Huoh!! Kummi ei tullut, taaskaan..

16.03.2005
876
0
16
Että minua taas ärsyttää.. Juhlimme eilen pojan 9v synttäreitä ja yksi kummeista ei tullut (ei halunnut lähteä kovalla pakkasella ajamaan). Ymmärrän syyn mutta pojalle oli hankala selittää miksi kaikki muut vieraat, jopa pidemmästä matkasta, lähtivät pakkasesta huolimatta juhliin. Tämä kummi on koko kummiuden ajan ollut hieman epäluotettava noitten tulemisien suhteen. Tähän mennessä kummi on ollut 3 synttäreillä paikalla ja muut synttärit ovat hoituneet niin että hän on tullut sitten jälkeenpäin. Joko seuraavalla viikolla, mutta pahimmillaan vasta toukokuussa.. Ja matkan pituudesta ei ole kiinni ja autokin on käytössä.
Muutkin kyläilyt ovat aina kysymysmerkki, sovitaan milloin hän tulee käymään mutta noin joka toinen kerta tulo peruuntuu. Ja syyt siihen on tyyliin: en jaksanutkaan lähteä, olin jo kaupungilla tulossa mutta sitten mua alkoi vi****aa kaikki asiat niin paljon että en viitsinytkään tulla jne..
Nyt olin jo sopimassa tämän kummin kanssa milloin tulee sit juhlimaan, kun poika ilmoittikin että hän ei halua että tämä kummi tulee jälkikäteen. Ilmeisesti poika sai tarpeekseen siitä, että aina saa odottaa ja kuitenkin joutuu pettymään. Minä sitten ilmoitin kummille mitä poika sanoi minulle, niin kummi veti herneet nenään. Laittoi minulle viestiä että: piti sit tästä keittää soppa, kyllä on ihmeellistä. No en sitten tuu häiritsemään teidän täydellistä perhettä. Siis mitä??? Minunko vikani se on, että poika pettyi? Vai olisko pitäny puollustella kummia pojalle ja esittää edelleen kummille päin että kaikki on hyvin? Miten se tekee perheestä täydellisen jos juhlien sankari haluaa kaikki vieraat juhliinsa samaan aikaan mukaan?
Omasta mielestäni tein oikein kun kerroin mitä poika sanoi: en voi pakottaa poikaa juhlimaan vastoin tahtoaan. Ja jos kummi kerta toisensa jälkeen aiheuttaa pojalle pettymyksen niin miksi sitä ei saisi sanoa?
Minua sitten suututtaa tämä tilanne. Joskus tuntuu että pääsisi paljon helpommalla kun jättäisi tämän ihmisen kutsumatta kokonaan, ei tarviisi pojankaan aina pettyä. Mutta sitten tää tyyppi vetää herneet nenään siitä ettei saanut kutsua..

:hug: ja pojalles onnittelut.
Ihan oikein teit kun sanoin.
Okei ei oo lahjakoneita kummit niinku joku saattais aukoa päätään ja lapset pettymyksiä kestää jne..
Mut silti kyllä se on tosi ikävää ja typerää käytöstä kummilta tommonen et lupaa lupaa ja sit vetää maton alta mut sitten ite suuttuu ku 5v uhmakas ku joku sanookin totuuden.
Tiedän henk kohtasesti et miten se lapsesta tuntuu pahalta kun luvataan kaikkea ja odotutetaan ja sitten ei mitään. Miksi ruveta edes kummiksi.

Tavallaan toimit ihan oikein ja itseäkin vähän ärsyttäisi moinen käytös.
Saattaahan se olla, ettei kummi vaikka viihdy vieraiden keskellä juhlissa ja tulee mielummin yksisteen.

Itse olisin kyllä yrittänyt selittää omalle pojalleni, että kummi ei päässyt tulemaan, kun ei auto lähtenyt käyntiin, mutta yrittää tulla toinen päivä. Ei noin pienen lapsen tarvitse vielä tulla "katkeraksi".

Pojan kummit eivät myöskään viitsineet vaivautua paikalle. Kyseessä siis pariskunta. Tämä kummitäti on vetänyt herneet jostain ihan käsittämättömästä asiasta. Mies sai soiton, että voisiko työmatkallaan poiketa sen verran, että antavat lahjan. Syyksi kertoivat olleensa matkoilla. Tämä kyseinen kummitäti istui koko päivän facebookissa, joten se siitä matkoilla olemisesta. Kotona olivat, mutta eivät lapsellisuudessaan kumpainenkaan kyennyt kummilapsensa synttäreille.

