein asia, sitten aerobinen liikunta, sitten lihaskuntoharjoittelu ja lopuksi lepo.

Ap on kirjoitustensa perusteella asiassa lähes yhtä pihalla, kun suurin osa täällä.

Miksi et ehdota anaerobista? Kun aerobisesti moolista hiilaria saadaan 38 moolia adenosiinitrifosfaattia, niin anaaerobisesti sitä muodostuu vain kolme?

Tehojen kaksinkertaistaminen nostaa kuitenkin kulutuksen 25 kertaiseksi.

urheilija
Alkuperäinen kirjoittaja lolo:
. Harva ihminen paitsi huippu-urheilijat, pystyy treenaamaan niin paljon, että voisi syödä ihan mitä vaan niin paljon ku huvittaa lihoamatta.
Monet kuntoilijat treenaavat enemmän kuin ammattilaiset.
Katso vaikka Holmenin juoksuohjelmia. Monet lenkkeilyä harrastavat juoksevat enemmän kilomertejä

urheilija
Alkuperäinen kirjoittaja elämäntapamuuttuja:
Harmi että liikkuminen ei muilta osin korjaa ruokavalion huonoja puolia (vitamiinien ja hivenaineiden puute, verisuonisairauksien, osteoporoosin ja syöpien kasvanut riski jne.)

Ruokavalio vaikuttaa muuhunkin kuin lihomiseen ja laihtumiseen...
Suurimmaksi osaksi liikunta korjaa kyllä ruokavalion.

urheilija
Alkuperäinen kirjoittaja TuKKa oNGeLMa:
muoks. jos ei siis laihdu ja laihtumisen kannalta on sama teetkö pyllyä, vatsaa vai mitä.
Kyykätessä tyoskentelee keskimääräiselläkin palstamammalla yli 10kg lihasmassa. Jos teet vatsalla saman, mitä tiukalla kyykkysarjalla, niin riittääkö vuorokausi?

Yhteistyössä