huoli lapsesta...sairaudet homeestako... apua!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja guo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
G

guo

Vieras
lyhyesti näin väsyneenä kirjoitan ja kaipaan kuumeisesti apua ihmiset teiltä!

eli ollaan 8kk asuttu kerrostalossa, 3. kerros ja samalla ylin. on ihan oma asunto. Olisko tää -87 vuoden talo. kaikki siistiä ja nättiä kun muutettiin. pari kk sitten mies huomasi mustia pikkuisia pilkkuja kylppärin suihkutilan kaakeleissa, sementissä, ei silikonissa. ne sitten vahvistui ja nyt on epäily vahva että noista pilkuistahan meidän 1v lapsi on saanut jo 5kk joka kuukausi räkätaudin, 3. antibioottikuuri juuri meneillään. ollut 2 korvatulehdusta ja kurkunpäätulehdus. pari kertaa vain vhän lämpöä..en ole oikein kunnon kuumetta huomannut. nyt viimeksi lääkäri sanoi että käden taipeesta otetussa pistoksesta ei tuloksissa ollut mitään allergiaa, olivat siis puhtaat. yskää on koko ajan, enemmän aina alkukuukaudesta pari viikkoa ja sitten helpottaa hetkeksi ja taas alkaa sama limainen rohiseva yskä ja nuha. :(
keuhkokuvassa näkyi keuhkoissa oikealla pieni pläntti tulehdusta ja siihen saikin nyt Clavurion-antibioottikuurin, 10vrk ja nyt menossa 8.päivä ja enemmän vain limaisemmalta yskältä kuulostaa. :/

isännöitsijä sanoi että otettava yhteys kunnan terveystarkastajaan ja niin tein. saapuu paikalla vasta elokuussa. :( on tosi stressi. ja ihana uusi vauva syntyy heinäkuun alussa.

MITÄ NYT TEEN/TEHDÄÄN?! mikä on seuraava paikka johon olemme yhteydessä?! taas isännöitsijälle? en kestä jos ei tule jo pian joku kosteusmittaamaan kylppärin seinää ja poraamaan pikkureikää että näkeekö onko hometta rakenteissa..... :(

auttakaa!

mikä on seuraava paikka mihin olemme yhteydessä ja mitä tutkimusta pyydetään?! mikä on järkevin ja luotettávin testi, tutkimus nyt tehdä ja saada selvyys onko HOME nyt aiheuttanut lapseni kipeydet!??

kiitos paljon ja vinkkejä ja kokemuksia kaipaan hirrveästi! sydämeni halkeaa huolesta..... :(

Voih..hirveää voin kuvitella mikä tressi sinulla on :(
Toivottavasti joku vastaa. Itse epäilin, että meillä hometta, mutta tod.näköisesti meillä syy on juuri se allergia. En voi muuta sanoa kuin, että pysy tiukkana ja vaadi.
Ehkä kannattaa käydä keksustelupastoilla joissa puhutaan kosteusvaurioista. Toivon voimia sinulle jaksaa. On hirveää tressata moisesta ja samalla vauvakin.

Alkuperäinen kirjoittaja alkuper.kirjoittelija:
en nyt ihan odottanut jo ensimmäistä kommenttia että tuollainen olisi..

apuja edelleen kaipailisin! KIITOS YSTÄVÄLLISET IHMISET!

Tuota varovasti nyt kyselen että kyllä varmaan ja toivon mukaan teetit noi raportit ennen ostamista, toki myyjällä on myös tietyn ajan vastuu mutta jos riitauttaa niin voi olla että vuosia menee itse maksat korjaukset niinkuin oikeuskulut ja sitten lopulta häviät :/

mä en tiiä mitä tollasessa tilanteessa muuten tehdään, mut muuttakaa nyt äkkiä pois sieltä. Täällä just oli joku jolla oli mies sairastunut syöpään kun asuivat hometalossa ja sitten sairastui itsekin.

Ap, meillä on melkein sama tilanne oireiden suhteen: kosteusmittari näyttää ettei mitään muka ole, mutta olemme sairastelleet siitä asti kun tähän muutimme! Minä yskin nytkin, koko ajan tuntuu että olen kipeänä...limaa nousee suuhun joka ikinen aamu, tuntuu joskus että tukehtuu vaikka keuhkojen tilavuus kunnossa (mitattiin kerran akuutisti lääkärillä ja tutkittiin muutakin). Mieheni jo aiemmin hävinnyt astmaoire oli todella pahana keväällä. Jne.!

Alkuperäinen kirjoittaja kohtaloa:
kosteusmittari näyttää ettei mitään muka ole, mutta olemme sairastelleet siitä asti kun tähän muutimme!

Kosteusmittaus ei paljasta kuivunutta kosteusvauriota. Home tutkitaan ilmalaatumittauksella ja näytteitä ottamalla.

Ap, jos teillä kotivakuutus, soita vakuutusyhtiöön ja kysy, kattaako ne tutkimuksen.

olisko liian kuiva ilma? ja noi ilmamittaukset antaa parhaimman tuloksen talvella pakkasilla. koska kesällä ilmassa on muutenkin homeitiöitä. ja mulle lääkäri sanoi, että alle 2 v. sairastaa 10 nuhaa vuodessa... ei se aina home....

Yhteistyössä