HUolestuttaa....kolmevuotiaalla tulee verta nenästä ihan itsestään.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kissis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kissis

Vieras
Ja aika usein noin kerran kuussa. Yhtäkkiä vaan alkaa veri valua nenässtä. Täytyykö tästä huolestua, siis onko taustalla jokin sairaus vai tarviiko verenvuoto mitään sellaista syytä? Lapsen isällä on nenäverenvuototaipumusta, voiko se periytyä?

En tiedä, periytyykö taipumus, mut mulla itsellä vuoti pentuna joka juutaan viikko, parhaana aikana lähes joka päivä! Sit ne vaan väheni ajan myötä, ja loppu itsekseen. Eikö ne polta suonia, jos oikein rajusti tulee ja usein, mut ei multa koskaan poltettu...

Alkuperäinen kirjoittaja höh:
No ei ole normaalia. Lääkäriin!

Millä perusteella ei ole normaalia? Joskus vaan ihmisellä vuotaa verta nenästä, ei se sen kummenpaa ole. Pintasuoni katkeaa syystä tai toisesta, ja se vuotaa se veri pois.

Alkuperäinen kirjoittaja Sisu:
En tiedä, periytyykö taipumus, mut mulla itsellä vuoti pentuna joka juutaan viikko, parhaana aikana lähes joka päivä! Sit ne vaan väheni ajan myötä, ja loppu itsekseen. Eikö ne polta suonia, jos oikein rajusti tulee ja usein, mut ei multa koskaan poltettu...

Mulla oli samanlaista itsellä kersana. Omista lapsista yhdellä myös taipumusta nenäverenvuotoon. Meillä kummallakin matalat paineet, en tiedä liittykö asiaan, mutta kuitenkin.

Kuinka paljon sitä verta tulee kerralla? Muutama tippa vai muutama litra? Jos omalta lapselta tulisi lähemmän se litra, niin veisin kyllä lääkäriin. Mulla on kokemusta n. 4-5v. pojasta, jolta tuli aina vähän väliä todella paljon verta nenästä ihan suihkuamalla ja varsinkin silloin kun hän itki eli itkeminen laukaisi hänellä sen verenvuodon. Ei ollu kovin kivaa lapselle eikä muillekaan läsnäoleville.

Alkuperäinen kirjoittaja halipupu:
Kuinka paljon sitä verta tulee kerralla? Muutama tippa vai muutama litra? Jos omalta lapselta tulisi lähemmän se litra, niin veisin kyllä lääkäriin. Mulla on kokemusta n. 4-5v. pojasta, jolta tuli aina vähän väliä todella paljon verta nenästä ihan suihkuamalla ja varsinkin silloin kun hän itki eli itkeminen laukaisi hänellä sen verenvuodon. Ei ollu kovin kivaa lapselle eikä muillekaan läsnäoleville.

niin no jos muutama litra tulee niin kannattaa mennä jo lääkäriin :laugh: