Huoli omasta ulkonäöstä. Koen olevani todella ruma.

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
En tiedä lukeeko tätä kukaan, mutta tehdään silti.

Oon hyvän matkaa yli kahdenkymmenen oleva mies. Asia ei jostain syystä ollut nuorempana juurikaan mielessä. Koko homma lähti liikkeelle siitä, että aloin todella nuorena kaljuuntumaan. Nyt tilanne on se, että olen "Seppo" kalju.

Tämä hiustenlähtö ei varsinaisesti olisi hirveän iso ongelma, mutta olen huomannut, että miten ruma olen kasvoistani. Mulla on todella ulkonevat poskipäät, tyhmän isot silmät ja huulet. Nenä puolestaan on pieni. Leukani on melko heikko, vaikka en ylipainoinen olekkaan.

Hymyillessä/nauraessa posket entisestään korostuu ja tulee mieleen hamsteri/pullukka vauva. Näytän omasta mielestä ihan vauvalle (huonossa mielessä). Tämä tekee asiasta vielä hirveämmän, että ei ole hiuksia.

En pysty kasvattamaan tuuheaa partaa, vaikka haluaisin. Toisaalta olemattomat haivenetkin auttaa.


Linkki kuviin: https://imgur.com/a/7pM7Kok
 
Joskus voi sanoa, että toden teolla inhoan tätä maailmaa!!

Noin komea nuori mies, elämänsä alkutaipaleella - eikä osaa arvostaa itseään ja sitä miltä näyttää!
Noh, se ei ole sinun vikasi! Voin kuvitella, että sanomiseni ulkonäöstäsi menevät kuuroille korville, koska valitettavan usein muiden sanomiset vaikuttavat vain toisin päin: arvostelu kolahtaa mutta kehut eivät.

Sanon silti:
Älä koskaan vertaa itseäsi muihin! Olet uniikki - upein luomus mitä maa päällään kantaa! Kukaan ei ole niin kuin sinä - ei kukaan!

Kanna itsesi aina ylpeydellä ja rakasta itseäsi - ole ylpeä siitä miltä näytät!❤

Sinuna etsisin työkaluja työstää mieltä. Kun aidosti sisäistät mitä olet niin ulkonäköpaineet ovat vain typeriä muistoja jotka unohtuvat ajan saatossa.

Tsemppejä sinulle komea nuori mies!❤
 
  • Tykkää
Reactions: -roosaruusa-
vierailija
Joskus voi sanoa, että toden teolla inhoan tätä maailmaa!!

Noin komea nuori mies, elämänsä alkutaipaleella - eikä osaa arvostaa itseään ja sitä miltä näyttää!
Noh, se ei ole sinun vikasi! Voin kuvitella, että sanomiseni ulkonäöstäsi menevät kuuroille korville, koska valitettavan usein muiden sanomiset vaikuttavat vain toisin päin: arvostelu kolahtaa mutta kehut eivät.

Sanon silti:
Älä koskaan vertaa itseäsi muihin! Olet uniikki - upein luomus mitä maa päällään kantaa! Kukaan ei ole niin kuin sinä - ei kukaan!

Kanna itsesi aina ylpeydellä ja rakasta itseäsi - ole ylpeä siitä miltä näytät!

Sinuna etsisin työkaluja työstää mieltä. Kun aidosti sisäistät mitä olet niin ulkonäköpaineet ovat vain typeriä muistoja jotka unohtuvat ajan saatossa.

Tsemppejä sinulle komea nuori mies!
Kiitos. En ala vänkäämään, mutta näen peilistä edelleen saman naaman. Onko silläkin sitten ollut osaa ja arpaa, että en ole koko elämäni aikana saanut minkäänlaista positiivista kommentointia ulkonäöstäni (en negatiivistakaan). Tuli tuo hiustenlähtökin vielä vanhentamaan ja rumentamaan...
 
vierailija
Sillä, että jos et oo saanut positiivista kommentointia, on ihan oikeesti tosi suuri merkitys! Mun mielestä sulla on hyvät kasvot :) Mun mielestä ne ei oo mitenkään korosteisen pyöreät mutta mulla on myös isot poskipäät ja varsinkin lapsena mua ahdisti mun naama ihan sikana niin ymmärrän mitä tarkoitat. Mut tuli vielä mieleen et miten sun ruokavalio, sen avulla voi jonkin verran vaikuttaa kasvojen ulkomuotoon? Ja monilla sellainen pyöreys alkaa hiipua vasta kolmenkympin jälkeen!

Ja kalju on ihan cool. Se on sellainen ihminen -viba. Siis tiedätkö, matrix vibes
 
vierailija
Et sä ruma ole. Kyl sä putoot komeampaan päähän. Mut kyse ei oo siitä, miltä näyttää, (kalju muuten viestii korkeasta testosta ja miehekkyydestä) vaan siitä, miltä kuulostaa. Sä kuulostat siltä, mitä ajattelet.
Oon treffannu paria tosi komeeta tyyppiä, mut jää alkumetreille, jos toinen on tampio. Tunnen joitain komeita tyyppejä, jotka tosissaan tietää olevansa komeita, ei niitä jaksa, kun ne luulee myös olevansa aina oikeessa.
Jos et oo älykäs, nii tee kropallas jotain siistiä. Treenaa juoksua tai kantele painavia juttuja tai veny.
Tee sitä, mistä sä nautit. Tai jos sun elämäntehtävä on näyttää hyvältä jonkin standardin mukaan, niin mee leikkaukseen.
 