Poika pettyi pahemman kerran. Tuskin enää edes odottaa synttäreilleen tai edes näkevänsä kummejaan. Eiväthän ne muutenkaan käy. Eikä tämä poika ole ikinä heiltä mitään pyytänyt tai vaatinut.
Minusta jotenkin alhainen temppu, kertoo ihmisestä paljon. Miten joku haluaa ihan välttämättä loukata lasta?

Ihan ku mun kirjostus, paitsi että näitä kummeja löytyy kaksi kappaletta ja surullisesti vielä ovat saman lapsen kummit että kun on 3 lasta jolla 2 kummia kullakin niin kahden muun lapsen kummit ovat oikein ihania ja lähettelevät muuten vaan kortteja ja käyvät tosi usein niin yhden lapsista kummit ovat oikein mänttejä, kummitätiään lapsi ei ole nähnyt 3 vuoteen OLLENKAAN! ja kummisetänsä myös peruu tulonsa yleensä tuntia ennen kuin on luvannut tulla. Huoh, ja lapsi itkee "miksei hänellä ole...muilla on..."

Ei meilläkään kummit käy ikinä. Lapsi on vasta 3 niin ei ymmärrä. En ole ajatellut sitä myöhemmin mitenkään selitellä, tuskin lapsi edes kummia kaipaa, kun ei ikinä näekään. Aina kutsutaan ja muutenkin tulee jos on tullakseen. Toiset kummit käy ja muistaa. Mun mielestä on kyllä tärkeempää olla muuten läsnä lapsen elämässä, kuin synttärivierailujen määrä.

Eipä ole meillä tehty suurta ongelmaa siitä, jos joku ei syystä tai toisesta ole päässyt juhliin samana päivänä kuin muut. Jos 9-vuotias reagoi asiaan noin, niin olet varmaan omalla käytökselläsi ruokkinut paheksuntaa kummin suhteen. Jos meillä joku ei pääse juhliin, totean vain sankarille, että se ja se ei nyt päässyt tulemaan, tulee sitten joku toinen päivä.

no voi, meillä ei kummit ole tullet koskaan synttöreille. luulin kummien olevanlapsile kavereita, mutta näköjään erehdyin. NO ei ne kummit niin tärkeitä ole, voihna laislla olla joku muu tärkeä aikuinen sit kaverian omien vanhempien lisäki

Tavallaan toimit ihan oikein ja itseäkin vähän ärsyttäisi moinen käytös.
Saattaahan se olla, ettei kummi vaikka viihdy vieraiden keskellä juhlissa ja tulee mielummin yksisteen.

Itse olisin kyllä yrittänyt selittää omalle pojalleni, että kummi ei päässyt tulemaan, kun ei auto lähtenyt käyntiin, mutta yrittää tulla toinen päivä. Ei noin pienen lapsen tarvitse vielä tulla "katkeraksi".

Olen joskus kysynyt häneltä tätä että ahdistaako häntä olla muiden kanssa samaan aikaan. Ei ole kuulema ongelmaa..
Mä olen tähän asti livautellut pojalle näitä valkoisia valheita mutta nyt jotenkin tuli mitta täyteen. Vuodesta toiseen sama homma, eikä se siitä mihkään muutu jos kummi joka kerta pääsee ns. pälkähästä. Voisi alkaa jo ottamaan itse vastuun omasta käytöksestään. Poika tosiaan itse sanoi, kun kerroin sopivani kummin kanssa uuden päivän jolloin tulee, että ei hän halua että se tulee jälkeenpäin, se peruu kuitenkin senkin.. Ja tottahan poika puhuu, hän on huomannut jo ajat sitten että tämä yksi ihminen aina peruu tulonsa..

Meillä tänä vuonna vaivautui paikalle. Mutta viimevuonna ei. vaikka me käydään heidän 5 mukulan synttäreillä joka vuosi. EIKÄ OLLA EDES KUMMEJA. Kerran yksi jäi välistä kun ei viititty asiokseen 250km tulla. Niin nyrpeä naama oli vastassa seuraavan kerran.

No itse en olisi sanonut kummille suoraan mitä lapsi on sanonut, turhaan aiheuttaa kränää vaan. Olis sit vaan jättänyt ehdottamatta mitään tapaamista, tai jos kummi kysyi, niin sanonut, että nyt vähän kiirettä, katsellaan joskus myöhemmin.

