Huoh

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Riita miehen kanssa...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

Riita miehen kanssa...

Vieras
Meillä on 7kk ikäinen vauva joka nukkuu yleensä hyvin, mutta välillä (kuten viime yönä) herää aamuyöstä eikä nukahda takaisin. No viime yönä päätin sitten ottaa vauvan meidän sänkyyn jotta saisin torkuttua sen valvoessa. Vauva alkoi itkemään kun laskin sen sängylle ja mies havahtui ja alkoi sitä hyssytteleen. Mä sit nostin vauvan syliin ja se rauhoittui ja laitoin takaisin sänkyyn. Itki siis alle minuutin.

Mies kysyi hieman äkäisenä että minkä takia tuon vauvan hänen viereensä. Vastasin että se ei nukahtanut ja mua väsyttää, ja että pitäiskö mun istua vauvan sängyn vieressä se pari tuntia kunnes nukahtaa. Mies jatkoi kiukutteluaan ja sanoin että kello on neljä yöllä ja mä en todellakaan jaksa alkaa asiasta tappeleen. Mies sit lähti kiroillen olkkariin nukkumaan.

Aamulla sit kysyin mieheltä että onko valmis pyytämään yöllistä käytöstään anteeksi, johon mies sanoi että mun pitäis pyytää anteeksi kun oon yöllä mököttänyt ja valittanut kuinka joudun hoitaan kaikki yöt yksin, ja tosiaan en mitään semmoista ole sanonut :O No siitä sit syntyi riita, kun mies alkoi tosiaan syyttään täysin mua ja hän ei muka ollut tehnyt/sanonut mitään väärää. Väittää myös että minä aloitin sanailun, vaikka en ollut sanaakaan sanonut ennen kuin hän alkoi tivaamaan miksi tuon vauvan hänen viereensä.

Mies sit lähti töihin ja hetken päästä siitä puhuttiin puhelimessa. Käytiin tilannetta läpi ja sanoin että ehkä molemmat on ymmärtänyt toisen sanat väärin. No mies nyt kuitenkin edelleen jossain määrin syyttää mua eikä suostu pyytään anteeksi vaikka mä olin valmis tekeen sovinnon. Kuulemma ei myöskään tällä hetkellä rakasta mua.

Oonko mä nyt ihan hullu ämmä, jos oon sitä mieltä että syy ei ainakaan täysin ollut mussa? Ja eniten mua ärsyttää tässä se, että riidellään vauvan kuullen. Siitä tulee mulle aina hirveä fiilis ja nytkin itkin sit jälkikäteen sen takia :/

Olette kyllä saanut pikkujutusta väännettyä hirveän riidan. Väsyneenä jos tulee jotain tiuskaistua, niin suoraan sanottuna alkaisi vituttamaan, jos aamulla toinen alkaa tivaamaan, että "oletko valmis pyytämään anteeksi". Eikö tällaisten asioiden voisi antaa vaan olla, miksi niitä pitää vielä seuraavana päivänä puida ja etsiä syyllistä.

No anna anteeksi ihan pyytämättä. Pyydä itse herkästi anteeksi. Sillä lailla sopu säilyy. Toista ei voi pakottaa anteeksipyyntöön, vain itse voit omalta osaltasi hoitaa riidan pois päiväjärjestyksestä. Kirjoita päiväkirjaan, mikä sinua loukkasi ja ennenkaikkea miksi koit toisen sanat niin pahasti. Sitten kerrot parilla lauseella tiivistelmän miehelle, etkä ala enää riitelemään aiheesta.
Ja minustakin mies taisi olla kohtuuton, mutta ajattelen että hän on äkäinen, koska syyllistyy. Siksi hän myös laittaa sinun suuhusi syytöksiä, joita et ole lausunut - ne kertovat hänen omasta ajatusmaailmastaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Señora;27879999:
Olette kyllä saanut pikkujutusta väännettyä hirveän riidan. Väsyneenä jos tulee jotain tiuskaistua, niin suoraan sanottuna alkaisi vituttamaan, jos aamulla toinen alkaa tivaamaan, että "oletko valmis pyytämään anteeksi". Eikö tällaisten asioiden voisi antaa vaan olla, miksi niitä pitää vielä seuraavana päivänä puida ja etsiä syyllistä.

