Huolettaa, kummitytön vatsa oireilee kummallisesti

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Tähystetty on ja otettu allergiakokeet. Joka kerta kun syö, vatsa turpoaa ja kipeytyy. Likka on laihtunut tämän takia älyttömästi. Kyseessä 16v tyttö. Mitähän tuo voi olla? Koepalojen vastauksia nyt odotellaan. Verikokeessa ei keliakiaa ainakaan ollut, kumpa olisi vain sitä. Tytön maha turpoaa siis söi mitä tahansa, vaikka pelkkää omenaa niin turpoaa niinkuin ois 5kk raskaana. Onko kokemuksia vastaavasta?

Varmaan on tutkittukin tämä mahdollisuus, mut kerrompa silti et mun äidille sappikivet aiheutti just tommoset oireet... Laihtumista, mieletöntä turpoamista sekä todella voimakasta kipua.

Mun ystävällä oli samaa n. 18-vuotiaana, kaikki tähystykset tehtiin ja tutkimukset, ja mitään ei ilmennyt. Lopulta todettiin, et kaikki on psykosomaattista.. mietin vaan, että vaikka oireet ovat aitoja, niin voisiko olla se mahdollisuus, että tytöllä olisi esim. rakkaushuolia, kiusaamista, tms? 16 on aika vaikea ikä monelle. Yks mahdollisuus vaan :)

Minulla samanlaisten oireiden syyksi paljastui hiivasyndrooma, lääkärissä juoksin yli 2 vuotta kunnes löysin lääkärin joka uskoi hiivasyndrooman olemassaoloon ja ohjeisti oikeanlaiseen ruokavalioon. Nyt oikealla ruokavaliolla kurja vaiva on hoidossa, omena oli ainakin minulla yksi pahimmista turvotuksen ja kramppien aiheuttajista.

Alkuperäinen kirjoittaja Lilli:
Mun ystävällä oli samaa n. 18-vuotiaana, kaikki tähystykset tehtiin ja tutkimukset, ja mitään ei ilmennyt. Lopulta todettiin, et kaikki on psykosomaattista.. mietin vaan, että vaikka oireet ovat aitoja, niin voisiko olla se mahdollisuus, että tytöllä olisi esim. rakkaushuolia, kiusaamista, tms? 16 on aika vaikea ikä monelle. Yks mahdollisuus vaan :)

En usko että on kiusaamista, on urheilullinen tyttö, paljon harrastaa ja on kavereita. Rakkaushuolia kyllä saattaa ollakin, aikusillehan ei kaikkea kerrota joten mistä tietää. Oispa vaan jotain tommosta :)

Alkuperäinen kirjoittaja Mirzu:
Minulla samanlaisten oireiden syyksi paljastui hiivasyndrooma, lääkärissä juoksin yli 2 vuotta kunnes löysin lääkärin joka uskoi hiivasyndrooman olemassaoloon ja ohjeisti oikeanlaiseen ruokavalioon. Nyt oikealla ruokavaliolla kurja vaiva on hoidossa, omena oli ainakin minulla yksi pahimmista turvotuksen ja kramppien aiheuttajista.

Laitoin vaan sen omenan esimerkiksi. Vatsa turpoaa siis vaikka söis vaan yhtä ruoka ainetta, aivan sama siis mitä syö niin turpoaa.

ei mullakaan löytynyt verikokeitten perusteella keliakia.Vasta kun tähystettiin löytyi paha suolinukka vaurio.Siinä ihmetteli lääkäri jos toinenkin,et miten ei löytynyt verikokeissa.

Yhteistyössä