huolissani miehen juomisesta..koskahan maksa sanoo noup:( :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äiskäli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äiskäli

Vieras
ainakin vuosi menny kaavalla joka jo alkoholin suurkulutuksen rajoilla.
viikossa ( 7päivää) saattaa mennä 40-60 tölkkiä
ja nytkin menny viikonloppu ja alkuviikko näin : pe 15 kaljaa..la lisää kaljaa ja viinahörppyjä ( oli la kuppilassa joten se suotakoon) ma 7 kaljaa ja nyt osti "muutaman" saunaoluen eli 12 kaljaa ja varppina juo niistä ainakin 8
mä olen oikeesti jo huolissani.vaikka alkanu inhoon tämän takia koko ukkoa mutta en nyt pahaa tahdo hälle:(

Onko se työssäkäyvä? Jos on, niin vinkkaa vaikka työterveyshuoltoon asiasta... toki tietty kannattaa ekaks puhua miehen kanssa ja kertoa että olet huolissas ja eritoten jos teillä lapsia, niin toi on paha asia, menettävät pian isänsä ton takia :(
Mutta jos ihminen ei itse ole asiasta kiinnostunut ja jos on tyyliin, että ei hän mikään alkkis ole ja aina hyvä syy juoda ja ei juo paljon mitään omasta mielestään, niin valitettavasti sä et kyllä voi sille mitään. Silloin pelasta itsesi ja mahd lapset. Mutta nyt alkuun tietty tuet miestä.

työssä käyvä kyllä..yhteisiä lapsia ei luojan kiitos ole
olen miehelle puhunut että alan olla oikeasti huolissani hänestä..mutta näköjään viis veisaa
hällä kun diabetes ja kolesteroli koholla ja verenpaine lääkitys..joten leikkii kait tulella

sepä se, noi on surullisia juttuja :( Yks alkon väärinkäyttäjä sairastuttaa monia läheisiä. Älä nyt ihmeessä ainakaan raskaaksi hankkiudu... Olen itse alkoholistin tytär sekä ollut itse parisuhteessa alkoholistin kanssa. Tosin omasta mielestään esim tää mun mies ei ollut yhtään liikakäyttäjä.. Toi sun miehen käyttämä määrä on jo vaarallista. AUDIT kyselyn voisit hänen puolestaan täytttää, netistä löytyy. Työterveyshuolto vois kutsua johonkin ikätarkastukseen miehes ja otattaa maksa-arvot (olen itse töissä työterveyshuollossa, ja olen joskus toiminut näin, kun läheinen soittanut asiasta, en ole kertonut siis että vaimos soitti, vaan ihan muulla syyllä kutsunut) Joskus esim kohonneet maksa.arvot pelästyttää ihmisen. Mutta pääasia on, että et sairastuta itseäsi vaan pidät itsestäsi huolta ja pidät itseäsi arvokkaana...

joku arvo sillä oli koholla viime verikokeissa ( en muista mikä..muttei tainnu olla maksa) ja mies ainakin väittää että kerto lääkärille että liiallisesta juomisesta ( uskoaakko että kerto? en tiedä)
ja sillon väitti mulle että viikolla läträäminen loppuu..eipä ole ei

Nii ne juo eduskunnassakin, välitunneilla käy oluella tai kirkasta kiskomassa, olihan cock. edustaja Kataja ihan kännissä istuntosalissa höpisemässä. Maan tapa..

Miehesi ylittää jo ihan kevyesti alkoholin suurkulutuksen rajan! Sehän on miehillä 24 alkoholiannosta viikossa ja miehesi hörppii sellaiset parissa päivässä...

Sinä olet yksi heistä, jotka autat ylläpitämään ukon juomista omalla asenteellasi. Toivottavasti et salaa asiaa lähipiiriltä etkä piilottele ukon kännimokia keneltäkään?

Miehesi ylittää jo ihan kevyesti alkoholin suurkulutuksen rajan! Sehän on miehillä 24 alkoholiannosta viikossa ja miehesi hörppii sellaiset parissa päivässä...

