Hullu narsisti-isäni... *turhis*

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jassåå
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

jassåå

Aktiivinen jäsen
17.04.2010
13 096
12
38
Turku
Ilmoitti,että jättää kaikki lapsensa perinnöttömiksi, kun emme suostu häntä tapaamaan. Siis miestä, joka hakkasi äitini henkihieveriin, monta kertaa uhkasi tappaa meidät jne. Ei koskaan viettänyt aikaa kanssamme, kehuja häneltä emme koskaaan saaneet, pelkkiä haukkuja. Miksi haluaisin tavata häntä, pelkkien rahojen takiako? Onhan hänellä paljon omaisuutta ja rikaskin, mutta silti, mulla menee ihmisen luonne rahan edelle. Jos henkilö on läpimätä luonteeltaan, en tahdo olla tekemisissä vaikka olisi miljardööri. Ja kuuluuhan mulle silti lakiosuus, on sekin ihan kivasti, vaikka meitä on 3 lasta.:D

Alkuperäinen kirjoittaja jassåå;23392591:
Olenko oikeassa, että lakiosuus on 1/3 osaa omaisuudesta, ja tuo siis jaetaan 3 lapsen kesken?

Minun käsitykseni mukaan lakiosuus on puolet isäsi omaisuudesta ja se puolet siis jaetaan teidän kolmen kesken.

Lakiosuus on puolet siitä osuudesta, joka sinulle kuuluisi lain mukaan. Siis isäsi omaisuus 3 osaan ja siitä sinun osuudestasi puolet. Muille tietysti myös puolet heidän osuudestaan.

[QUOTE="vierailija";23392611]Minun käsitykseni mukaan lakiosuus on puolet isäsi omaisuudesta ja se puolet siis jaetaan teidän kolmen kesken.[/QUOTE]

Edellyttäen tietysti, että ap:n sisaruksetkaan eivät tapaa isäänsä.

No se lakiosuushan riippuu ihan siitä keitä siellä vielä on perimässä? Vaimo? Vanhemmat? Ja sitten tietty lapset.
Mutta en minäkään olis moisen ihmisen kanssa tekemisissä...

Siis voi periä lakiosan, ellei isä sitten laita omaisuuttaan taivaan tuuliin kun kuulee, että perintöä jaetaan julkisesti palstoilla jo ennen hänen kuolemaansa ja kunniaa loukataan julkisesti.

[QUOTE="essi";23392740]No se lakiosuushan riippuu ihan siitä keitä siellä vielä on perimässä? Vaimo? Vanhemmat? Ja sitten tietty lapset.
Mutta en minäkään olis moisen ihmisen kanssa tekemisissä...[/QUOTE]
ei ole vaimoa, vanhemmat kuolleet. Sisarukset hänellä on elossa, ja me 3 lasta tietenkin.

Yhteistyössä