[QUOTE="aloittaja";27880361]Tätä mä oon itkenyt monet kerrat, en halua että poikamme joutuu kasvamaan ilman "kunnollista" perhettä

. Miehen vanhemmat erosi kun mies oli pieni ja hän ei ole missään tekemisissä isänsä kanssa (lähinnä vihaa isäänsä). En ymmärrä, miksi mies haluaa tehdä saman omalle pojalleen...
Mies aina sanoo, että ei ymmärrä miten saan täällä päivisin mitään tehtyä kun hän on aina ihan pulassa jos on pojan kaa kaksin eikä syömäänkään kerkiä. Silti on sitä mieltä, että mulla on päivät aikaa nukkua, joten ei haittaa vaikka valvoisin öisin. Valittaa myös kun meen niin aikaisin (22-23) nukkumaan, pakko mun on mennä kun vauva herää aamulla 6-7 aikaan ja lisäksi yöllä herää 1-2 kertaa.
Mies lähtee onneksi reissuun pian joten saadaan aikaa erillämme. En todellakaan halua erota, ja pääosin meillä menee ihan hyvin, mutta ärsyttää kun mies ei suostu mistään puhumaan. Ongelmat pitäis vaan lakasta maton alle jajatkaa elämää.[/QUOTE]
siis sun kirjoituksissa on kyllä niin paljon samaa ku mitä mitä itellä oli ajatukset kun olin mieheni kanssa yhdessä, meilläkin olis vaan ongelmat pitänyt lakaista maton alle! eikä mies suostunut puhumaan. hän on myös kokenut vanhempiensa avioeron ja otti sen tosi rankasti ja nyt on omalle lapselleen tehnyt saman kuin hänen isä hänelle(kärsi tästä vielä aikuisenakin).
senverta olen saanut selville keskusteltani traumaterapeutin kanssa ja sen vähän mitä mieheltä oon saanut irti, että nuo kiintymyssuhteet vaikuttaa todellakin myös parisuhteeseen ja aikuisena siihen miten kokee asiat;tietynlaiset tilanteet saattaa "värjääntyä" vahvastikkin menneen kautta(traumaterapeutin suusta).
mieheni taas sanoi eromme jälkeen että hän ei uskaltanut puhua kun pelkäsi että suutun(mitä minä pidin ensin todella lapsellisena. mutta tajusin tuon terapeutin kanssa keskusteltuani että tämä saattaa juontaa juurensa miehen lapsuuden kotiin ja noihin eroaikoihin).
ärsyttävintä tässä on se että mies ei näe ollenkaan että hän on omalla toiminnallaan ajanut suhdettamme huonommaksi, että toisenlaisilla valinnoilla olisi seurauksetkin olleet toiset! mä olin vaan kamala akka joka nalkutti ja määräili. todellisuudessa miehen puhumattomuus vaikutti aika moneen asiaan. mutta periaatteessa se ei ollut hänen vika.
minua harmittaa kun en hakeutunut periterapiaan yhdessä ollessamme,se olisi luultavasti pelastanut tämän liiton ja lapsille perheen!