HUOM VAMMALA/SASTAMALA löytynyt kuollut koiranpentu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja :(
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kiertävä viesti leviää: Miksi tapettu koiranpentu löytyi kuljetuskopasta soramontulta?

22.04.2010 - 19:03 (18:44)

Facebookissa, sähköpostissa ja useilla internetin keskustelupalstoilla kiertää viesti, jossa kerrotaan sastamalalaisesta hiekkakuopasta löydetystä kuolleesta koiranpennusta: "Vammala/Sastamala HUOM! Sorakuopilta löytynyt 2-4 kk ikäinen b&t kääpiöpinseri, painoa 2kg, tapettuna kuljetuskopassa. Ulkomainen siru, urospentu."

Aamulehti sai varmistettua, että tieto pitää pääosin paikkansa. Kuollut pentu oli jätetty kuljetuskopan puolikkaassa Sammaljoentien varressa sijaitsevaan soramonttuun. Pennun ympärillä oli pussilakana ja kirkkaan oranssi fleece-huopa, ja se oli jätetty usein käytetyn kulkureitin varrelle. Toisin sanoen pentua ei ollut yritetty piilottaa.

Netissä kiertävässä viestissä väitetään, että pentu on tapettu. Näin ei kuitenkaan välttämättä ole. Pennun kallossa ja kuonossa on ulkoisia merkkejä vammoista, mutta ilman ruumiinavausta ei pystytä sanomaan, mistä vammat ovat aiheutuneet. Pentu on voinut juosta päin autoa tai sitä on voitu kohdella väkivaltaisesti.

Omistajan tiedot puuttuvat

Koiran arvioidaan olleen 2-4 kuukauden ikäinen. Painoa pennulla oli vain kaksi kiloa. Rodultaan koira on todennäköisimmin kääpiöpinseri, mutta poissuljettua ei ole sekään, että se olisi englanninkääpiöterrieri. Pentu on sirutettu, mutta Suomessa sitä ei ole rekisteröity, joten omistajan tietoja ei ole saatu selville.

Toistaiseksi ei tiedetä, onko pennun jättänyt paikalle omistaja vai joku muu henkilö. Ulkomailta tuodun kääpiöpinserin pennun arvo lienee yli tuhat euroa, mikä viittaa siihen, että kyseessä saattaa olla varastettu tai kaltoin kohdeltu pentu.

Pennun löytäjä otti yhteyttä paikalliseen eläinklinikkaan, jossa kuollut pentu on nyt säilytyksessä. Eläinklinikka on ollut yhteydessä poliisiin, Kennelliittoon ja Suomen kääpiöpinseri -yhdistykseen. Sen sijaan netissä kiertävä viesti ei ole eläinklinikan alulle panema.

Pennusta jotain tietävien kannattaakin ottaa yhteyttä mieluummin poliisiin tai kääpiöpinseriyhdistykseen eikä kyseiseen eläinklinikkaan, vaikka netissä kiertävä viesti näin kehottaakin tekemään.

Aamulehti

Kuollut koiranpentu löytyi haljenneesta kuljetuskopasta
Torstai 22.4.2010 klo 17.53

Ohikulkija löysi väkivaltaisesti kuolleen koiranpennun tien varresta Sastamalassa lauantaina.

Eläin makasi kuljetuskopassa oranssiin vilttiin käärittynä Sastamalassa Sammaljoentien varrella. Löytäjä otti yhteyttä paikalliseen eläinklinikkaan, jossa koiraa tutkittiin.

- Koiran päässä oli sellaisia jälkiä, ettei kuolema ole voinut olla luonnollinen, eläinklinikan hoitaja kertoo Iltalehdelle.

Lisäksi kantokoppa oli haljennut kahtia.

Eläinklinikan arvion mukaan kyseessä on kääpiöpinseri ja sen iäksi arvioitiin noin neljä kuukautta. Pienen, mustan ja ruskean värisen uroskoiran omistajaan ei ole saatu yhteyttä, sillä koiralla on ulkomainen tunnistussiru. Koira painaa kaksi kiloa.

- Koiraa on ollut vaikea tutkia, mutta näyttäisi, että sillä on kaikki maitohampaat paikallaan.

Eläinklinikan hoitaja kummastelee, miksi eläintä ei haudattu.

- Koira oli kiedottu vilttiin. Ihmettelemme, miksi se jätettiin maastoon.

Eläinklinikka ilmoitti tapauksesta viranomaisille. Asiasta jotain tietäviä pyydetään ottamaan yhteyttä Vammalan poliisiin.

