huolettaa, lapsen silmien aluset ihan punaruskeat..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hysteerikko(ko?)
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hysteerikko(ko?)

Vieras
Muutaman päivän ajan jo pienellä lapsella ollut punaruskeat silmien aluset ja ehkä hiukan kuopalla, nyt huolettaa mistä johtuu. Ekana luulin, että olisi kipeä, mutta ei ollut kuumetta. Mitä se voi olla? väsymystä? kuivuutta? d-vitamiinin puutos tai joku anemiakin on käynyt mielessä. Ehkä olen ylihysteerinen mutta mietityttää... :/ toivottavasti joku osaisi auttaa.

Tummat silmänaluset siis. Mulla on aina tullu helposti, jo lapsenakin, jos nukuin liian vähän. Sama vika näyttää olevan lapsellanikin. Heti jos nukkuu vähäänkään vähemmän, tyyliin tunnin vähemmän, on silmänaluset mustana. Toi just tollaisena punaruskeana. Niinkuin nytkin. Myös vedenjuonnin vähyys voi aiheuttaa. Ja joillakin on iho niin ohut siitä, niin näkyy hyvin.

olen yrittänyt juottaa tyttöä, mutta oikeastaan vain mehu kelpaa. Nukkuminen on mielestäni suunnilleen samanlaista kuin ennenkin, ehkä hiukan vähemmän nukkuu. Kumpa olisikin vaan siitä, ei ole kyllä koskaan ennen ollut silmät tuommoset vaikka on joskus nukkunut vähemmänkin.