Huoh... taas menee niin päin persettä, ahmin!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ahmimishäiriöinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Ahmimishäiriöinen

Vieras
Kierre päällä, jäi viime viikolta ja en saa tätä katkastua. Kuin joku ääni käskis ahmimaan, pakko saada sisus täyteen ruokaa ; kylmää, kuumaa, makeaa, suolaista, tulista, hapanta ... niin että saa syödä koko ajan ja mahaan sattuu ja silti syödä taas lisää.. ja aina päätäh että huomenna en enää ahmi.

Kaupassa kävin, piti ostaa vaan ruokaa pariks päivää perheelle ja nyt kun oon yksin kotona klo 17 saakka niin tietenkin pitää ahmia hulluna... tässä on nyt sit eväät seuraavalle viidelle tunnille : grandiosa-pizza (uunissa), yks pasta-annos (sellanen kermanen juustonen jota syön parhaillaan), filippinos keksejä, lakupussi (vatsaa pehmittämään et tulee jotai uloski), fazerin sininen, jaffaa---

ja tiedän että kaikki noi menee helposti

voi kun osaisin oksentaa...

[QUOTE="aapee";26049502]Olen käynyt, masennuksen piikkiin kaikki laitettu (varmaan ihan totta) ja lääkitys on, todeenäköisesti liian pienellä annoksella (20mg seronil)

ylipainoa on, jojoilen kamalasti[/QUOTE]

Nyt niskasta kiinni ja uudestaan lääkäriin! nostavat varmaan lääkityksen määrää ja toki voit pyytää lähettä ravintoterapeutille(vai mikä se ny oli). Noi sun syömät määrät on ihan kamalia, tuosta on päästävä irti. Ja siitä oksentamisesta, älä lähde sille tielle. Koita ratkaista ongelma muulla tavalla.

Alkuperäinen kirjoittaja Ahmimishäiriöinen;26049358:
Kierre päällä, jäi viime viikolta ja en saa tätä katkastua. Kuin joku ääni käskis ahmimaan, pakko saada sisus täyteen ruokaa ; kylmää, kuumaa, makeaa, suolaista, tulista, hapanta ... niin että saa syödä koko ajan ja mahaan sattuu ja silti syödä taas lisää.. ja aina päätäh että huomenna en enää ahmi.

Kaupassa kävin, piti ostaa vaan ruokaa pariks päivää perheelle ja nyt kun oon yksin kotona klo 17 saakka niin tietenkin pitää ahmia hulluna... tässä on nyt sit eväät seuraavalle viidelle tunnille : grandiosa-pizza (uunissa), yks pasta-annos (sellanen kermanen juustonen jota syön parhaillaan), filippinos keksejä, lakupussi (vatsaa pehmittämään et tulee jotai uloski), fazerin sininen, jaffaa---

ja tiedän että kaikki noi menee helposti

voi kun osaisin oksentaa...

Auttaisko meditaatio /hypnoosi? Sinulla on joku tunne päällä ja syöt siihen, koska et osaa sitä muuten purkaa ..

Olen pahoillani puolestasi.
Täällä on sinulle vertaistukea:
http://keskustelu.suomi24.fi/debate/5530
Kokonainen keskustelu palsta ahmimishäiriöisille.
Tsemppiä!

Niiden satojen tai tuhansien palstalaisten, jotka lohduttavat ja palkitsevat lapsiaan syötävällä ja juotavalla, kannattaisi lukea tämä ketju. Xylitol-pastilli tai pillimehu voi tuntua harmittomalta, mutta tuohon ap:n tilanteeseen se pahimmillaan johtaa. Ei kaikilla, mutta pahimmillaan.

Alkuperäinen kirjoittaja myös sama;26049616:
Olen pahoillani puolestasi.
Täällä on sinulle vertaistukea:
BED - Suomi24
Kokonainen keskustelu palsta ahmimishäiriöisille.
Tsemppiä!

Kiitos, oonki käynyt siellä kuin myös Sylin keskusteluissa, auttaa aina hetkeksi kun saa lukea ja kirjoittaa mutta ....

... kun mä en tiedä miks ja miten tää ahmiminen aina alkaa... voi mennä viikkojakin ihan hyvin, syön kohtuullisesti ja sit *pam* ja ei loppua tule...

en toivois tätä kellekään, kukaan mun läheinen ei tiedä tästä tai ainakaan et kuinka kamalasti syön kerralla..
koton en haluu mitää puhua, syön ku lapsetkin, en halua niille mitää vinoutunutta ajatusmallia ruoasta niinku ittelleni vaan yritän ollan mahd. normaalisti, teen paljo rehuja ja normaalisti ruokaa...