No tosiaan mua otti todella päähän se, että ei ole väliä vaikka mä en nukkuis koko yönä kunhan miehen unta ei mikään/kukaan häiritse. Olis varmaan aloitusviestiin pitänyt mainita, että yöt/aamut on ikuisuusaihe meidän perheessä koska mä joudun ne AINA hoitaan. Mies ei ikinä tarjoudu esim aamulla herään pojan kanssa jotta saisin nukkua. Mä teen aamuhommat pojalle ja sit lähden koiran kaa ulos, siitäkin tulee usein riitaa koska mies haluaisi nukkua kun väsyttää (valvoo usein aamuyöhön katsellen leffoja...).

ihan turha riita taas, niitä on näköjään monissakin lapsiperheissä(ja varmaan myös lapsettomissa perheissä,mutta ilmeisesti väsymys lisää turhia riitoja).

oikeesti tossa ei ollut edes mitään riidan aihetta!

kun meillä lapsi oli vauva,nukkui hän aina vieressäni toisella puolella ja mies toisella puolella. ja tottakai asia oli miehelle ok. olihan kysessä hänenkin lapsi.

kun lapsi kasvoi hän edelleen nukkahti viereemme,yleensä vielä isän viereen illalla,josta hänet nosteeiin omaan sänkyyn. joskus yöllä hän ei rauhottuntu omaan sänkyyn niin nukkui sitte minun toisella puolella(harvemmin tätä kuitenkaan tapahtui lapsen ollessa iso). ja mies ei kertaakaan hermostunut asiasta. hän ei myöskään hermostunut jos herätin hänet yöllä hoitamaanem .yö pissatusken,mutta yleensä hoidin sen itte koska miehen hereille saaminen kesti yhtä kauan kuin lapsen pissalla käyttäminen.

en siis ymmärrä miestäsi sinänsä. mutta toisaalta olen itsekkin kärttyinen väsyneenä, joten ehkä tuo oli vain väsymystä!

olen huomannut että ihmisten on vaikea eläytyä toisen tuntemuksiin, miesten etenkin,mutta myös naisten. kuitenkin se kannattaisi.

sanoko mies sulle ettei rakasta,niin että hän luultavasti tarkoitti sitä vaiko siksi että oli vihainen? pystyttekö jutelemaan?

[QUOTE="aloittaja";27880037]No tosiaan mua otti todella päähän se, että ei ole väliä vaikka mä en nukkuis koko yönä kunhan miehen unta ei mikään/kukaan häiritse. Olis varmaan aloitusviestiin pitänyt mainita, että yöt/aamut on ikuisuusaihe meidän perheessä koska mä joudun ne AINA hoitaan. Mies ei ikinä tarjoudu esim aamulla herään pojan kanssa jotta saisin nukkua. Mä teen aamuhommat pojalle ja sit lähden koiran kaa ulos, siitäkin tulee usein riitaa koska mies haluaisi nukkua kun väsyttää (valvoo usein aamuyöhön katsellen leffoja...).[/QUOTE]

Kyllähän mä arvasin, että tässä on taustalla jotain muuta. Teidän pitäisi saada joku ratkaisu tähän ongelmaan, jos isommat asiat painaa mieltä, niin usein ne pikkuriidatkin paisuvat ihan älyttömiksi.

[QUOTE="vieras";27880033]Pyydät mieheltä anteeksi, teet hänelle herkkupäivällisen ja annat illalla kunnolla seksiä niin että menette vain miehen ehdoilla.[/QUOTE]

Tulee vasta yöllä kotiin ja seksiä en saa kun kerran viikossa vaikka kuinka yrittäisin.

tottakai sä olet äkäinen kun mies ei tunnu ollenkaan välittävän sun hyvinvoinnista! mulla olikin ihanhyvä mies,harmi että se on jo menetty :(

ei munkaan mies tarjoutunut kuin 1kerran yhdessä olo aikanamme heräämään aamulla, mutta jos mä herätin miehen niin kyllä se nousi ylös, joskus koetti että kohta, mutta jos siihen sanoi että en mäkään vo isanoa kohta niinä aamuina kun mä nousen eka, niin mies nousi ylös. vähän laiska se oli hoitaa asioita. mutta ei sentäs suuttunu ku omia lapsia joutu hoitaa :) <3

