huoltajuudesta

miten menee teillä muilla jotka itse asutte lapsen kanssa ja olette eronneet lapsen isästä, mutta silti yhteishuoltajuus? onko ollut ongelmia? millaisia? miten usein isä näkee lastaan/lapsiaan? oletteko kääntyneet sossutädin puoleen jos on ollut ongelmia? millaista apua olette siltä taholta saaneet?

kaipaisin kovasti vastauksia, kiitos!
 
saro
meillä ei ainakaan tuo yhteishuoltajuus näy kuin paperilla.ex:ää ei kiinnosta lasten asiat.Ottaa kyläileen joka toinen viikonloppu.Kiusaa kyllä tekee sen kuin kerkiää kohdistaen lapsiin.
Sossuista ei pahemmin ole apua mulle ainakaan ollut.Lapsilla ei siis ole oikeuksia mun tapauksessa.
 
hei
Ei kannata yhteishuoltajuuteen ruveta, siitä tulee semmonen soppa ettei paremmasta väliä,
Yksinhuoltajuus toimii kitkattomasti, ja isä on paljon lapsen kanssa. No problems, välitkin pysyy hyvinä kun ei tartte tapella vaan langat on yhden käsissä. :wave:
 
Mulla ja exällä on yhteishuoltajuus. meillä on yksi pian 2 vee tyttö. näkee lasta 3 viikon välein. se on mun mielestä ihan liian pitkä väli. ei tyttö muista isää ja itkee ku joutuu lähteä mun luota pois. eihän noin pieni lapsi hyvänen aika(!) voi ymmärtää, että isä tuo lapsen seuraavana päivänä takaisin, se lulee ettei näe äitiä enää ikinä. ja mun sydäntä särkee! exä ei koskaan pidä lastaan yhtä yötä kauempaa luonaan ja tapaamisten välille on yleensä ehtinyt tulla se 3 viikkoa. koskaan isä ei myöskään ole ottanut lastaan viikonloppuna (iltaisin/öisin töissä), aina vain keskellä viikkoa. se ei munkaan kannalta ole niin kiva, koska en ole ehtinyt tehdä omia suunnitelmia ja menoja tai lähteä kavereiden kanssa jonnekin pitämään hauskaa.

nyt exä ja lapseni ovat tavanneet n. 10(!!!) viikon aikana yhteensä viisi TUNTIA! en enää antanut isän viedä tyttöäni luokseen, vaan sanoin, että voi tulla tapaamaan lastaan mun kotiin, muutamaksi tunniksi. että lapsi ja isä ikäänkuin rakentaisivat suhteen ja luottamuksen uudelleen. kaksi kertaa kävi tyttöä katsomassa ja kolmantena tapaamispäivänä soitti, että ei tulekaan koska on niin huono päivä. syy tähän oli se, että on ollut masentunut(?) eikä sen takia ole voinut nähdä tyttöä 10 viikon aikana kuin sen 5 tuntia, kun oli meillä. tänään käytiin sossussa (mun vaatimuksesta), että saadaan selvät pelisäännöt paperille, molempien allekirjoittamana. isä suostuu siihen, että ottaa lapsen kerran kuussa viikonlopuksi. muuten tapaa lasta jokaisen viikon maanantaina, päivän.

isä on vienyt lastaan hoitoon äidilleen, kertomatta mulle, kun on itse mennyt töihin yöksi. eikös lapsen ja isän tapaamiset ole heidän kahdenkeskeistä aikaa? aikaisemmin, asuessamme vielä yhdessä, lapseni isä ei missään tapauksessa halunnut viedä tyttöä entiselle anopilleni hoitoon, koska hänen äitinsä on alkoholisti. mihin tämä vastuunkanto on nyt kadonnut, koska exän äiti ei kuitenkaan ole lakannut juomasta? ex-anoppi myös polttaa sisällä.

kertaakaan, ei koskaan eromme aikana isä ole soittanut ja kysynyt mitä tyttärelleen kuuluu. ei edes kahden kuukauden aikana jolloin oli kokonaan näkemättä tyttöä. isä ei tiedä milloin tytöllä on ollut korvatulehdus, milloin on neuvola, ei tiedä että lapsella oli eilen ensimmäinen hammaslääkäri, ei tiedä onko ollut vesirokkoa... ei tiedä mitään, ellen minä itse kerro. eikä mua huvita oikein enää edes kertoa, kun ei sitä kiinnosta kysyä.
minä elän lapseni kanssa, hoidan ja huollan (ja haluankin!) lasta joka päivä. minä soitan lääkäriajat, kannan huolta sairauksista ja kaikesta mistä vanhempi nyt vaan voi huolehtia/huolestua. maksan lääkkeet ja vaatteet. Exä maksaa 125 euroa kuussa elatusmaksua. Isä elää täysin vapaata, lapsesta riippumatonta elämää. Ei tämä ole mitään yhteishuoltajuutta, mutta isä ei luovuta minulle yksinhuoltajuutta. vaikka on myöntänyt ettei huoltajuutemme ole tasapuolista. ihmettelenkin miksi exä ei luovu huoltajuudesta.

