Hullut päivät - kalliit päivät?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Beep
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
no mutta kaikkihan sen tietää ettei stockmann ole mikään elektroniikan jättimyymälä! siellä on elektroniikkaroinassa ihan omat hintansa.

ja sen acerin valmistuskustannukset on niin alhaset että siinä verkkokaupan 590 eurossaki on puolet liikaa... tosin tilanne saattaa olla eri pian kun muistien hinta tulee ylöspäin...

Se hulluissa päivissä juuri on hullua; ihmiset maksavat hulluja hintoja tavaraoista, jotka saa muualta halvemmalla tai jotka ovat vain hulluilla päivillä myytävää b-luokan kamaa, merkkien alla.

että myös hullujen päivien tuotteilla on palautusoikeus ja stockan takuu. Itse palautan joitakin "hutiostoksia" rysäpäivien jälkeen tai jos tarvitsen tietoja, opastusta johonkin laitteeseen haen sen ensi viikolla sieltä. Stockka on mielestäni AINA toiminut asiallisesti niin palautusten kuin neuvonnankin suhteen.
Itse ostin tänään sen (tiedätte kyllä minkä puvun 29.90e), lapsi rakastui siihen ja toiselle adidaksen verkkarihousut 19.90e minusta varsin hyvät ja hinnat, tosin ei nyt ihan "hullut" :)

Beep, miks sun pitää koko ajan naureskella naisille? Mun puolesta ihmiset saa ostaa kuinka tykkää ja mistä tykkää. Ei se hintavertailu kestään ylivertaisen viisasta vielä tee.

Alkuperäinen kirjoittaja Beep:
Kuvaston hinnoissahan ei mainita normihintoja ollenkaan. Se vasta hämäävää onkin.
Öööh...No ei kai nyt mainitakaan kun tuotteet ovat Hullujen Päivien tuotteita jotka on tarkoitus myydä noilla päivillä. Ovat siis normaalihintaisia.

Alkuperäinen kirjoittaja merkkis:
Kuvaston hinnoissahan ei mainita normihintoja ollenkaan. Se vasta hämäävää onkin.
Öööh...No ei kai nyt mainitakaan kun tuotteet ovat Hullujen Päivien tuotteita jotka on tarkoitus myydä noilla päivillä. Ovat siis normaalihintaisia.

Jep. Useamman tuotteen bongasin, jotka olen ostanut samalla hinnalla tai halvemmalla muualta, normaalihintaisina.

Juups, mutta onhan päivät nyt olevinaan hullun halvat...?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Jep. Useamman tuotteen bongasin, jotka olen ostanut samalla hinnalla tai halvemmalla muualta, normaalihintaisina.

No eihän se estä muiden liikkeiden tuotteiden hinnoittelupolitiikkaa jos samainen tuote on HP:lla oman hintainen.

en ainakaan lastenvaateosastolla saanut viime viikolla hyvää palvelua! Ensin minä ja muutama muu aisakas odottelimme 10 min tyhjän kassan edessä. Kun myyjä tuli, sanoi "vielä hetki" ja näpyttei tietokonetta. Vähän ajan päästä sanoi, että kannattaa varmaan mennä toiselle kassalle. Toisella kassalla oli jo samaisesta jonosta siirtynyt nainen kyselemässä haalareista. Myyjä ehdotti siirtymään toiselle kassalle. Minä sitten ravasin kahden pienen lapsen kanssa miesten osaston kassalle, jossa myyjä naureskeli, että eikö ollut lastenvaateosastolla myyjää kun tänne tulit. Minua ei naurattanut. :kieh:

Alkuperäinen kirjoittaja höö:

No eihän se estä muiden liikkeiden tuotteiden hinnoittelupolitiikkaa jos samainen tuote on HP:lla oman hintainen.

