Huolestunut, munasarja jomottaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Salla73
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Salla73

Vieras
Menossa kp 21/28 ja parina päivänä on oikean munasarjan kohtaa jomottanut. Taustasta sen verran että mulla on vaan yksi munasarja jäljellä, toinen on endon takia jouduttu vuosia sitten poistamaan.

Yritämme nyt toista lasta, esikoinen on reilun vuoden. Kävin helmikuussa gynellä tarkistuksessa ja silloin ei ainakaan mitään ihmeellistä löytynyt, eli endon ei olisi pitänyt uusiutua. En ole aivan varma olenko ovuloinut, sillä lämmöt ovat aika matalat n. 36-36.5 ja raskauteni aikana (jolloin olen todistetusti ovuloinut :)) ne olivat 36.4-36.9. Suurin huolen aiheeni on se että onko mussa mahdollisesti jotain häikkää, enkä ovuloi ja siitä inhottava jomotus vai mistä voisi olla kyse??

Syön Seronil 10mg ahdistukseen mutta tarkoitus on lopettaa ko. lääke muutaman viikon päästä. Gyneni mukaan sen ei pitäisi aiheuttaa ovulaatiohäiriöitä ja olen endostataustastani huolimatta aina tullut helposti raskaaksi (3 raskautta, 1 synnytys takana).

Haluaisimme niin kovasti sen toisen pikkuisen. Jos on niin että en ovuloi niin mitä sitten voisi tehdä? Onko muilla juilintaa munasarjassa onnistuneen tai epäonnistuneen oviksen jälkeen?

Kiitos etukäteen!

... tässä itsekin olen ihmetellyt parina edellisenä päivänä. Kierto on jo venynyt pitkäksi (nyt taitaa olla kp 39) ja tosiaan parina menneenä päivänä on jomottanut munasarjojen kohtaan. Ihme juttu. Luulisi, että ovulaatio on ollut jo jos on ollut. Vai onko sitten jomottanut jonnekin muualle, kuin munasarjoihin..

Munasarjojen kohdalla voi jomotella monistakin eri syistä ja eri vaiheissa kiertoa. Esim. kehittyvä follikkeli saattaa jomotella alkukierrossa, munasolun irtoaminen jomottelee ovisaikaan ja oviksen jälkeen taas keltarauhanen voi toisilla jomotella sitten loppukierron oviksen jälkeen. Erilaiset kystat munasarjoissa voi myös aiheuttaa eriasteisia jomotuksia, samoin PCO:laisilla pienet rakkulat voi aiheuttaa jomottelua riippumatta kiertopäivistä.

...tässä ihmettelen.Ovisplussa tuli,mutta lämmöt samoissa lukemissa kun ap:llä.Ja jomottelee jatkuvasti!Olisi mukavaa,jos tulisitte kertomaan kuinka kävi,eli oliko jomottelu plussaa enteilevää vai ei!

Lukekaapas te yli-innokkaat tuo "jomottelusta"-nimimerkin teksti uudestaan, ennenkuin höyrähdätte joka jomotuksesta. Kirjoitti muuten ihan asiaa.. Ja faktahan on, että kun kovasti toivoo ja etsii merkkejä raskaudesta niin satunnaisiin jomotuksiin yms. kiinnittää paljon enemmän huomiota kuin silloin kun ei raskautta suunnittele. Eli kaikilla jomottelee milloin mistäkin säännöllisen epäsäännöllisesti ilman että siihen kiinnittää mitään huomiota.

Yhteistyössä