Huoh... Miksi ihmiset ostaa lapsille romua lahjaksi?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mietinpä vaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mietinpä vaan

Vieras
Oli lapsella eilen synttärit, ja taas sai sellasia romuleluja lahjaks että... Samantien rikki, eikä todellakaan ole edes leikkinyt mitenkään rajusti eikä tahallaan rikkonut, vaan ihan normileikeissä mennyt ihan säpäleiksi. Jotenkin tulee sellainen olo että tulisivat ennemmin vaikka ilman lahjaa sitten, mielipahaa siitä kuitenkin tulee lapselle kun uudet kivat lelut on samantien rikki :(

Sama asia, kun anoppi tulee synttäreille...MIKSEI vaan voi antaa rahaa??? :headwall:
Joo, jäähän siitä pellavaisesta kaitaliinasta vaatekaapin täyte, kun me ei käytetä semmoisia! :headwall:

Olen huomannut saman tai sanotaan, että en ymmärrä miksi sitä pitää ostaa parin euron krääsälahja, joka ei kestä mitään, kun ihan halvalla saa sellaisiakin jotka kestää. Meidän poitsu sai 1-vuotislahjaksi xylofonin, josta lähti 2 ekaa palaa irti heti kun tiputti sen ekan kerran lattialle, oli sellainen halpisversio ja nyt se on jo roskiksessa.

No kummi yritti panostaa ja osti nettikaupasta "puisen" astiaston tytölle. Mutta se olikin jotain mdf-shaissea ja hajosi. Ja vika ei ollut kummin, vaan nettikaupan joka möi sen puisena ja kestävänä.

Mä heitän tähän semmoisen kysymyksen, että MITÄ TEILLE SITEN SAA TUODA LAHJAKSI??

Lapsen synttäreille siis?
Kun kavereille ei ainakaan meillä päin ole lapsena tapana ostaa kuin korkeintaan 45 ? arvoinen lahja. Sillä ei paljoa saa. Meillä on Legot ollut suosittuja, samoin ihan 5 ?n seteli liimattuna vaikkapa antajan tekemiin kehyksiiin on ihan kiva lahja. Saa saaja itse päättää laittaako säästöön vai ostaako jotain hyödyllistä.

Ei se rahalahja aina pahasta ole. Mitä muistoa romusta jää?

mun kaveri sanoi ennen meidän pojan 2v synttäreitä että on raha tiukilla ja kyseli edullisia lahjatoiveita. Mä myös inhoan kaikkea muovikrääsää joka hajoaa heti joten pyysin tuomaan vaikka värikynät tai xylitolpastilleja. :)

Alkuperäinen kirjoittaja ccccccc:
Mä heitän tähän semmoisen kysymyksen, että MITÄ TEILLE SITEN SAA TUODA LAHJAKSI??

Kun kavereille ei ainakaan meillä päin ole lapsena tapana ostaa kuin korkeintaan 45 ? arvoinen lahja. Sillä ei paljoa saa. Meillä on Legot ollut suosittuja, samoin ihan 5 ?n seteli liimattuna vaikkapa antajan tekemiin kehyksiiin on ihan kiva lahja. Saa saaja itse päättää laittaako säästöön vai ostaako jotain hyödyllistä.

SIIIIIS 5 EURON!! Ei 45 euron :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja niin:
Koska pakko on jotakin ostaa ja ei ole varaa laittaa paljoa yhteen lahjaan. Halvalla saa krääsää.

Näin. Joillain on pienistä tuloista huolimatta paljon muistettavia ja jokaisella merkkipäivät joka ikinen vuosi, joten yhteen lahjaan ei vaan voi pistää paljoa, vaikka jotenkin tahtookin muistaa. Jos lahjaan on varaa jonkun vitosen verran, niin mitä ei-krääsää sillä sitten muka saa? Ja kuka muka ei paheksu yhtään, jos vieras tulee tyhjin käsin synttäreille?

Koska pakko on jotakin ostaa ja ei ole varaa laittaa paljoa yhteen lahjaan. Halvalla saa krääsää.

No halvalla saa sellaistakin mikä kestää. esim 10 eurolla saa lelun joka on kestävä ja ihan laadukaskin, mieluummin sellainen kuin sellainen 4 euron heti hajoava lelu, eihän siitä ole edes mitään iloa, elikkä hukkaan meni sekin 4 euroa.
Jos ei ole varaa pistää lahjaan enempää kuin alle 5 euroa niin antaa sitten sen mieluummin rahana kuin krääsänä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Näin. Joillain on pienistä tuloista huolimatta paljon muistettavia ja jokaisella merkkipäivät joka ikinen vuosi, joten yhteen lahjaan ei vaan voi pistää paljoa, vaikka jotenkin tahtookin muistaa. Jos lahjaan on varaa jonkun vitosen verran, niin mitä ei-krääsää sillä sitten muka saa? Ja kuka muka ei paheksu yhtään, jos vieras tulee tyhjin käsin synttäreille?