Kiitos. En ala vänkäämään, mutta näen peilistä edelleen saman naaman. Onko silläkin sitten ollut osaa ja arpaa, että en ole koko elämäni aikana saanut minkäänlaista positiivista kommentointia ulkonäöstäni (en negatiivistakaan). Tuli tuo hiustenlähtökin vielä vanhentamaan ja rumentamaan...
Totta kai näet ja toivottavasti kohta toivot että sieltä peilistä katsoo juurikin sinä, itsestään pitävä sinä, eikä kukaan muu!

Sinun on opittava pitämään ja rakastamaan itsestäsi juuri sellaisena kuin olet.
On olemassa erilaisia metodeja mitä voit käyttää, löydät niitä varmasti itsekin vaikka You tubesta tai jos kirjallisuus kiinnostaa niin sitä nyt on valtavasti tarjolla (self-love etc.).
Sinulla on asetukset solmussa päässäsi ja ne täytyy oikaista.
Psykologiasta on oikeasti apua!

Valitettavasti lähes jokainen joskus kärsii samasta asiasta.
Jos kuulet toisten kertovan omista epävarmuuksistaan niin luultavasti et pidä niitä asioita yhtään minään - samoin toiset ajattelevat sinun epävarmuuksista.

Tämä on sinulla nyt projekti mikä ei tule valmiiksi tänään tai huomenna, mutta kyllä sinä voit saada piankin paremman olon itsestäsi.

Tärkeä seikka on saada myös onnistumisen tunteita ja tietää omat vahvuudet. Olemme kokonaisuus johon vaikuttavat muutkin asiat kuin vain ulkonäkö. Joitain asioita täytyy harjoitella/buustata jotta voit olla tyytyväinen ja löytää balanssin elämässä. Oletko miettinyt miksi koet mitä koet?

Nuorin lapsoseni on ollut aina extrovertti ja hän tykkää esiintyä.
Eskarissa 5-vuotiaana hän tykkäsi usein esiintyä esim. juhlassa.
Hän kertoi esiintyessään muun muassa ihmisen hyvyydestä - kuinka ihmisen kauneus on sydämessä. Hän lisäksi kertoi, että vaikka olisi prinsessa ulkoapäin mutta käyttäytyy rumasti, niin muut eivät näe kauneutta.❤😁
Hän täytti juuri 16-vuotta ja on melko tyytyväinen itseensä. Melko vähän kokee ulkonäköpaineita, hänellä on aika hyviä vahvuuksia joista pitää itsessään mm urheilun saralla.

Poikani on 17-vuotias ja hän ei ole huolinut tyttöystäväehdokkaita vaikka näitä on ollut useita tarjolla. Tytöt ovat kuulema liian pinnallisia. Pinnallisuus ja ulkonäkökeskeisyys eivät aitoja itseään kunnioittavia ihmisiä liikaa kiinnosta. Sen sijaan itsestään huolta pitäminen ja terve itserakkaus ja itsevarmuus viehättävät. Riittää kun osaa olla oma itsensä ja viihtyy itsensä kanssa. Pojallakin tämä oli prosessi. Nykyään hän pitää itsestään niin sisältä kuin ulkoakin.
Kaikki lähtee sisältä päin.

Ihminen on kyllä melko outo otus. Joku luo kauneusihanteen ja muodin. Muotia pitäisi orjallisesti noudattaa ja näyttää tietynlaiselta/samanlaiselta. Samaan aikaan on muodissa erilaisuus. Mitä eriskummallisemmalta näytät niin sen parempi.🤷‍♀️ Markkinatalouden hömpötyksiä kaikki!🙄

Me olemme valmiiksi kaikki uniikkeja ja erilaisia. Jokaiselle löytyy ihailijansa. Jos tukka tai sen puute huolettaa niin lohdutuksen sanana voisin mainita, että kaljut ovat suuren osan mielestä komeita ja seksikkäitä. Moni ajaa tukan jopa tästä syystä pois. Nämä ovat usein muodin mukana saapuvia ja poistuvia juttuja. Kun Vin Diesel oli hitti niin kaljuja miehiä oli joka nurkalla!😁
Ja naisillakin tämä muoti oli, en vain muista kuka näyttelijä tämän muodin aloitti.

Lähtipä nyt rönsyilemään, kirjoittelin osissa, mutta,
pääasia on että sinä opit pitämään itsestäsi ihan itsenäsi.❤
Toivottavasti jaksaisit opiskella ja oppisit käyttämään työkaluja joilla saat käännettyä asetuksiasi.
Sinä et ole ansainnut moisia murheita kannettavaksi!
 
vierailija
Olet ihan ok näköinen nuorimies.
Ei mitään vikaa. Kaikki me ollaan liian kovia arvostelemaan itseämme.
Suuret silmät ja pusuhuulet voivat kertoa miehen kiltteydestä ja pehmeydestä ja on sitä parasta aviomiesmatskua.
Ehket sitä tuossa iässä vielä osaa niin ottaa.
 

Yhteistyössä