Huolestuttaa kun lapsi ei syö.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huolettaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

huolettaa

Vieras
Eli kyse 6v pojasta ja on todella nirso. syö ainoastaan eskarissa jos sillonkaan. Nyt sitten kun on tää joululoma on nin kyllä huolettaa. Tänään söi vaan yhen leivän senjälkeen en oo saanut sitä syömään mitään.

Eilen söi vaan yhen ruisleivän ja ihan minimaalisesti makaroonilaatikkoa ja yhen jugurtin.

poika on muutenkin pieni kokoisekseen ja laiha. 106cm ja 17kg

pitäskö tuo viiä lääkäriin?

Lapsesi on kyllä aika lyhyt, oma 4-vuotiaani on selvästi pidempi. Mutta paino on normaali pituuteen nähden, ei edes ihan alarajoilla. Ei sinun nyt ainakaan sen tähden tarvi lääkäriin rynnätä, että lapsi olisi nälkiintymässä. Onko tuo pituuskasvu mennyt ihan käyrillä kuitenkin?

Laiha? Mun 6v tyttö on yli 10 cm pidempi, ja painaa reilun kilon vähemmän. Sun lapsen kohdalla ei ole mitään syytä huolestua tosta painosta.

Älä aseta lapselle paineita syömisestä, äläkä mieluusti näytä että asia on sulle jotenkin "erityinen". Menee vain pahempaan suuntaan.

Mullakin on kaksi pieniruokaista lasta. Hengissähän nuo ovat vaikka tätä on kestänyt toistakymmentä vuotta.
Mä olen koettanut välttää sitä leivän ja jogurttien sun muiden välipalojen tarjoamista jotta "oikeaa" ruokaa menisi edes hiukan.
En tiedä sitten jos sun lapsi on niin poikkeuksellisen lyhytkin, että pitäiskö käydä lääkärissä tsekkaan. Mutta eikö siis neuvolassa ole mitään sanottu koosta?