Hulluinta mitä ikinä oon kuullut! Naapuri ei anna miehensä viikata pyykkejä!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hoh-hoijakkaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hoh-hoijakkaa

Vieras
Kun mies tekis sen kuitenkin väärin. :o Kiesus! Kuinka monella tavalla niitä pyykkejä voi viikata, jos kerran pieleenkin voi mennä? Samainen ukko ei myöskään saa ripustaa pyykkejä, kun ei kuulemma tee sitäkään oikein. :laugh: Hulluinta tässä on se, että vaimo valittaa ettei mies koskaan tee mitään ja kaikki kotihommat jää hänelle. No kai nyt jää kun ei toisen tekemän kelpaa!! Ja mies on arvatenkin ihan tyytyväinen tilanteeseen. :D Syyttäis eukko vaan itteään.

Meillä se on ainoa asia, minkä teen itse enkä anna miehen tehdä. Minä haluan pyykit siististi viikattuna kaappiin ja sitä mies ei osaa tehdä. Huumorilla tämä otetaan molemmat eikä mies ole pahastunut :D

Mitäs hullua tuossa nyt on?

Meillä mies ei koske kestovaippoihin koska ei osaa laittaa niitä oikein kuivumaan eikä viikata oikein käyttöön siitä narulta. Minä taas en koske miehen paitoihin, sillä en osaa niitä viikata riittävän siististi (tietyn levyinen pino kaapissa ja miehellä menee pasmat sekaisin jos sen järjestys menee pilalle).

Mun korvaan kuulostaa ihan normaalille. Meillä mies ei myöskään "osaa" siivota keittiötä eikä järjestellä paikkoja ja mä taas en "osaa" imuroida ja luututa lattioita.

Alkuperäinen kirjoittaja Milla:
Meillä se on ainoa asia, minkä teen itse enkä anna miehen tehdä. Minä haluan pyykit siististi viikattuna kaappiin ja sitä mies ei osaa tehdä. Huumorilla tämä otetaan molemmat eikä mies ole pahastunut :D

samoin meillä :)ja sillon ku ei ollu kuivausrumpua nii en kyllä antanu sen laittaa pyykkejä kuivumaankaa ku se ei koskaa muistanu suoristaa niitä vaan ryppysenä laitto kuivumaan.

samoin tässä perheessä!!!

No ei meilläkään mies osaa pyykkejä viikata oikein, siksi minä teen sen. Tehkööt jokainen sen minkä parhaiten osaa. Meillä mies korjaa autot, ja pesee ikkunat, imuroi ja melkëin kaikkea muutakin, lukuunottamatta pyykkihuoltoa ja ruuanlaittoa.

Ihanaa, että on muitakin "hulluja". Minä en suostu antamaan miehen tehdä pyykkejä lainkaan, koska se laittaa ne kuivumaan ihan rutussa ja sit se viikkaa niitä ruttuisia vaatteita miten sattuu!

Meillä mies ei saa viikata pyykkejä eikä pajon ripustella kuivumaankaan, paitsi lakanoita ja muita helppoja :D . Mies ei myöskään saa koskea pesukoneeseen, paitsi ottaakseen ne lakanat sieltä ulos.

Mutta mä en valita siitä, ettei hän tee mitään. Hän tekee sitten muita asioita. Mutta pyykkijutut on pyhiä, ne kuuluu mulle.

Ja meillä saa jo ekaluokkalainen käyttää pyykkikonetta ja kuivausrumpua vuorollaan. Samoin pyykkien laskuttamisen saavat opetella pienestä pitäen. Ja ei oo niin tarkkaa jos ei kaikki niin millilleen kunhan edes yritetty laittaa niinkuin pitää.

Meillä mies ei osaa mopata lattioita mieleni mukaan ( tai ylipäätään siivota mitään). Olen hyväksynyt asian, enkä viitsi motkottaa, koska siinä tapauksessa saisin siivota kaiken yksin.

Alkuperäinen kirjoittaja 4 äiti:

samoin meillä :)ja sillon ku ei ollu kuivausrumpua nii en kyllä antanu sen laittaa pyykkejä kuivumaankaa ku se ei koskaa muistanu suoristaa niitä vaan ryppysenä laitto kuivumaan.

Meilläkin ihan sama juttu.

En mäkään o tyytyväinen siihen miten mies ripustaa pyykkejä, viikkaa niitä ja laittaa tiskejä koneeseen... Silti oon tyytyväinen siihen, että ylipäätään tekee kotihommia. Jos toisen tapa tehdä ei kelpaa, niin ei pidä sitten valittaa sitä kaikkien hommien kaatumista omaan niskaan. Vähemmällähän mäkin siinä pääsen, että annan miehen tehdä tavallaan ja sit korjailen sen jälkiä... Tiskikonetta pitää pyörittää useemmin, osa pyykeistä viikata uudestaan ja kuivumassa olevia suoristella. Mut sopu säilyy eikä mun tarvi tehdä hommia yksin. Yksinkertasta. :D

Monessa hommassa voi sitäpaitsi sopia, että toinen hoitaa tietyt ja toinen jotain muita hommia... Ihan siis sen mukaan mikä homma sujuu toisella paremmin tai mistä tykkää enempi. Eipä tarvi kummankaan hermojaan kiristellä. :)

Alkuperäinen kirjoittaja Normiäippä:
Mun äiti taas oli sitä mieltä että koulutetun naisen on alentavaa siivota...

Eipä tuosta niin kauaa vielä ole. Isoäiti kasvatti äitini tahallaan kotitaloustaidottomaksi, ja kun naapurit ällistelivät, vastasi kasvattavansa siitä herraa...

Sääli sinänsä, että äitini sitten sattui siihen sukupolveen, jotka kärsivät herroina inflaation ja joutuivat itse hoitamaan huushollinsa. Eihän se oikeen tahtonu sujua sitte

Siis täh??! :o Mitä avaruustiedettä te siitä pyykkien käsittelystä oikein teette? Kai nyt normaali järjellä varustettu ihminen osaa ripustaa ja viikata pyykit?? Nyt täytyy kyllä sanoa että ootte nipoista nipoimpia jos tommosesta asiasta teette numeron... Onpas meitä moneen junaan.

Yhteistyössä