JOSEFIINA BARAKA
@ILTALEHTI.FI

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2010042211525482_uu.shtml

Alkuperäinen kirjoittaja hivenenhullu:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Siis täh? Eikö koiraa muka saa tappaa? Vai oliko se jotenkin kidutettu kuoliaaksi?

Mitä eroa sillä on, käykö eläinlääkärillä lopettamassa vai tekee sen itse?

harvemmij ihmiset tekevät sitä nopeasti ja ilman kärsimystä vaikka lopputulos olisikin sama, eli koira kuolee..
kun kerran on siisti keino lopettaa eläin piikillä niin sitä vois käyttää..

aiheesta poiketen. myös lyijy burana lopettaa heti. koira ei ehi etes tajuta mitä tapahtuu. meiltä näin lähteny 2 koiraa, luulivat pääsevänsä mettälle. makkaran pala suussa kuolivat ilma ressiä joka ois ollu varma ell luo menosta.

Kiertävä viesti leviää: Miksi tapettu koiranpentu löytyi kuljetuskopasta soramontulta?

22.04.2010 - 19:03 (18:44)

Facebookissa, sähköpostissa ja useilla internetin keskustelupalstoilla kiertää viesti, jossa kerrotaan sastamalalaisesta hiekkakuopasta löydetystä kuolleesta koiranpennusta: "Vammala/Sastamala HUOM! Sorakuopilta löytynyt 2-4 kk ikäinen b&t kääpiöpinseri, painoa 2kg, tapettuna kuljetuskopassa. Ulkomainen siru, urospentu."

Aamulehti sai varmistettua, että tieto pitää pääosin paikkansa. Kuollut pentu oli jätetty kuljetuskopan puolikkaassa Sammaljoentien varressa sijaitsevaan soramonttuun. Pennun ympärillä oli pussilakana ja kirkkaan oranssi fleece-huopa, ja se oli jätetty usein käytetyn kulkureitin varrelle. Toisin sanoen pentua ei ollut yritetty piilottaa.

Netissä kiertävässä viestissä väitetään, että pentu on tapettu. Näin ei kuitenkaan välttämättä ole. Pennun kallossa ja kuonossa on ulkoisia merkkejä vammoista, mutta ilman ruumiinavausta ei pystytä sanomaan, mistä vammat ovat aiheutuneet. Pentu on voinut juosta päin autoa tai sitä on voitu kohdella väkivaltaisesti.

Omistajan tiedot puuttuvat

Koiran arvioidaan olleen 2-4 kuukauden ikäinen. Painoa pennulla oli vain kaksi kiloa. Rodultaan koira on todennäköisimmin kääpiöpinseri, mutta poissuljettua ei ole sekään, että se olisi englanninkääpiöterrieri. Pentu on sirutettu, mutta Suomessa sitä ei ole rekisteröity, joten omistajan tietoja ei ole saatu selville.

Toistaiseksi ei tiedetä, onko pennun jättänyt paikalle omistaja vai joku muu henkilö. Ulkomailta tuodun kääpiöpinserin pennun arvo lienee yli tuhat euroa, mikä viittaa siihen, että kyseessä saattaa olla varastettu tai kaltoin kohdeltu pentu.

Pennun löytäjä otti yhteyttä paikalliseen eläinklinikkaan, jossa kuollut pentu on nyt säilytyksessä. Eläinklinikka on ollut yhteydessä poliisiin, Kennelliittoon ja Suomen kääpiöpinseri -yhdistykseen. Sen sijaan netissä kiertävä viesti ei ole eläinklinikan alulle panema.

Pennusta jotain tietävien kannattaakin ottaa yhteyttä mieluummin poliisiin tai kääpiöpinseriyhdistykseen eikä kyseiseen eläinklinikkaan, vaikka netissä kiertävä viesti näin kehottaakin tekemään.

Aamulehti

Miten eläimen saa lopettaa lain mukaan?

22.04.2010 - 19:03 (18:53)

Sastamalassa ilmeisesti tapettuna löydetty koiranpentu kuohuttaa netissä. Onko pentu lopetettu väkivalloin vai onko se kohdannut kuoleman esimerkiksi onnettomuuden seurauksena?

Entä mitä laki sanoo eläinsuojeluasetus eläimen lopettamisesta?

Ei tarpeetonta kipua

Asetuksen mukaan eläimen saa lopettaa vain lopettamisen osaava henkilö. Lopettamisen suorittavalla henkilöllä tulee olla riittävät tiedot kyseisen eläinlajin lopetusmenetelmästä ja lopetustekniikasta sekä riittävä taito toimenpiteen suorittamiseksi.

