Huolenaiheena 6 vuotias

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Mamma"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"Mamma"

Vieras
Olen viime aikoina kiinnittänyt huomiota 6 vuotiaaseen poikaani, joka on alkanut pyöritellä silmiään. Huomasin, että tekee tuota esim. katsoessaan ohjelmaa televisiosta. Meillä ei lapset saa tuijottaa mielinmäärin telkkaria tai pelata pelejä, vaan tänäänkin jo puolentunnin ohjelma sai lapsen räpyttelemään ja pyörittelemään silmiä. Teki sitä vielä nukkumaan mennessäkin. Olen yrittäny kysellä miltä silmissä tuntuu koska teet noin, mutta ei lapsi oikein osaa sanoa. Joskus sanoo, että silmistä vuotaa vesi. Ajattelin huomenna varata lääkäriajan, mutta mietin olisko teillä vastaavaa kokemusta tai ajatusta siitä mistä moinen voisi johtua? Huolettaa kyllä kovasti enkä oikein tiedä mistä voisi johtua.

[QUOTE="vieras";23608485]Liian kuivat silmät. Oireena on juuri nurinkurisesti se että silmät vuotavat vettä. Osta kostutustippoja ja kokeilkaa niillä ensin.[/QUOTE]

Ahaa, täytynee testata. Kiitos!

Kannattaa kyllä viedä lapsi lääkäriin eikä ostaa tippoja omin päin.
Serkkuni lapsen silmiä hoidettiin vuosia väärin, tosin ihan terveyskeskuslääkärin toimesta, niin, että näkö oli jo vaarassa. Sitten pääsi spesialistille, jolta sai oikean hoidon. Tosin vahinkoa silmille oli jo käynyt, mutta näön ei enää pitäisi huonontua oikeilla lääkkeillä.

[QUOTE="Mamma";23608568]Meillä on ollut 1,5v kissa.[/QUOTE]

No, ei kissa-allergia ilmene noin. Vaan silmät kutiaisivat ja yleensä lähes aina turpoavat umpeen. Enpä usko että kyse on allergiasta. Jos poika vaan katsoo niin keskittyneesti telkkua että normaali, silmiä kostuttava räpyttely unohtuu.

Alkuperäinen kirjoittaja silmäliisa;23608573:
Kannattaa kyllä viedä lapsi lääkäriin eikä ostaa tippoja omin päin.
Serkkuni lapsen silmiä hoidettiin vuosia väärin, tosin ihan terveyskeskuslääkärin toimesta, niin, että näkö oli jo vaarassa. Sitten pääsi spesialistille, jolta sai oikean hoidon. Tosin vahinkoa silmille oli jo käynyt, mutta näön ei enää pitäisi huonontua oikeilla lääkkeillä.

Juu tottakai aion käyttää lääkärissä joka tapauksessa. En usko kuitenkaan että normaalit kosteuttavat tipat haittaa silmille tekee?

[QUOTE="vieras";23608584]No, ei kissa-allergia ilmene noin. Vaan silmät kutiaisivat ja yleensä lähes aina turpoavat umpeen. Enpä usko että kyse on allergiasta. Jos poika vaan katsoo niin keskittyneesti telkkua että normaali, silmiä kostuttava räpyttely unohtuu.[/QUOTE]

Räpyttelee ja pyörittelee silmiään koko ajan tv:tä katsellessa.

Mä tein kuulemma just noin lapsena ja mulla oli sekä kuivat silmät, että huono näkö. Miinusta on linsseissä 1,5 ja 2, kosteuttavia tippoja käytän päivittäin etenkin talvella. Kokeile ekaks niitä silmätippoja, ja jos jatkuu pyörittely niin sitten näöntarkastukseen.

mulla ainakin on toi aurinko ja tuuli ja katupöly ottanu silmiin niin että kirveltää ja valuttaa iltaisinkin. jokakeväistä mulla, ei mitään allergiaa vaan helpottaa kunhan sataa ja alkaa vihertää.

kyllä mulla kauheeta vetisyyttä+räpytystä ym ja kuivat on silmät. Ja tää kevät ei auta asiaa taas yhtään. Telkun katsominen ei onnistu aina kun alkaa silmät oireilee.

Yhteistyössä