Huolesta halkean...:'(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vaimo"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vaimo"

Vieras
Kerroin eilen miehestäni, jolla ollut kuumetta pari-kolme päivää ja nivusten imusolmukkeet turvoksissa, varsinkin toinen. Flunssaa ei ole. Navassa jokin tulehdus, johon hoito menossa.

Nyt sitten kuumetta on vielä enemmän ja imusolmuke turvonnut huomattavasti lisää, nivuset kipeinä. Mies meni taas lääkäriin. Olen itse ihan sumussa, niin pelottaa...

Muita oireita ei ole ollut. Perusterve mies.

Tässä on ehtinyt ajatella jo kaikkea...:'(
Meillä on 7 pientä lasta ja elämässä tällä hetkellä monta muutakin mutkaa, jotenkin tuntuisi niin täysin kohtuuttomalta, jos tähän vielä joku vakava sairaus tulisi...
Ei meidän elämä koskaan helpointa reittiä ole mennyt, tähänkään asti, mutta eikö voisi olla jokin raja kuitenkin olemassa...
Suotta kai etukäteen kovin kovasti murehdin, mutta väistämättä sitä ajattelee kaikenlaista.

...

Voi... :( Ikäviä asioita. Saahan sitä murehtia, mutta muista kuitenkin nyt nostaa pääsi ja ajatella muitakin asioita: ihana kesä on täällä ja lastenkin kanssa voi tehdä kaikkea kivaa! Pikaista paranemista miehellesi!

Voi sinua, ymmärrän kyllä huolesi. Ja itsellänikin on ensimmäisenä aina se pahin (=syöpä) mielessä, kun jotain tuollaista ilmaantuu.
Miten nopeasti ne imusolmukkeet miehelläsi turposi? Onko ne kipeät?
Mulla joskus turposi keuhkokuumeen seurauksena (siis keuhkokuume oli jo parantunut) nivusissa imusolmukkeet. Huomasin vaan yks aamu, että tuntuu kipeältä ja kun kokeilin nivusta, oli siinä kananmunan kokoinen patti. Toisessa nivusessa oli pienempi. Pelästyin aivan hirvittävästi ja menin lääkäriin, mutta ei se tosiaan sen vakavampaa ollut, kuin tulehdustilasta aiheutunut imusolmukkeiden turpoaminen. Ja se meni itsekseen sitten ohi.
Mutta hyvä, että miehesi meni lääkäriin ja toivottavasti mistään vakavammasta ei ole kyse. Koita olla murehtimatta liikaa! (Tiedän, helpommin sanottu, kuin tehty...)

siis millanen tulehdus siellä navassa on? Mistä johtuu, tiedättekö?
Mulle tehty vuosia vuosia sitten tähystysleikkaus ja sitä navan kohdalta tehtyä tähystysreikää ei oltu ommeltu kunnolla kiinni, eli siihen oli jäänyt pieni reikä.
Pari vuotta leikkauksen jälkeen alkoi napaa särkeä ja sieltä tuli mätää. Muutaman viikon yritettiin antibiootilla hoitaa tulehtusta, mutta tuli entistä kipeämmäksi ja lopulta nousi korkea kuume. Mätä poistettiin ja reikä korjattiin (oli alkava vatsakalvon tulehdus) leikkaussalissa ja parani hyvin. Miehelläs tuskin samasta kyse, mutta jos siellä navassa jonkinlainen tulehdus
niin voihan toi kuumeilu johtua siitäkin? Toivottavasti ei mitään sen vakavempaa.

Navassa tulehdus -> imusolmukkeet turpoavat -> kuume nousee -> antibiootit -> parantuminen. Eli kaikki oireet viittaa ihan vaan tuohon navan tulehdukseen, se kun aiheuttaa noita muita oireita.

No nyt mies tuli kotiin ja sai (luojan kiitos) selkeän diagnoosin välittömästi...
Kuulemma erittäin selvä ja ärhäkkä eturauhastulehdus(!) ja siihen sai voimakkaan kuurin.
Olen niin huojentunut, etten voi sanoin kuvata..........
Toki tässäkin on riskinsä, mutta pientä verrattuna siihen, mitä saimme jo hetken pelätä.
Jospa se tästä!

On tuo mies niin tärkeä ja rakas. :heart:

Yhteistyössä