Huolettaa kun 1 v 2 kk jää jälkeen kehityksessä, soittaisitko neuvolaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Mökö"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
no juu, ei tosiaan meilla osaa tuo 2v edes pukea itse, eika edes oikein riisua (paitsi jos repimalla lahtee). puhuu jotain hassuja yksittaisia sanoja.

Etta en paljoa olis huolissani.. Ala stressaa alaka vertaile muihin. Akkia se siita sitten lahtee ja kohta et perassa pysy:)

Ai hyvää päivää, että ihan 2 kuukaudessa on jäänyt kehityksessä merkittävästi jälkeen.. Et oo tosissas. Kyllä ne kuule olis jo siellä neuvolassa 2kk sitten huolissaan ollut. Eikä tuon ikäisen kuulu kiivetä portaita!! Eikä pukea tai riisua. Vähän kannattaa ottaa selvää lapsen normaalista kehityksestä ennen kun avaa suunsa.

Mun korvaan kuulostaa aivan normilta reilu 1v tuo ap:n mukula. Lasten taitoskaala on laaja eikä oo vain yhtä oikeaa aikaa osata sitä ja tätä. Se 1v2kk kävelemätön on aivan yhtä normaali kun sekin joka juoksee 10kk iässä. Tai se 1v joka puhuu pari sanaa tai ei lainkaan. Mun ipana käveli 1v1kk ja alkoi puhua yli 2v, normaalirajoissa nekin. 2v osasi pukea hyvinkin, 1v lähinnä jonkun saappaan osasi tunkea jalkaan ja laittaa hatun. Normaalia. Tuota vertailua ap kannattaa välttää,sillä saa vain itselleen stressiä.

Siis sun 1v 2kk riisuu ite housut?! Kuulostaa aika ylikehittyneeltä :D
Meillä on just nyt 1v2kk ikäinen poika. Osaa kyllä kävellä ja juosta, sanoja ei tule yhtään, paitsi "kakka". Ei osaa syödä itse ollenkaan, eikä varsinkaan riisua, sukat saa revittyä kyllä.

Yhteistyössä