Mulla mies tuntu vievän enemmän rahaa kun tuovan :S Erottiin äsken, joten mulla on jäänyt paljon enemmän säästöön viime aikoina. Vauva tosiaan vielä vatsassa.
Mun tilannetta auttaa se, että vanhemmat tykkää ostaa lahjoja lapsenlapsilleen! Ja lapsilleen myös. Eli vuokrat ja ruuat ja muut tämmöset päivittäiset kulut sujuu vallan mainiosti tälläkin palkalla (olen hyvin matalapalkkaisella alalla) myös lapsen syntymisen jälkeen. Muutan yhteen siskon ja sen perheen kanssa, joten vuokra ja ruokakulut pienenee. Rahaa jää paljon säästöönkin, yllättäviä tilanteita varten, ei tartte mitään pikalainoja ottaa.
Isommat kertaluonteiset kulut on usein isän kustantamia, mutta en siltä pyydä mitään. Ostaa jos ostaa, jos ei, niin ostan halvemman version itse! Esim. sain just vaunut häneltä, 750e. Jos olisin itse ostanut, olisin ottanut käytetyt, saanut mahd. jopa ilmaiseks lähipiiristä. Varaa mulla on jos on tarvis, mutta oon tosi kiitollinen että isä haluaa lahjoa
Lapsen isä on opiskelija, eikä se oikein töistä innostunut. Yritin selittää sille, et meille ihan oikeasti syntyy se odotettu ja toivottu vauva kohta, mutta ei se tainnu ymmärtää. Se oli suurin tekijä siihen, että erottiin, se ei oikein tajunnu et tää tapahtuu NYT.
Joku päivä se ehkä tienaa paremmin, jos saa niitä oman alan töitä ja jaksais niitä tehdä! Se on kuitenkin ihan fiksu ja aikaansaava jos on sillä päällä. Sit voi vauveli saada jotain ylimäärästä isältänsäkin, mutta muuten elellään aika nöyrästi, joka ei mua haittaa yhtään! Jotenkin helpompi keskittyä olennaiseen kun ei ole varsinaisia rahahuolia mutta ei ole semmosta kasaa että siinä kylpis! Onnellisempi olo <3