Huolissani naapurista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Huolissaan"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";25547061]Entä jos naapuri kokee, että aloittaja yrittää väkisin sekaantua hänen elämäänsä? Mitä jos antaisit naapurin elää omaa elämäänsä.[/QUOTE]

Eläköön rauhassa, kuhan ne lapset ei kärsi tai se koirakaan. Nytkin ulisee siellä, johan siitäkin kohta joku tekee valituksen.

[QUOTE="Huolissaan";25546478]Mitä tehdä?
Meidän naapurilla ei oo kaikki ihan kunnossa, ja mua huolestuttaa sen lasten ( ja koirankin) puolesta.
Tää nainen muutti tuohon keväällä, eronsa jälkeen.
Ihan mukava ihminen, ollaan juteltu useasti, mutta ei mitään tärkeää.

Mutta välillä se on ihan kummallinen, kävelee melkein päin eikä tunnu huomaavan ollenkaan, ihan muissa maailmoissa. Yhden kerran kaatui tullessaan koiran kanssa lenkiltä, oli aika sekaisin, sanoi vaan että pyöryttää. Kysyin että tarviiko apua jne. Muttei vastannut, käveli vaan kotiinsa. Sen verran sain kysyttyä että lapset ei silloin ollut kotona.
Nyt parina päivänä koira on ulissut siellä todella pitkään, ja eilen lapset itkivät todella äänekkäästi.
Joo, lapset itkee siksi tää onkin niin vaikeaa kun en tiedä että onko siellä joku hätä vai ei.
Mutta ne lapset siis on n. 5-7 v ettei nyt ihan pieniä enää, eli ei sellaista pienten itkemistä ole
Ja oudointa että nyt muutaman päivän sisällä on soittanut meidän ovikelloa kun ei saa oveaan auki, oon sitten avannut sen sille, eikä siinä mitään vikaa ole ollut.
Itsekin hän tälle naureskeli.

Ja ei ainakaan haise viinalta, etten usko siitä olevan kysymys.
Oon jutellut myös hänen äidin kanssa kun on joskus ollut käymässä ja haluisin kertoa sille näistä havainnoista, mutten mä tiedä nimeä tai muutakaan.

Mitä mä teen? Vai oonko vaan anatnut mielikuvitukselle vallan?[/QUOTE]

Jos se käyttää niitä huumeita. Niitähän on jo Suomessakin.

[QUOTE="jos";25546598]soittaisit hätäkeskukseen ja kertoisit noista kahden päivän aikaisista kummallisuuksista? kun kyseessä saattaa olla vaikkapa aivoveritulppa joka aiheuttaa neurologisia oireita tai mitä vain muuta. Että kävisivät tarkastamassa tilanteen. Ensiksi tietenkin kysyisit ihan suoraan naapurilta mistä on kyse, jos tietää itse.[/QUOTE]

Hätäkeskukseen. Kiitos.

Toi kaatuminen pihalla kuulostaa epileptiseltä kohtaukselta tai vastaavalta....Toi muu taas, tulee mieleen lapsuuden kaverin äiti jolla diagnosoitiinkin sitten skitsofrenia. Tee lastensuojeluilmoitus!

Voithan soittaa lastensuojeluun/neuvolaan ja kysyä, kuinka menettelisit. Ymmärrän kyllä tilanteen hankaluuden, kun kuitenkin olet jo yrittänyt lähestyä ja naapuri torjuu hienovaraiset yritykset. Minä varmaan kysyisin niin suoraan, että ei voisi kierrellä. Mutta se ei välttämättä todellakaan ole se paras keino aina, huomattu on.
Eläinsuojeluun koirasta ilmoitusta, jos alkaa vaikuttaa ettei pääse ulos.

Meidänkin perhe olisi säästynyt aikoinaan paljolta, jos joku olisi viitsinyt kiinnittää huomiota äidin outoon käytökseen. Psykoosissa yritti sitten lopulta polttaa meidät kaikki eikä itse muista tästä mitään (onneksi). Tee ilmoitus, saa perhe apua jos tarvitsevat. Lastensuojelu kun ei ole mikään synonyymi huostaanotolle vaan se tarkoittaa erimuotoista apua tarjoavaa paikkaa.