[QUOTE="viiraska";27880034]No anna anteeksi ihan pyytämättä. Pyydä itse herkästi anteeksi. Sillä lailla sopu säilyy. Toista ei voi pakottaa anteeksipyyntöön, vain itse voit omalta osaltasi hoitaa riidan pois päiväjärjestyksestä. Kirjoita päiväkirjaan, mikä sinua loukkasi ja ennenkaikkea miksi koit toisen sanat niin pahasti. Sitten kerrot parilla lauseella tiivistelmän miehelle, etkä ala enää riitelemään aiheesta.
Ja minustakin mies taisi olla kohtuuton, mutta ajattelen että hän on äkäinen, koska syyllistyy. Siksi hän myös laittaa sinun suuhusi syytöksiä, joita et ole lausunut - ne kertovat hänen omasta ajatusmaailmastaan.[/QUOTE]

Oon vaan kyllästynyt siihen että mun pitää aina pyytää anteeksi. Esim kerran meidän piti katsoa leffaa yhdessä mutta mies vaan surffaili netissä ja torkkui sohvalla. Mä sit menin nukkuun niin mies päätti lähteä kaverinsa kanssa ryyppään koska minä olin pilannut meidän illan menemällä nukkuun (leffakin oli loppunut, 2h tosiaan odotin että mies huomioisi mun olemassaolon).

[QUOTE="aloittaja";27880072]Tulee vasta yöllä kotiin ja seksiä en saa kun kerran viikossa vaikka kuinka yrittäisin.[/QUOTE]

voi ei! kuulostaa niin siltä mitä meidänkin suhteessa oli. ymmärrän sua ja tiedän tunteesi. mutta mietippä asiaa näin päin jos eroaisitte miehen kanssa,paljonko sulla on sitten? vielä vähemmän..

älä nalkuta ja raivoa niinku mä tein. mä ehdotan seurakunnan pariterapautilla käyntiä,teillä on vielä toivoa saada suhteenne toimimaan

Oon vaan kyllästynyt siihen että mun pitää aina pyytää anteeksi. Esim kerran meidän piti katsoa leffaa yhdessä mutta mies vaan surffaili netissä ja torkkui sohvalla. Mä sit menin nukkuun niin mies päätti lähteä kaverinsa kanssa ryyppään koska minä olin pilannut meidän illan menemällä nukkuun (leffakin oli loppunut, 2h tosiaan odotin että mies huomioisi mun olemassaolon).

jos mies odotti sun aloitusta?? ja pettyi kun sitä ei tullutkaan. onneksi mun mies(ex) ei sentään noin tehnyt. mutta oon joskus suuttunu sille kun se pilasi illan koska mä odotin sen aloitusta eikä sitä tuntunut kiinnostavan ja se odottikin mun aloitusta! näin siinä käy kun kommunikointi ei pelaa.. vääriä tulkintoja väärinymmärryksiä.

[QUOTE="vieras";27880033]Pyydät mieheltä anteeksi, teet hänelle herkkupäivällisen ja annat illalla kunnolla seksiä niin että menette vain miehen ehdoilla.[/QUOTE]

Sen jälkeen, kun mies sanoo ettei enää rakasta?? Ja siis MIKSI?!

Oudolta ja todella lapselliselta kuulostaa koko mies. Ja oudolta kuulostaa tilanne, että äiti yksin hoitaa kaikki yöt lapsen valvoessa.

Alkuperäinen kirjoittaja Señora;27880070:
Kyllähän mä arvasin, että tässä on taustalla jotain muuta. Teidän pitäisi saada joku ratkaisu tähän ongelmaan, jos isommat asiat painaa mieltä, niin usein ne pikkuriidatkin paisuvat ihan älyttömiksi.

Yrittänyt olen, mutta miehen mielestä puhuminen on turhaa.

[QUOTE="heluna";27880100]voi ei! kuulostaa niin siltä mitä meidänkin suhteessa oli. ymmärrän sua ja tiedän tunteesi. mutta mietippä asiaa näin päin jos eroaisitte miehen kanssa,paljonko sulla on sitten? vielä vähemmän..