olen kahdelle eri sossutädille puhunut asioistamme, mutta en ole saanut minkäänlaista tukea. ovat vähän sellaisella asenteella, että: teillä on yhteishuoltajuus, teidän pitää puhua/päättä asioista keskenänne, emme voi auttaa.

toivottavasti joku jaksoi lukea, ottakaa kantaa ja kertokaa omia kokemuksia!!!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.05.2007 klo 15:55 hei kirjoitti:
Ei kannata yhteishuoltajuuteen ruveta, siitä tulee semmonen soppa ettei paremmasta väliä,
Yksinhuoltajuus toimii kitkattomasti, ja isä on paljon lapsen kanssa. No problems, välitkin pysyy hyvinä kun ei tartte tapella vaan langat on yhden käsissä. :wave:

Meillä oli yhteishuoltajuus.Mies ei tytön kanssa aikaa viettänyt juurikaan muutamaa tuntia enempää vuodessa.
Mutta mitään muuta ongelmaa ei ollut.Mihinkään ei hanttiin laittanut.Ei muutosta valittanut,papereihin nimensä laittoi kun tarve oli.
Se yhteishuoltajuus toimii jos aikuiset osaavat muuten toimeen tulla.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.05.2007 klo 15:55 hei kirjoitti:
Ei kannata yhteishuoltajuuteen ruveta, siitä tulee semmonen soppa ettei paremmasta väliä,
Yksinhuoltajuus toimii kitkattomasti, ja isä on paljon lapsen kanssa. No problems, välitkin pysyy hyvinä kun ei tartte tapella vaan langat on yhden käsissä. :wave:
Eiköhän tuo ole hyvin tapauskohtaista.

Meillä on tytöstä yhteishuoltajuus eikä ole mitään syytä muuttaa sitä miksikään muuksi. Tyttö on yleensä lauantaisin isällään yötä, joskus saattaa olla viikossa toisenkin yön(kuten varmaan tällä viikolla tulee käymään). Sen lisäksi tyttö on isällään parina arki-iltana.

Yhdessä päätetään tyttöön liittyvistä asioista. Exä ei esim. estä sitä, että tyttö menee ajoittain äitini luo viikonlopuksi.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.05.2007 klo 15:40 äityliini kirjoitti:
miten menee teillä muilla jotka itse asutte lapsen kanssa ja olette eronneet lapsen isästä, mutta silti yhteishuoltajuus? onko ollut ongelmia? millaisia? miten usein isä näkee lastaan/lapsiaan? oletteko kääntyneet sossutädin puoleen jos on ollut ongelmia? millaista apua olette siltä taholta saaneet?

kaipaisin kovasti vastauksia, kiitos!
erottiin keväällä 2006. tapaamiset alkoi sujua elokuussa kun nuorempi jäi pois rinnalta ja sujuivat joulukuun alkuun asti hyvin. sen jälkeen lasten isä onkin tapaillut lapsia miten sattuu, useiden viikkojen taukoja välissä. esikoinen erityisesti kärsii tilanteesta. lasten isä tekee joissain asioissa tahallaan kiusaa. siis että kun ensin ollaan joku juttu sovittu, mihin siis tarvitsee kummankin suostumuksen, niin sitten saattaakin perua yhtäkkiä koko jutun tai pahimmillaan se menee siihen että lasten isä kiristää minua. eli jos tietää että asia olisi minulle tärkeä niin alkaa tämmöinen "en suostu siihen, jos et tää näin ja noin" ym. sossutädille ilmoitan viipymättä näistä tilanteista. siellä ollaan oltu yhteydessä isään ja hän on saanut noottia myös paikan päällä ollessamme. ex:n mielestähän asia menee luonnollisesti niin että hän tekee mitä haluaa ja mä hypin narun päässä! eli ei toimi ei! :headwall: ja yksinhuoltajuutta en tietenkään mieheltä tule saamaan..
 
tiedän
mulla ihan sama juttu. ex kiusaa mua tahallaan lapsen välityksellä. esimerkiksi kun oltiin yhdessä vielä, niin meni jokaisena jouluaattona töihin, vaikka meillä oli pieni lapsikin. teki hyvin selväksi, ettei joulu/muut perhejuhlat merkitse mitään. oli yleensä aina töissä. nyt kun ollaan erottu, vaati että saa lapsen itselleen ensi jouluksi. vaikka tietää miten tärkeää mulle on että saan olla pojan kanssa jouluna. ex näkee muutenkin poikaa harvoin ja hän on vieraantunut isästään.
 

Yhteistyössä