No, perhe tuli eilen kotiin viiden maissa, osa lapsista vähän aikaisemmin. Makasin sohvalla koska "pää oli kipeä". Totuus oli se että olin niin ähky, turvoksissa, väsynyt ja vittuuntunut omaan itseeni... mies alkoi tekemään perheelle ruokaa ja kuljetti lapsen harrastukseen. Kävin ruokapöydässä yhdessä muiden kanssa, söin normaalisti, taas makaamaan... no, olo vähän helpottui ja alkoi ainainen jääkaapilla salaa ravaaminen. Vähän juustoa, kinkkua, leipäpala, jogurtti, tomaatti, banaani, limsaa useita mukillisia. Iltapalaa lapsille ja söin itsekin ison annoksen puuroa, kiisseliä, hapankorppuja, omenan, kaakaota. HIRVEE OLO ja söin söin söin söin....

Puoli yhdeksän maissa se loppui vaikka koko loppuillan ( menin nukkumaan puolenyön maissa ) mielessä siinti vaan "mitä söisin vielä, mitä ottaisin". Maha ääriään myöten täynnä ja ruoka mielessä... minäkö sairas?

Tämä aamu. Kahvit, puuroa lasten kanssa.
Vein lapsia kouluun, kerhoon. Muistin että margariini loppu, leipä loppu. Kauppaan siis ...

Hyllystä ensimmäisinä minulle huusi Filippinos - keksit, sitten pyttipannu sitten tuoreet pullat. Siinä vaiheessa jo inhosin itseäni mutta laitoin tavaraa koriin. Vähän suklaatakin.Ja Pringles tuubi. Kaupan kassa oli tuttu, menin paniikkiin. Mitä hän ajattelee kun ostan näin paljon herkkuja? Ei hän sanonut mitään. Ajattelin että ajatelkoot mitä haluaa, tää on viimenen kerta kun ostan herkkuja.

Ja kotiin, vaatteet äkkiä pois. Ja syömään.

Kello on 9.06 ja olen tässä ähkyssä, tietäen että päivä on menetetty ruoalle ja itseinholle.

Ja taas päätän ettei enää huomenna.

Hei taas! Minulla on myös vähän orastavaa BEDiä varmaankin, nuorempana ollut anoreksiaa ja jopa bulimiaa, raskaaksi tultua nuo jäivät mutta nyt olen alkanut purkaa ahdistusta syömällä kuten ilmeisesti sinäkin. Huoh.
Yksi juttu mikä minua on auttanut, on purkka. Kun maha sanoo että on täynnä mutta suu haluaisi vaan jatkaa syömistä, otan purkkaa. Se auttaa kun saa pureskella sitä! Vaikka kuulostaa hassulta mutta suosittelen ainakin kokeilemaan, eihän siinä mitään menetä.
Toinen juttu on fluori suuvesi. Purskuttelen sillä suun kun haluan oikeasti lopettaa syömisen. Helpompi tapa kuin hampaiden pesu mutta toimii yhtä hyvin. Puhtaita hampaita ei halua heti liata ja aloittaa uutta happohyökkäystä! :)
En oikein muuten osaa nyt neuvoa, toivottavasti tästä nyt oli apua. Tiedän että syyt ovat syvemmällä kuin pelkkä pureskelun tarve tai muu, mutta kai näistä nyt ensiavuksi olisi?
Tsemppiä sulle!

Kuulostaa ihan liian tutulta, ja mulla on BED. Mulla auttaa psykologilla käynti sekä se, että keskityn muihin asioihin. Vauvan tultua taloon aikaa ei oikein ole. Ja kun mies on kotona iltaisin, ei kehtaa... Mutta repsahtamista pelkään joka päivä. Ja varmaan ikuisuuteen asti.

Kiitos vastaajille... kamala olo. Heitin loput roskaherkut roskiin ja päätin että en ahmi enää tänään.
Onneksi huominen on täynnä kaikenlaista menoa ja tekemistä joten en varmaankaan ehdi ahmia. Ja kun yksikin ahmimaton päivä on saatu pulkkaan, kasvaa mahdollisuudet seuraavaan ahmimisvapaaseen päivään... se on aina se alku vaikeeta ja tän kierteen lopettaminen!!!

Mut tuskin koskaan tuun silleen "valmiiksi" etteikö ruoka pyöris aina mielessä :/ harmi kun syömistä ei voi kokonaan lopettaa, sekin olis helpompaa kuin kohtuus!!!

Yhteistyössä