älä nalkuta ja raivoa niinku mä tein. mä ehdotan seurakunnan pariterapautilla käyntiä,teillä on vielä toivoa saada suhteenne toimimaan[/QUOTE]

Meillä suurin ongelma on ajanpuute. Ja olishan se kiva että mieskin tekis välillä aloitteen... Ennen meillä oli vilkas seksielämä mutta raskausaikana se laantui kun mies ei halunnut silloin seksiä. Terapiaa oon ehdottanut mutta mies ei suostu, mielummin vaikkasit eroaa.

[QUOTE="aloittaja";27880219]Yrittänyt olen, mutta miehen mielestä puhuminen on turhaa.[/QUOTE]

Mun mielestä vauva-aikana ei pitäisi erota, koska se on niin iso muutos parisuhteessa ja molemmat ovat väsyneitä ja tarvitsevat aikaa sopeutua perhe-elämään jne.

Mutta jos miestä ei yhtään kiinnosta sun hyvinvointi tai teidän parisuhteen hyvinvointi, niin kuka nyt sellaista jaksaa. Yksin on hankala lähteä selvittämään ongelmia, mitkä koskee molempia osapuolia. Lisäksi sun viesteistä saa kuvan, ettei mies juurikaan hoida lastaan, syyttelee sua ongelmista ja häipyy ryyppämään, jos et käyttäydy niinkuin hän haluaisi. Ehkä hän ei tosiaan rakasta sua niinkuin sanoikin ja kannattaisi teidän miettiä onko suhteenne tullut tiensä päähän.

[QUOTE="heluna";27880111]jos mies odotti sun aloitusta?? ja pettyi kun sitä ei tullutkaan. onneksi mun mies(ex) ei sentään noin tehnyt. mutta oon joskus suuttunu sille kun se pilasi illan koska mä odotin sen aloitusta eikä sitä tuntunut kiinnostavan ja se odottikin mun aloitusta! näin siinä käy kun kommunikointi ei pelaa.. vääriä tulkintoja väärinymmärryksiä.[/QUOTE]

No siis siinä syötiin ja alettiin katsoa leffaa, kun mies oli syönyt alkoi tietokoneella olo ja nukkuminen. Kuulemma mä sit pilasin illan kun menin leffan päädyttyä nukkumaan (kun mies edelleen koneella nökötti).

[QUOTE="heluna";27880051]ihan turha riita taas, niitä on näköjään monissakin lapsiperheissä(ja varmaan myös lapsettomissa perheissä,mutta ilmeisesti väsymys lisää turhia riitoja).

oikeesti tossa ei ollut edes mitään riidan aihetta!

kun meillä lapsi oli vauva,nukkui hän aina vieressäni toisella puolella ja mies toisella puolella. ja tottakai asia oli miehelle ok. olihan kysessä hänenkin lapsi.

kun lapsi kasvoi hän edelleen nukkahti viereemme,yleensä vielä isän viereen illalla,josta hänet nosteeiin omaan sänkyyn. joskus yöllä hän ei rauhottuntu omaan sänkyyn niin nukkui sitte minun toisella puolella(harvemmin tätä kuitenkaan tapahtui lapsen ollessa iso). ja mies ei kertaakaan hermostunut asiasta. hän ei myöskään hermostunut jos herätin hänet yöllä hoitamaanem .yö pissatusken,mutta yleensä hoidin sen itte koska miehen hereille saaminen kesti yhtä kauan kuin lapsen pissalla käyttäminen.

en siis ymmärrä miestäsi sinänsä. mutta toisaalta olen itsekkin kärttyinen väsyneenä, joten ehkä tuo oli vain väsymystä!

olen huomannut että ihmisten on vaikea eläytyä toisen tuntemuksiin, miesten etenkin,mutta myös naisten. kuitenkin se kannattaisi.

sanoko mies sulle ettei rakasta,niin että hän luultavasti tarkoitti sitä vaiko siksi että oli vihainen? pystyttekö jutelemaan?[/QUOTE]

No aina se niin sanoo jos riitaa tulee. Äsken soitti kun olis tarvinnut mun apua yhdessä työjutussa (miehellä oma firma) mutta sanoin että en pääse koska vauva on menossa nukkuun.

Yhteistyössä