Huolestuttaa...sydänäänet ei kuuluneet eilen rv 9+6

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
neuvolassa kun kolmessa aiemmassa sydänäänet on saatu kuuluviin 8+6, 9+1 ja 9+0. En ole sen lihavampi, kohtu ei varmaankaan ole vaihtanut suuntaa ja terkkakin oli vanha ja kokenut, laitteet hyvät.

Pitäisikö nyt oikeasti huolestua? HUolestuisitko sinä?

en kaipaa omia kokemuksia, kun mielipiteitä siitä, huolestuisitteko itse....
eli tiedossa on, että joillakin kuuluu myöhemmin ja joillain aiemmin. Mutta kun minulla on aiemmissa raskauksissa kuulunut noin aikaisin, niin miksei nyt??

Alkuperäinen kirjoittaja joo siis:
eli tiedossa on, että joillakin kuuluu myöhemmin ja joillain aiemmin. Mutta kun minulla on aiemmissa raskauksissa kuulunut noin aikaisin, niin miksei nyt??

siihen kuuluuko äänet aikaisin vai ei voi vaikuttaa tietääkseni istukan sijaintikin, en oo kyllä ihan varma..

Yleensä neuvolassa ei kyllä edes kuunnella vielä noilla viikoilla, just sen takia että on enemmän kuin todennäköistä, ettei kuulu ja äiti huolestuu turhaan.

en huolestuis jos ei vielä, joskus nitä sydänääniä ei vielä saa kuuluviin noilla viikoilla vaikka kuinka olis kokenu terveydenhoitaja tai lääkäri ja hyvät laitteet jos ei n.12-14 viikoilla kuulu sitten vasta huolestuisin

Alkuperäinen kirjoittaja ..:

siihen kuuluuko äänet aikaisin vai ei voi vaikuttaa tietääkseni istukan sijaintikin, en oo kyllä ihan varma..

kyllä se munki muistaakseni se on niin et vaikuttaa istukan sijaintiki

Koska jokainen raskaus on erilainen, eikä niitä kannata tollain vertailla, edes omiaan. Siinä monta kertaa huolestuu turhaan vaikka mitään syytä ei oikeasti olisi.

En tuosta sydänäänien puuttumisesta huolestuisi vielä tuossa vaiheessa, kun se on ihan normaalia.

Ainahan sitä toitotetaan että eri raskaudet ovat erilaisia, samalla äidilläkin. En huolestuisi noilla viikoilla. Varmaan samaa sanoivat sulle neuvolassakin, että ei kannata tässä vaiheessa tuosta huolestua?
Muutkin olosuhteet kuitenkin vaikuttaa kuin vaikkapa lihavuus tai laitteet, esim. tuo mainittu istukka ja vauvan asento.
Eihän useimmissa neuvoloissa edes suostuta noilla viikoilla kuuntelemaan, ettei äiti turhaan huolestu, kun äänet eivät kuulukaan.

En huolestuisi vielä. Ihan normaalia. Itselläni esikosta kuului viikolla 9 ja kakkosesta vasta viikolla 12. Istukan sijainti voi vaikuttaa niiden kuulumiseen. Ei noiden sydänäänten kuulumisella ole vaikutusta laskettuun aikaan, koska mulla syntyi molemmat kaks viikkoo la:n jälkeen.

käyppä yksityisellä ultrassa niin näet onko sitä sykettä jos olet noin huolissasi.

ja kuten täällä on sanottu niin raskaudet ovat erilaisia ja istukan sijainti saattaa vaikuttaa ja useamman raskauden jälkeen kohtukin saattaa olla hieman eri suunnassa kuin aikaisemmin esim kohdun jonkin asteinen laskeuma tms..

Lukematta toisten vastauksia, niin itsellä ei ainakaan noilla viikoilla kuulunut sydänääniä, joten ÄLÄ HUOLESTU!!! Ja nyt tuolla pinnasängyssä tuhisee se "ääni", joka vasta myöhemmin kuului.
Varmasti kuuluu sitten seuraavalla kerralla.
Onnea odotukseen!

Miks ihmeessä jossain neuvoloissa edes kuunnellaan noin aikaisin sydänääniä ja aiheutetaan tuleville äideille mahdollisesti ylimääräisiä sydämentykytyksiä!! Meillä kuuntelu aloitetaan vasta viikon 15 aikaan eikä ääniä vielä silloinkaan välttämättä kuulu.

No sehän olis kaikista parhain ettei huolestuisi kovin paljon, jos ei ole kunnon varmuutta saatu. :) Mutta kyllä mä olisin ainakin hirveän stressinä jos mulla ei kuuluis viimeistää 10 vko:lla.. se on vaan sitä kun olen kuka olen ja eri ihmiset reagoivat eri asioihin eri tavalla :)
itselläni on menossa 7+1. ja olis neuvola-aika tossa 3 päivän päästä ja jos kerta sillo ekal kerral neuvolassa kuunnellaan sydän-ääniä ja näin?? niin koitan varautua siihen ettei mitää kuulu ... hmm.. kyl vähä jänskättää.. :) mut toivon et kaikki ois ok ! :)

en huolestuisi vielä voihan olla että viikot ei täsmää tai istukka edessä.en vaan ymmärrä miksi niitä on edes yritetty kuunnella noilla viikoilla.Meitin terkkari ei edes suostunu 12 viikolla ja sillonkin varotteli ettei välttämättä kuulu

No se on kyllä ihan totta, et miks niit kannattaa yrittää kuunnella.. mut kyllähän se vähän antaa voimaa uskoa et siel jotai edes on, ku kuunnellaan ja todetaan sen pikkuisen olemassaolo ja JOS se kuuntelu onnistuu.. :)

En huolestuisi, esikoisesta ei edes kuunneltu vielä noilla viikoilla. Tässä raskaudessa kuunneltiin 9+3 muttei vielä kuulunut. Ultrassa kuitenkin olin nähnyt että kaikki kunnossa.

Voihan raskauden kesto olla oletettua lyhyempi.

Yhteistyössä