Ei tietystikään, mutta tämä vaan todistaa, että hulluissa päivissä hulluus on nimenomaan siinä, että ihmiset ryysivät normaalihintaisten tai huonolaatuisempien merkkituotteiden perässä. Ainoat kunnon hp-tarjoukset ovat olleet joinain vuosina matkoissa, mutta niitäkin on nykyään aika helppo löytää halvemmalla.

hulluissa päivissä hulluus on nimenomaan siinä, että ihmiset ryysivät normaalihintaisten tai huonolaatuisempien merkkituotteiden perässä

Näinpä ja en voi ymmärtää, että joidenkin mielestä tää on tosi jees meininkiä. Suorastaan normaalia! Ettei oo mitään aihetta huvittuneisuuteen! :o

Niin huijausta koko hullut päivät, muka halpaa... ehkä jotkut tuotteet joo, mutta ihmisiä vedätetään kyllä aika lailla!

Esim. tänään oli myynnissä Acerin kannettava tietokone hintaan 650 ?, eli olevinaan hullun halpa?

Samainen kone maksaa verkkokaupassa normaalihintaisena 599 ?.

Mun mielestä sokoksen tempaukset ihan samaa. jostain kaivettu jotain vanhaa rättiä ja nekin sikakalliilla myynnissä.

hulluissa päivissä hulluus on nimenomaan siinä, että ihmiset ryysivät normaalihintaisten tai huonolaatuisempien merkkituotteiden perässä

Näinpä ja en voi ymmärtää, että joidenkin mielestä tää on tosi jees meininkiä. Suorastaan normaalia! Ettei oo mitään aihetta huvittuneisuuteen! :o

jokainen joka on kantis saa kuvaston lähes viikon etukäteen. Itse tutustuin siihen tarkkaan, tein netissä hintavertailuja ja sen mukaan käyn sieltä hakemassa AIDOSTI hyvät tarjoukset, en ostaa turhaa rojua/ylihintaista.

Se, että jollain lähtee lapasesta ei tee siitä kollektiivista ilmiötä. Mulla meni siellä tänään 20min. Hain "sen" välikausipuvun ja ne aduun veskat, thats it.

Siis tarkoitatteko verkkokauppa.comin Aceria? Sehän ei ole sama kone kuin Hullujen päivien kone vaan ihan erilainen vaikka on sama mallinnumero. Hullujen päivien koneessa on mm. 1 gt enemmän muistia ja isompi kiintolevy.

Onhan hullut päivät tietysti vaan markkinointikikka, mutta kyllä siellä yleensä on edes se yksi sisäänheittotarjous, jolla saadaan porukka paikalle ja ostamaan joukkohysteriassa muutakin.

Itse kävin pyhistä päätöksistäni huolimatta hakemassa ihanaa keltaista perunasalaattia - ja kyllä ketutti, kun sitä ei myytykään! Mukaan tarttui sitten Benettonin t-paitoja ja ruokapuolen tarjouksia. Ehkä olivat samanhintaisia jossain muualla, mutta eipä tarvinnut sitten muualle lähteä.

Aiemmin ostin lasten kesälenkkarit aina hulluilta, koska sitten ne oli hankittu, eikä enää tarvinnut pähkätä, millaiset, millä hinnalla, koska jne. Tänä vuonna hinta oli taas noussut eikä viimevuotisten laatu ollut hyvä. Siispä jäi lenkkarit ostamatta.

Mutta jos joku haluaa lähteä sinne proletariaatin kanssa pörräilemään, niin sekaan vaan! Shoppailu on hauskaa! Ei pidä ottaa kaikkea niin kuolemanvakavasti. Annetaan jokaisen toimia tyylillään ja jos tyyli on tyhmä niin voihan sille vain hymähdellä säälivästi eikä ruveta haukkumaan... ;)

Alkuperäinen kirjoittaja .:
Mutta jos joku haluaa lähteä sinne proletariaatin kanssa pörräilemään, niin sekaan vaan! Shoppailu on hauskaa! Ei pidä ottaa kaikkea niin kuolemanvakavasti. Annetaan jokaisen toimia tyylillään ja jos tyyli on tyhmä niin voihan sille vain hymähdellä säälivästi eikä ruveta haukkumaan... ;)

No mä en ainakaan ottanut kuolemanvakavasti enkä haukkunutkaan, ainakaan kovinkaan pahasti. Lähinnä huvittaa, säälittää ja ällöttääkin joskus koko markkinameininki.