[QUOTE="minä";25609727]Eipä ole meillä tehty suurta ongelmaa siitä, jos joku ei syystä tai toisesta ole päässyt juhliin samana päivänä kuin muut. Jos 9-vuotias reagoi asiaan noin, niin olet varmaan omalla käytökselläsi ruokkinut paheksuntaa kummin suhteen. Jos meillä joku ei pääse juhliin, totean vain sankarille, että se ja se ei nyt päässyt tulemaan, tulee sitten joku toinen päivä.[/QUOTE]

Sepä se, tulis sitten varmasti edes joku toinen päivä. Mutta yleensä sekin aina peruuntuu kerran ennenkuin pääsee meille asti. Ei se lapsikaan jaksa loputtomiin uskoa ja odottaa. Ensin perutaan synttäripäivän tulo, sitten sovitaan "uusi aika". Yhdessä lapsen kanssa leivotaan jotain pientä kummille ja pettymys on valtava kun sitten tulee taas ilmoitus että ei tulekkaan. Mä en vaan tajua miksi ei voi suoraan sanoa ettei tule, siis silloin kun kutsutaan. Silloin lapsikin hyväksyisi asian paremmin. Nyt ensin luvataan ja lapsen toiveet kummin näkemisestä nousee ja sitten tulee pettymys. Poika on todella tarkka siitä että lupaukset pidetään ja minun on aika vaikea kerta toisensa jälkeen selitellä miksi kummi ei pitänytkään lupaustaan tulla. Enkä enää suoraan sanoen jaksa selitellä. Selittäköön itse tästä eteenpäin.

[QUOTE="Omenainen";25609845]No itse en olisi sanonut kummille suoraan mitä lapsi on sanonut, turhaan aiheuttaa kränää vaan. Olis sit vaan jättänyt ehdottamatta mitään tapaamista, tai jos kummi kysyi, niin sanonut, että nyt vähän kiirettä, katsellaan joskus myöhemmin.[/QUOTE]

Mulla nyt vaan tuli mitta täyteen. Tiedän että se varmaan tuntui pahalle kuulla totuus, mutta jos odotetaan että 9v jaksaa pettyä vuodesta toiseen tyhjiin lupauksiin, niin miksi aikuinen ei kestäisi kuulla kuinka on pahoittanut lapsen mielen käytöksellään? Ja kun kyse ei ole pelkästään synttäripäivistä vaan tätä lupaan tulla- en tulekkaan peliä pelataan ympäri vuoden..

• Tykkää
Reactions: Wolt
Tuollaiset ihmiset on perseestä jotka peruu kaiken. Pahimmillaan eivät edes ilmoita, jättävät vaan tulematta.

Meidän lapsen kummeista onneksi toinen on oikein ihana, mutta toinen.. ei ole kiinnostunut yhtään, ei muista synttärinä, ei jouluna. Kun käydään heillä, ei kiinnitä huomiota koko lapseen. Vituttaa.

Me ei saatu kutsua kummitytön 2v. synttäreille ollenkaan! Matkaa on paljon, mutta odotin silti kutsua ja ehkä oltaisiin lähdettykin ..

No kysyitkö milloin synttäreille sopisi mennä? Tai vaihtoehtoisesti olisit voinut kutsua kummilapsen teille?

En ihan ymmärrä ap:n marinaa asiasta. 9v. on jo sen verran iso, että ymmärtää, ettei aina kaikki pääse. Meillä ei yksi kummi muistanut viimeksi synttärinä ollenkaan, ei millään lailla! Ja pienemmästä lapsesta kyse. Se jo vähän ihmetytti.

[QUOTE="vieras";25610251]No kysyitkö milloin synttäreille sopisi mennä? Tai vaihtoehtoisesti olisit voinut kutsua kummilapsen teille?

En ihan ymmärrä ap:n marinaa asiasta. 9v. on jo sen verran iso, että ymmärtää, ettei aina kaikki pääse. Meillä ei yksi kummi muistanut viimeksi synttärinä ollenkaan, ei millään lailla! Ja pienemmästä lapsesta kyse. Se jo vähän ihmetytti.[/QUOTE]

tän mielipiteen ymmärtäis jos ois kyse vaan yksistä synttäreistä mut jos jatkuvasti ympäri vuoden lupaa peruu lupaa peruu huopaamista niin ei se tunnu kenestäkään kivalta.

• Tykkää
Reactions: terra incognita

Yhteistyössä