Huolesta soikeena

neito 6kk oksensi. ja toisenkin kerran.
Ei siinä mitään, vaan kun en tiedä mistä tää johtuu.
Hän oli hoidossa muutaman tunnin, sai 40ml korviketta ja kun annoin seuraavaksi rintaa oksensi neito kukkakaalisoseet ja maidot päälleni.

Ja kun tämä ei ole eka kerta kun sattuu tällanen ihme oksentaminen, neito oksuu muutamasti ja thats it..

Mutta kuitenkin hän on saanut usein myös korviketta niin että ei ole edes pulautuksen pulautusta tullut...

apua :\|

esikon raju maito allergia (rajua oksentamista) on jättänyt syvät arvet, ja pelko meinaan vyöryy nytkin mun yli.
 
Mä voisin tähän lisätä että..
Voiko lapsi ylensyösä ittensä, ja oksentaa sen tähen kahesti?
tai
Voiko ensin annettu korvike maito ja pian perään syöty rintamaito jotenki laukasta sen oksentamisen?
tai
Voiko mun herkuttelu laukasta oksentamisen? (suolanen ruoka) Ja suklaa
 
Yukimi daifuku
Tästä ei enää tänään oo hyötyä, mutta jatkossa voit kysyä tuolta
http://www2.mll.fi/piirit/hame/palvelutoiminta/neuvolapuhelin.html


Pikaista paranemista pienelle!
 
Mä veikkaan et sun vauva oli onnesta soikeena kun näki sut ja sai vielä tissiä. Siinä onnen huumassa tuli sit syöneeks vähän liikaa. Ja kun noilla vauvoilla ei se joku läppä vielä toimi, niin tuli samalla paineella sit muutkin ruuat pois. Mä en ihan vielä huolestuis, jos oksentelu ei jatku :hug: .
 
Tota ylensyömistä mä veikkaisin itse, mutta tosiaan se esikon maitoallergia kummittelee mielessä alati. Tää nuorempi neito kun on kova tissin perään, ja syö, ja syö ja syö, vaikka olis jo ihan täynnäkin...
 
Mya
Meidän poika oksensi aina tosi rajusti kun sai vauvana pullomaitoa!!!! Kerran joutui sairaalaankin!!! Maitoallergia testattiin, mutta sitä ei ollut. Mitään syytä ei löydetty, vaikka tutkivat sairaalassa tarkkaan.
Lopetettiin pullon antaminen useaksi kuukaudeksi

Nyt reilu 1 veenä juo maitoa mukista, pullosta mistä vaan, eikä reagoi mitenkään.

Siskon vauvalle on pari kertaa käynyt sama juttu...eli taitaa olla ihan yleistä
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.05.2007 klo 22:55 Mya kirjoitti:
Meidän poika oksensi aina tosi rajusti kun sai vauvana pullomaitoa!!!! Kerran joutui sairaalaankin!!! Maitoallergia testattiin, mutta sitä ei ollut. Mitään syytä ei löydetty, vaikka tutkivat sairaalassa tarkkaan.
Lopetettiin pullon antaminen useaksi kuukaudeksi

Nyt reilu 1 veenä juo maitoa mukista, pullosta mistä vaan, eikä reagoi mitenkään.

Siskon vauvalle on pari kertaa käynyt sama juttu...eli taitaa olla ihan yleistä
Oksensiko hän pullottelun jälkeen heti?

Mein esikolla testeissä ei maitoallergiaa löytynyt, mutta kahden kiirellisen sairaalareissun jälkeen allergia oli varma.
 
Mya
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.05.2007 klo 22:58 effemia kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.05.2007 klo 22:55 Mya kirjoitti:
Meidän poika oksensi aina tosi rajusti kun sai vauvana pullomaitoa!!!! Kerran joutui sairaalaankin!!! Maitoallergia testattiin, mutta sitä ei ollut. Mitään syytä ei löydetty, vaikka tutkivat sairaalassa tarkkaan.
Lopetettiin pullon antaminen useaksi kuukaudeksi

Nyt reilu 1 veenä juo maitoa mukista, pullosta mistä vaan, eikä reagoi mitenkään.