Eläimen lopetus on suoritettava siten, että eläimelle ei aiheudu tarpeetonta kipua, tuskaa tai kärsimystä ja että muille eläimille aiheutuva häiriö on mahdollisimman vähäinen.

Eläimen lopettavan henkilön on varmistettava, että eläin on kuollut ennen kuin sen hävittämiseen tai muihin toimenpiteisiin ryhdytään.

Tajuissaan olevan nisäkkään, linnun ja matelijan lopettaminen hukuttamalla tai tukehduttamalla on kielletty.

Jos koiraa tai kissaa ei lopeta eläinlääkäri nukutus- tai lopetusaineella, se voidaan lopettaa ainoastaan ampumalla aivoihin tai käyttämällä kaasua, joka aiheuttaa välittömän tajunnan menetyksen ja kuoleman. Jos lopettamiseen käytetään hiilimonoksidia, kaasun tulee olla asianmukaisesti jäähdytetty ja suodatettu, eikä siinä saa olla ärsyttäviä aineita.

Koiran ja kissan pentu voidaan lopettaa alle kolmen päivän ikäisenä lyömällä eläintä päähän niin voimakkaasti, että se välittömästi menettää henkensä.

Hätätapauksessa, eläimen kärsimyksen pitkittymisen estämiseksi ja jos edellä mainittuja keinoja ei ole mahdollista käyttää tai jos eläintä ei saada kiinni, se voidaan lopettaa myös muulla kuin edellä säädetyllä tavalla, kuitenkin niin, ettei eläimelle aiheuteta tarpeetonta kärsimystä.

Aamulehti

Vittu mitä kusipäitä taas asialla. Mä olen toiminut eläinsuojeluyhdistyksessä. Olen nähnyt kissan jonka päälle on heitetty kuumaa vettä, kolmeviikkoisia kissanpentuja jotka on jätetty kaatopaikalle, oravan joka on yritetty naulata päästään seinään, harakanpoikasia joitten päällä on hypitty, kun niitä on yritetty tappaa. Mua ei tää mitenkään yllätä. Ihmisen on sairas laji.

Vittu mitä kusipäitä taas asialla. Mä olen toiminut eläinsuojeluyhdistyksessä. Olen nähnyt kissan jonka päälle on heitetty kuumaa vettä, kolmeviikkoisia kissanpentuja jotka on jätetty kaatopaikalle, oravan joka on yritetty naulata päästään seinään, harakanpoikasia joitten päällä on hypitty, kun niitä on yritetty tappaa. Mua ei tää mitenkään yllätä. Ihminen on sairas laji.

Alkuperäinen kirjoittaja -:
Vittu mitä kusipäitä taas asialla. Mä olen toiminut eläinsuojeluyhdistyksessä. Olen nähnyt kissan jonka päälle on heitetty kuumaa vettä, kolmeviikkoisia kissanpentuja jotka on jätetty kaatopaikalle, oravan joka on yritetty naulata päästään seinään, harakanpoikasia joitten päällä on hypitty, kun niitä on yritetty tappaa. Mua ei tää mitenkään yllätä. Ihminen on sairas laji.

:(

Nimenomaisessa tapauksessa ei ole tullut mitään sellaista esiin, joka varmistaisi sen että kyseessä olevaa eläintä olisi kohdeltu jollakin tavalla epäinhimillisesti tahi aiheuttettu sille tarpeetonta tuskaa.

Alkuperäinen kirjoittaja opa:

Nimenomaisessa tapauksessa ei ole tullut mitään sellaista esiin, joka varmistaisi sen että kyseessä olevaa eläintä olisi kohdeltu jollakin tavalla epäinhimillisesti tahi aiheuttettu sille tarpeetonta tuskaa.

Ai ei? Ellei kyseessä ole onnettomuus (ja jos niin on, miksi koira oli jätetty metsään tuolla tavalla?), mistä muusta nuo vammat johtuvat?

Review: http://www.youtube.com/watch?v=sjwb2q95D-g However there are numerous a lot more reasons for the rising reputation associated with on-line buying. http://www.youtube.com/watch?v=5bdws6y4VBI Hedge Finance is a fund which involves the selected array of shareholders who spend their own cash straight or perhaps circuitously within stocks. Bonds in addition to items thus recovering go back on their expense in ways so that the main city will be maintained and also the come back is actually optimistic. This investors pay out the thanks quantity as performance cost for their investment supervisor which invests the funds.