Mihin? paino, ikä, pituus, yleiskunto, tupakoiko, huumeidenkäyttö, lääkitys? Veriryhmä, altistuminen skitsofreniaan, kolhut päähän, virkeystaso, empatian kyky? Muun muassa nämä pitäisi selvittää mikä on liian suuri annos alkoholia vrk./ 12h. aikana. Ja altistaa mihin, sinähän olet lukenut ja tiedät niin kerro? :)

Mihin? paino, ikä, pituus, yleiskunto, tupakoiko, huumeidenkäyttö, lääkitys? Veriryhmä, altistuminen skitsofreniaan, kolhut päähän, virkeystaso, empatian kyky? Muun muassa nämä pitäisi selvittää mikä on liian suuri annos alkoholia vrk./ 12h. aikana. Ja altistaa mihin, sinähän olet lukenut ja tiedät niin kerro? :)

Suomessa määritetään alkoholin suurkuluttajaksi mies, joka säännöllisesti käyttää 24 annosta/vko tai yli 7 annosta/krt (naisilla hieman matalammat rajat). Tämä luokitus on ns. yleinen, eli tämän kummempia esitietoja ei tarvita. (Kuitenkin on hyvä ymmärtää, että tietenkin nämä kriteerit ovat jossain määrin keinotekoisia; ehdottomia rajoja on mahdotonta määrittää.)

Aloittajan mies on siis toden totta määritelmällisesti alkoholin suurkuluttaja, eikä ongelmakäyttökään kuulosta aloitusviestin perusteella liioitellulta.

Pelkästään diabetes on jo sairaus jonka takia alkoholi pitäisi jättää..jos diabetesta ei hoida niin se johtaa lisäsairauksiin vääjäämättä, nuo kaikki sairaudet joita miehelläsi on ovat myös erittäin vakava riski sairastua sydänkohtaukseen..tiedän myös monia alkoholisti miehiä joilla on hoitamattoman diabeteksen takia jalka jouduttu amputoimaan.

Keksi teille uusi yhteinen harrastus ja raahaat sen ukkos sinne väkisin mukaan - ei ehdi juomaan joka päivä niin paljon ja löytää elämäänsä jotain muutakin kuin sen juomisen.

Keksi teille uusi yhteinen harrastus ja raahaat sen ukkos sinne väkisin mukaan - ei ehdi juomaan joka päivä niin paljon ja löytää elämäänsä jotain muutakin kuin sen juomisen.

käyhän se töissä kuitenkin..eikä tuo ihan joka iltasta ole..
olenhan mä koittanu houkutella yhteisille kävelylenkeille mun ja koiran kanssa tms mutta ei..käyttää koiraa vaan kaljapäissään..ei muulloin

Miksi patotunutta kiukkua? Kyllä kuule multa ukko kuulis suorat sanat jos tollanen ois, ja jos ei muuttuis niin lähtisin! Tollasen kanssako sä haluut viettää hänen loppuelämänsä. oletko sit onnellinen? Miksi sä et ilmaise sun mielipidettä,pelkäätkö ett jättää sut?

Mun mies on absolutisti niinku minäkin ja hyvä niin, mä en haluis kattoo sitä kertaakaan kännissä(eikä se mua) eikä onneks tarttekkaan.

Miksi patotunutta kiukkua? Kyllä kuule multa ukko kuulis suorat sanat jos tollanen ois, ja jos ei muuttuis niin lähtisin! Tollasen kanssako sä haluut viettää hänen loppuelämänsä. oletko sit onnellinen? Miksi sä et ilmaise sun mielipidettä,pelkäätkö ett jättää sut?

Mun mies on absolutisti niinku minäkin ja hyvä niin, mä en haluis kattoo sitä kertaakaan kännissä(eikä se mua) eikä onneks tarttekkaan.

juomisesta puhuminen " tabu"..en saa sanoa siittä hälle mitään koska se heti nalkuttamista hänen mielestään:( ja sitte rupee mua syyttelee ja sanomaan että kun säkin olet kiukkunen ja plaap plaap.
en todella haluaisi viettää

Uusimmat

Yhteistyössä