Siskon vauvalle on pari kertaa käynyt sama juttu...eli taitaa olla ihan yleistä
Oksensiko hän pullottelun jälkeen heti?

Mein esikolla testeissä ei maitoallergiaa löytynyt, mutta kahden kiirellisen sairaalareissun jälkeen allergia oli varma.
Ei oksentanut heti, vaan vasta muutaman tunnin jälkeen. Oli tuolloin jokaisella kerralla (3 kertaa) mummolla hoidossa kun sai maitoa pullosta ja minun tultuani kotiin tuli kipeäksi.
Säikäytti kyllä tosi paljon, mutta ei ollut mitään vakavaa.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.05.2007 klo 21:56 effemia kirjoitti:
Mä voisin tähän lisätä että..
Voiko lapsi ylensyösä ittensä, ja oksentaa sen tähen kahesti?
tai
Voiko ensin annettu korvike maito ja pian perään syöty rintamaito jotenki laukasta sen oksentamisen?
tai
Voiko mun herkuttelu laukasta oksentamisen? (suolanen ruoka) Ja suklaa... laivatuliaisia..
:ashamed:

mä tään vielä nostan , jos täällä ois joku joka tietäs ees jotain, tai jotain..
Neito oksensi eilen illalla siis kolmesti 3 tunnin sisään. sen jälkeen ei ole ollut mitään.. Ja tää oli nyt toinen kerta kun oksensi kolmesti muutaman tunnin hoidossa olon jälkeen..
JOskus oksentanut aamulla kerran, kun on koko yön syöny vaan.. Tiiä sitten onko näillä yhteyttä mitenkään.. Huolestuttaa vaan..
 
Meidän puolivuotiaalla on niin reipasta takaisinvirtausta, että vielä reilun tunninkin päästä syömisestä heitti ruokaa ulos.

Meillä auttoi se, että tarkkaan mittasin minkäverran voi antaa maitoa ja sosetta yhdessä, ja maidon annan aina ensin ja soseen siihen päälle, loppui oksentelu.

Nyt ollaan vapun jälkeen pystytty nostamaan maidon määrää ihan reilusti ja saan annettua sen vasta ruoan päälle, kerran pulauttaa ylimääräiset ulos ja välillä tulee semmoisia pieniä pukluja (mitkä on musta ihan normaalia) kun on masulleen lattialla tai jos kovin hyppyytetään :)
 
Meillä oli yksi neiti sellainen, että kun oli viikon ollut pulloruokinnassa sairasteluni ja lääkekuurini takia, alkoi oksentaa kun sai tissin suuhunsa seuraavan kerran. Lääkäri meinasi että imuote muuttunut pulloruokinnassa, ja sitten kun sai rintaa, rinnanpää käynnisti oksennusrefleksin koska painoi kieltä sieltä kurkusta tms... En osaa paremmin selittää. =)
Asia kuitenkin korjaantui nopeasti.
 
Hanskin mamma harmaa
oletko huomannut, et oksentaminen olis "yhteydessä" siihen korvikkeeseen... meillä nimittäin tyttö oksenti aina Tuttelin jälkeen.. oli pakko vaihtaa toiseen korvikemerkkiin...
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.05.2007 klo 11:51 Hanskin mamma harmaa kirjoitti:
oletko huomannut, et oksentaminen olis "yhteydessä" siihen korvikkeeseen... meillä nimittäin tyttö oksenti aina Tuttelin jälkeen.. oli pakko vaihtaa toiseen korvikemerkkiin...
No kun musta ei, mutta kuitenkin pelkään sitä maitoallergiaa. Hän kun on aina tarvittaessa saanut samaa korviketta. Ja kun muuten ei enään niin kovin pulauttelekkaan.
 

Yhteistyössä