Heti ruvetaan puhumaan huumeista jne..oikeasti taustalla voi olla jokin sairaus,ja ymmärrän ettei sellaista levitellä pitkin kyliä.
Varsinkin tuo ,että oli kaatunut kun huimasi,voi kertoa jostakin neurologisesta sairaudesta,samoin kun ei saanut ovea avattua.

Ja kun oikein palstadiagnosoidaan, niin mitenkäs reuman mahdollisuus?

Mutta ihan oikeasti, rohkeasti vaan soittamaan ovikelloa ja kertomaan huolestasi, kysymään tarvitseeko soittaa jollekkin jne.

Todella huolestuttavaa käytöstä palstalaisilta kun heti ollaan tekemässä ls-ilmoitusta muutaman rivin kirjoituksen perusteella.

Mulle tuli ensimmäisenä mieleen ms-tauti, tai hyvin alhainen verenpaine mikä pyörryttäisi.
ms-tautia puolustaisi myös se ettei saa avattua ovea, jos on tosi paha pahenemisvaihe menossa niin ihan varmasti hienomotoriikka saattaa olla heikoilla.
Se selittäisi hoipertelunkin.. Niin ja ne pahenemisvaiheet voi kestää pitkäänkin.

Mitäs jos ap nyt tekisit vaan niin että napaa pullapussi kainaloosi ja mene pimputtamaan naapurisi ovikelloa ja kerrot olevasi huolissasi ja haluat auttaa ja tietää että kaikki on ok.
Vie vaikka koira ja lapset ulkoilemaan kanssasi.

• Tykkää
Reactions: nöppäri
Todella huolestuttavaa käytöstä palstalaisilta kun heti ollaan tekemässä ls-ilmoitusta muutaman rivin kirjoituksen perusteella.

Mulle tuli ensimmäisenä mieleen ms-tauti, tai hyvin alhainen verenpaine mikä pyörryttäisi.
ms-tautia puolustaisi myös se ettei saa avattua ovea, jos on tosi paha pahenemisvaihe menossa niin ihan varmasti hienomotoriikka saattaa olla heikoilla.
Se selittäisi hoipertelunkin.. Niin ja ne pahenemisvaiheet voi kestää pitkäänkin.

Mitäs jos ap nyt tekisit vaan niin että napaa pullapussi kainaloosi ja mene pimputtamaan naapurisi ovikelloa ja kerrot olevasi huolissasi ja haluat auttaa ja tietää että kaikki on ok.
Vie vaikka koira ja lapset ulkoilemaan kanssasi.

Minulla tuli kanssa mieleen, ett oisko äitillä ms-tauti, toivottavasti saa koko perhe apua, siis ihan konkreettista apua jos äidillä on joku sairaus.

Mun äidillä on MS, ollut jo nuoresta, eikä toi mielestäni kuulosta mitenkään siltä noin kokonaisuutena. Lisäksi en tunne ketään MS.tautia sairastavaa joka salailisi asiaa naapureilta ym. Muuten on vähän vaikea saada (inva)autopaikka olla osallistumatta talkoisiin, lumenluontiin ja sellaiseen.

Minä oon niin tyhmä että ihan menisin soittamaan ovikelloa ja kysymään että onko kaikki kunnossa. Selittäisin miksi olen huolissani.

Näin jo yhden naapurin kanssa olen tehnytkin ja sain ihan selkeän vastauksen; selkänsä satuttanut ja vähän ärhäkämpiä kipulääkkeitä söi. Siksi oli masentuneen ja väsyneen oloinen. Problem solved eikä tarvinnut päätä vaivata enempää ja miettiä itsekseen että mikäköhän on..

En ollenkaan sano, että olisi sama asia, mutta miehelläni on aivokasvain ja nyt viime kuukausina hän on huonontunu sairaalakuntoon asti. Mutta kotona ollessaan ei esim saanut ulko-ovea enää avaimella auki, kaatuili kotona ja rappusissa, muistissa ja puheessa häiriötä jne. Ulkopuoliselle tämä olisi varmasti näyttänyt epäilyttävältä. Minä etenisin ehkä neuvolan kautta jos en itse saisi äitiin itse kontaktia.

Yhteistyössä