Vitosella saa jo vaikka mitä, tarviiko sitten ostaa sitä krääsää, antaa sen vaikka rahana tai sitten ostaa värityskirjan ja värikynät tai jotain, mutta pakkoko on ostaa sellaista mikä ihan varmasti menee heti rikki. Pojalle voi ostaa vaikka Matchbox-pikkuauton, sekin kestää tai ainakin on meillä kestänyt nuo pikkuautot tuolla 1,5-vuotiaalla hyvin.

aku ankan. Sen voi kierrättää paperin keräykseen. Kunnon merkkisen pikkuauton. Plaston hiekkalelut. Legoja vaikka kirpparilta. Palapelin.

Mutta jos ei ole varaa kuin 5euron lahjaan niin voi tehdä vaikka pelkän kosrin. Enköhän minä tiedä jos tiukkaa on.

Alkuperäinen kirjoittaja shihtzu:

No halvalla saa sellaistakin mikä kestää. esim 10 eurolla saa lelun joka on kestävä ja ihan laadukaskin, mieluummin sellainen kuin sellainen 4 euron heti hajoava lelu, eihän siitä ole edes mitään iloa, elikkä hukkaan meni sekin 4 euroa.
Jos ei ole varaa pistää lahjaan enempää kuin alle 5 euroa niin antaa sitten sen mieluummin rahana kuin krääsänä.

heh...poika sai kummisedeltä joululahjaks kauko-ohjattavan auton. kesti reilun tunnin ja meni päreiks. nuorimmainen sai jonkun kopio-hakkalelun, joka meni päreiks kans toodella nopeasti. se 5 euron seteli olis ollut ihan ok... ;)

NO mä jo aattelin :D
Meillä vakkarilahjat on tytöille Pets-hahmo (alle 5e) ja pojille pieni pikkulegopaketti (alle 5e) tai sitten värityskirja, kynät jne. Hyviä lahjoja ja budjetti pitää.

Varmaankin he aattelevat, että monelle isomman porun nostattaisi se, että tullaan ilman lahjaa...tai sitten ei ole rahaa.
Mut joo, ei se mustakaan kivaa ole saada tarpeetonta romua nurkat täyteen.

ei siinä mitään jos krääsä leluja mutta meidän lapsi sai kerran valmiiksi piirrettyä piirrustus paperia kasan!
oli aika pettymys lapselle kun oli alkamassa piirtämään ja olikin pari ekaa sivua piirrustus kelpoisia ja muut jo valmiiksi piirrettyjä.
silloin kyllä mietin että olisi ennemmin jättänyt tuomasta mitään!
yrittivät vielä jälkikäteen valehdella että paperi on ostettu kaupasta edellis päivänä..markkinapaperista oli siis kyse.

samaa miettiny ku ärsyttää se krääsä jotenki ärsyttää pyytää lapsen kavereita kun tietää et tulee sitä krääsää.oon monesti sanonu et ei tarvii mitään kiva jos vaan pääsette.

minä muistan vieläkin yli 40 vuoden kuluttua kun sain oman hienon 5mkn setelin täytin jotain 4 vuotta että kyllä seteliraha varsinkin on "jotain" useimmille lapsille vaikka nykylapset aikas kaikensaaneita ovatkin
MIKSI KRÄÄSÄTAVARAA YLIPÄÄTÄÄN SAA MYYDÄ

Minä pyrin tekemään itse lahjat. Vaikka kyllä lapset varmaan innostuu enemmän siitä krääsästä :laugh:

Viimeksi vein tekemäni esineen, jonka arvo on 29,90 ? (teen niitä siis työkseni), lahjan saaja kysyi että mikä ihme tää on!!??

Tytön äiti oli noloissaan ja koitti selittää mikä se on (esine tuttu meidän kummankin lapsuudesta). Seuraavasta lahjapakkauksesta tuli pahvinen hello kitty rasia, jossa pieni hello kitty-hahmo ja lahjan saaja oli onnessaan :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

PEESI.

Alkuperäinen kirjoittaja oi:

NO mä jo aattelin :D
Meillä vakkarilahjat on tytöille Pets-hahmo (alle 5e) ja pojille pieni pikkulegopaketti (alle 5e) tai sitten värityskirja, kynät jne. Hyviä lahjoja ja budjetti pitää.

n. 5e saa myös pojille esim hotwheels pikkuautoja, ne on ainakin kestäviä

Yhteistyössä