huolettaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mimmalin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Mimmalin

Jäsen
14.07.2008
47
0
6
Ystävä ollu keskiviikosta asti laitoksella synnyttämässä, ke aamusta käynnistetty ja sillon menny vedet. Torstai iltana soitti vielä että ei oo tapahtunu paljo mittään (sormelle auki) ja supistelee silti jatkuvasti ja aiko ilmottaa heti kun jotain sitten tapahtuu. Nyt on menny kakspäivää ja ei oo kuulunu mitään ja puhelinkin oli kiinni.. Huolettaa että jotain on sattunut kun tiedän että hän ilmottais mulle missä ollaan menossa jos vain suinkin kykenee.. Ja mä nyt tässä mietin kaikkea kamalaa mitä on voinu sattua ja ja... eikai kukaan näin kauan synnytä kun vedet on menny 3 pvä sitten!

Alkuperäinen kirjoittaja Mimmalin:
eikai kukaan näin kauan synnytä kun vedet on menny 3 pvä sitten!

mulla alkoi vedet tihkua sunnuntai-iltana, terve tyttö syntyi käynnistyksellä torstai-aamuyöllä. ma mentiin sisään, odoteltiin että käynnistyisi itsestään, sitten käynnisteltiin. koko ajan olin antibioottitipassa.

Voi että, kyllä pitäis olla jo syntynyt, kun on mennyt niin pitkään vesienmenosta. Jos on kuitenkin ollut vaan rankka synnytys, eikä ole jaksanut/muistanut ilmoittaa vauvan syntymästä.

mutta mä oon ymmärtäny että eivät anna mennä kovin kauaa kun on vedet menny. Jotenki kävi mielessä että oisivat leikanneet kun ei alkanu muutenkaan kohdunsuu avautuun vaikka oli supistellu jo pitkään! Ja koko raskausajan on ollu huolena vielä kun veikattu tosi isoa vauvaa, hän on vielä ensisynnyttäjä...

Voi että. Toivottavasti kuitenkin kaikki on kunnossa.
KAKSssa on kuulema niin et vesien menosta vuorokauden sisään pitää vauvan olla ulkona, tavalla tai toisella. Oudolta tunnostaa et noin monta päivää odoteltais...

ei oo sen ukon numeroa, ei olla hän kanssaan väleissä muutenkaan. Sitä minäkin mietin että eivät ala kertomaan kyllä jos sinne soittelen. Ja olen melko varma siittä että ois ees soittanu jos oisivat pitäneet esim kans siinä antibioottitipassa ja ootellu käynnistyvän itestään.. Ja etenki jos ois jo syntyny, ollaan kuitenki "ku samaa perhettä" ja mua oli miettimässä mukaan synnytykseen mutta otti sitten sen ukkonsa...

Alkuperäinen kirjoittaja Mimmalin:
Ystävä ollu keskiviikosta asti laitoksella synnyttämässä, ke aamusta käynnistetty ja sillon menny vedet. Torstai iltana soitti vielä että ei oo tapahtunu paljo mittään (sormelle auki) ja supistelee silti jatkuvasti ja aiko ilmottaa heti kun jotain sitten tapahtuu. Nyt on menny kakspäivää ja ei oo kuulunu mitään ja puhelinkin oli kiinni.. Huolettaa että jotain on sattunut kun tiedän että hän ilmottais mulle missä ollaan menossa jos vain suinkin kykenee.. Ja mä nyt tässä mietin kaikkea kamalaa mitä on voinu sattua ja ja... eikai kukaan näin kauan synnytä kun vedet on menny 3 pvä sitten!

kerrothan heti kun tiiät? meille siis..ollaan hengessä mukana ..hali..

Laskeskelin tässä, että jos ois päässyt synnytyssaliin vaikka to - pe välisenä yönä, niin hyvinkin voi mennä lauantaiaamuyön/aamunn puolelle ennenkuin pääsee takaisin osastolle ja jaksaa ilmoitella.

Itse menin ekassa synnytyksessä sairaalaan puolenpäivän jälkeen ja vauva syntyi n. 12 tunnin päästä. Osastolle päästiin vasta aamuyöstä ja pitkälle aamupäivään vaan nukuin ja toivuin. Lähimmille sukulaisille muistaakseni ilmoitettiin silloin yöllä, kavereille jne. sitten seuraavan päivänä.

Minä menin esikoista synnyttämään maanantai aamuna kello 8 ja esikoinen syntyi keisarinleikkauksella tiistai aamuna klo 9. Mieheni ilmoitti sukulaisille lapsen syntymästä mutta itse jaksoin vasta perjantaina miettiä ihmisille soittelemista.

Yhteistyössä