Ja shoppailu ON hauskaa. Mut hauskempaa se on sillion, kun saa oikeasti jotain tarjouksesta.

Alkuperäinen kirjoittaja Limonia:
Siis tarkoitatteko verkkokauppa.comin Aceria? Sehän ei ole sama kone kuin Hullujen päivien kone vaan ihan erilainen vaikka on sama mallinnumero. Hullujen päivien koneessa on mm. 1 gt enemmän muistia ja isompi kiintolevy.

Voi olla, mutta Verkkokauppa on luvannut, että myy halvemmalla jokaisen tuotteen mitä Hullut päivät myy. Tiedä sitten... mut aiempina vuosina ihan sama juttu, että just tekniikassa paljon ilmaa.

Alkuperäinen kirjoittaja nannannaa:
Samaan taitaa perustua Cittarin Mammuttimarkkinat.. Mutta kuka nyt muutenkaan ostaa elektroniikkaa Cittarista tai Stockalta? :o

Minä olen ostanut mm. mp3-soittimen ja kameran Stockalta. Miksei voisi? Siellä on varsin hyvä elektroniikkaosasto ja hyvä palvelu.

Alkuperäinen kirjoittaja mona:
Noh, ite ostin TuplaKupla valaisimen Hulluilta Päiviltä viimeksi. Hintaa 229, eikä mistään muualta ois saanut alle kolmensadan. Miten mua sit höyneytettiin?

Nyt tolla hinnalla saa muuten Kodinanttilasta plussakortilla, tarjous toki on voinut mennä jo ohi.

Mutta yleensä ei saa.

Yleisesti nyt tarjoukset eivät olleet niin houkuttelevia. Se on ehkä semmoitteet -20% korkeintaan, mutta jos jotain tiettyä on pitänyt ostaa jokatapauksessa, niin kannattaa etu hyödyntää.

Mutta ei Stokka ole NIIN kallis. Kummassa luulisitte siemenet olevan halvempia Plantagenissa ("edullinen") vai Stokka. Vastaus on että Nelsonin siemenet 5pussia 2e plantagenissa (A-hintaluokka). Sama stokkalla -20% eli A-luokka 40 senttiä ja muistkin hinta-luokista sama prossa. Käytännössä Stokka tulee halvemmaksi...

Kyllä muutkin kaupat menevät mielikuvien mukaan - ei kaikki ole niin halpaa tarjouksissa kuin voisi kuvitella. Lisäksi joskus sitä tosiaan haluaa maksaa valikoimasta, ja joskus mennään vain yksittäisen esineen perässä.

Alkuperäinen kirjoittaja höö:

Ei tietystikään, mutta tämä vaan todistaa, että hulluissa päivissä hulluus on nimenomaan siinä, että ihmiset ryysivät normaalihintaisten tai huonolaatuisempien merkkituotteiden perässä. Ainoat kunnon hp-tarjoukset ovat olleet joinain vuosina matkoissa, mutta niitäkin on nykyään aika helppo löytää halvemmalla.

Heh joo, nykyään noi matkatarjouksetkin on ihan vitsejä: Finnairin lennot Amsterdamiin 205 euroa, kun KLM on myynyt jo pitkään hintaan 165 euroa. Ja kyllä, molempien lennot ovat suoria... Ja joku menee jonottamaan Stockalle ostaakseen nuo "halvat" lennot??

Yhteistyössä