huom!! onko joku laihtunut raskausaikana??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
syömällä terveellisesti ja liikkumalla? muuttanut siis elämäntavat terveellisiksi ja laihtuu kun on ylipainoo. onko vaaraa? mulla tuli raskausdiabetes viimekerralla ja sentakia rupesin nyt kattoon mitä syön ja harrastan liikuntaa,paino siis putoo. nyt tulin raskaaksi. onko vaaraa kun paino putoo?

ei saa ns. laihduttaa kun on raskaana mutta kyllä miullaki se paino putos. yhteensä 12 kiloa jäi laitokselle. ja kokoajan söin normaalisti, terveellisesti siis. ja liikuin sen minkä pystyin.

kaverilla meni hurjemmin, hällä jäi laitokselle 25 kiloo kuopuksesta... tosin hän sai lisäkiloja 32 kiloo esikoisesta joten oli kyllä varaaki :D

Jos ei ihan tarkoituksella laihduta niin ei haittaa...

Mulla molempien synnytysten jälkeen oli painoa yli 15kg vähemmän kuin raskauden alussa vaikka en laihduttanut... Liikuntaa en lisännyt, en oksentanut ja söin ihan normaalisti, jopa herkkuja, mutta jostakin syystä paino vain tippui.

mulla on kyllä varaa pudottaa,painoindeksi on 27. vaarallisenpaljoo se ny ei ole,mutta viikkoja on vasta 7 niin luultavasti tuo paino tosta putoo,jos en pakota itteeni syömään jotain 3000kcal päivässä.

mä oon laihtunu joka kerta..tosin ylipainoakin on ollu. Se on yksilöllistä..luulen että en montaa kiloa lihois vaikka olisin normaalipainonen raskauden alkaessa.

Juu on. Mä painoin laitokselta tultua 7 kg vähemmän kuin raskaaksi tultua. Söin riittävästi ja terveellisesti (rask.diabetes) ja paino tippui laihduttamatta. Kaikki ok.

Minä!
Painoin loppuraskaudessa pari kiloa vähemmän kuin ennen sitä :)
Ei ollut rask.diabetestä, mutta vauva otti kaiken ravinnon minun vararenkaista ;) Kuukausi synnytyksen jälkeen oli edelleen kevyempi, -10kg.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
onko mitään hajua kuinka paljon kaloreita nautitte tai mikä ois minimi että vauva voi hyvin..?

Tutkippa tuolta laihdutuspuolen keskusteluista olikohan Raskausdiabetes II, sen etusivulla on erittäin hyvät ohjeet miten syöt oikein ja lapsikin voi hyvin

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Jos ei ihan tarkoituksella laihduta niin ei haittaa...

Mulla molempien synnytysten jälkeen oli painoa yli 15kg vähemmän kuin raskauden alussa vaikka en laihduttanut... Liikuntaa en lisännyt, en oksentanut ja söin ihan normaalisti, jopa herkkuja, mutta jostakin syystä paino vain tippui.

Itse asiassa voin peesata tätä... Näin kävi mullekin ja samat kilot jäi laitokselle.

Laihdutus ei ole terveellistä raskaana, mutta terveelliset elämäntavat tietenkin ovat terveellistä, ihan missä elämänvaiheessa tahansa. Jos on huonot tottumukset ollut aikaisemmin, niin luonnollisesti sitä laihtuu. Vauva kyllä ottaa omansa.

Mä painoin synnytämään mennessäni 2 kiloa vähemmän kun ennen raskautta ja sairaalasta kotiin lähiessäni 15 kiloa vähemmän kun ennen raskautta. Mulla oli raskausajan diabetes, joten tuli liikuttua ja syötyä terveellisemmin.

Mä laihduin ekassa raskaudessa n. 15kg, ja siitä tippu imetysaikana vielä n.5kg. Nyt toinen raskaus menossa ja paino taas tippunu ihan reippaasti. Laskettu aika ens tiistaina, joten eipä tässä kauheita kerkeis ees enää lihomaan, saati laihtumaan. Terkkari ollu ihan tyytyväinen että paino pysyny aisoissa, koska ylipainoa mulla on omasta takaa ollu ihan tarpeeks.

Yhteistyössä