Hullu koira puri lasta niskaan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "illu"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";24115694]Hullua päästää lapsi JUOKSEMAAN pihalle jossa oleskelee hullu koira.[/QUOTE]

Just joo! Omalla pihalla ei saisi oleskella, kun hullu koira saa vapaasti mellastaa siellä.

• Tykkää
Reactions: JaJa
[QUOTE="a p";24115744]Just joo! Omalla pihalla ei saisi oleskella, kun hullu koira saa vapaasti mellastaa siellä.[/QUOTE]

Jos sitä hullua koiraa EI saa pihasta pois, niin sitten ei lasten eikä aikuisten kannata juosta pihassa, koska koira lähtee juoksevan perään. Ymmärsitkö?

[QUOTE="a p";24115744]Just joo! Omalla pihalla ei saisi oleskella, kun hullu koira saa vapaasti mellastaa siellä.[/QUOTE]

No aika järjen köyhyyttä lähteä just sillon sinne pihalle jos siellä on hullu koira irrallaan, saati että lähtee juoksemaan koiran edessä. Ko. koirahan oli karannut häkistään eli sinänsä vahingosta kyse. Omistaja ei varmaan tiennyt koiransa olevan karkuteillä koska varmaan muuten olis tullu noutamaan koiraansa.

Tuo ei ole koiran, vaan sen omistajan vika. Minä olisin ajanut sen koiran pihalta aiemmin. En olisi satuttanut sitä kuitenkaan ellei se olisi hyökännyt enkä usko että se olisi sitä tehnyt. Aikuinen kepin kanssa on kuitenkin eri asia kuin juokseva lapsi.

[QUOTE="vieras";24115770]Tuo ei ole koiran, vaan sen omistajan vika. Minä olisin ajanut sen koiran pihalta aiemmin. En olisi satuttanut sitä kuitenkaan ellei se olisi hyökännyt enkä usko että se olisi sitä tehnyt. Aikuinen kepin kanssa on kuitenkin eri asia kuin juokseva lapsi.[/QUOTE]

mä en ainakaan ikinä menisi lähelle tuntematonta agressiivista koiram enkä pääsäisi miestäkään sellaista hätistelemään. tiedän kuinka pahaa jälkeä kora voi hyökätessään tehdä ihan aikuisellekin. siinä voi olla jopa henki pois kun iso koira hyökkää. mieluummin soittasin apua ja odottasin että poliisit tulis aseiden kanssa hoitamaan ongelman. ja mähän soittelisin niin kauna että tulisivat

[QUOTE="vieras";24115761]Jos sitä hullua koiraa EI saa pihasta pois, niin sitten ei lasten eikä aikuisten kannata juosta pihassa, koska koira lähtee juoksevan perään. Ymmärsitkö?[/QUOTE]

On käynyt ikävästi niin, että lapsi on itse päättänyt lähteä äitinsä luokse pihan toiselle puolelle, ja häntä ei ehditty estää. Mutta että vankina omassa mökissä lomanvietossa koiran takia .... jotain niin älytöntä, että.

mä en ainakaan ikinä menisi lähelle tuntematonta agressiivista koiram enkä pääsäisi miestäkään sellaista hätistelemään. tiedän kuinka pahaa jälkeä kora voi hyökätessään tehdä ihan aikuisellekin. siinä voi olla jopa henki pois kun iso koira hyökkää. mieluummin soittasin apua ja odottasin että poliisit tulis aseiden kanssa hoitamaan ongelman. ja mähän soittelisin niin kauna että tulisivat

Sinulla on lupa ampua sellainen.

LAKI:

Metsästyslaki 5§:
Villiintyneeseen kissaan sovelletaan, mitä rauhoittamattomista eläimistä säädetään.

Metsästyslaki 48§:
Alueen omistajalla tai haltijalla on oikeus pyydystää tai tappaa alueellaan oleva rauhoittamaton eläin. Tämä oikeus hänellä on silloinkin, kun metsästysoikeus alueella on metsästysvuokrasopimuksella luovutettu toiselle.

Oikeus pyydystää tai tappaa rauhoittamaton eläin on myös rakennuksen omistajalla tai haltijalla, jos rauhoittamaton eläin tavataan rakennuksessa tai sen pihapiirissä, sekä metsästysvuokraoikeuden haltijalla ja metsästysluvan saaneella, jollei vuokrasopimuksesta tai luvasta muuta johdu.

Ainakin minä ammun jokaisen koiran joka tulee tontille eikä käyttäydy kuten puudeli

[QUOTE="hippi";24115817]Sinulla on lupa ampua sellainen.

LAKI:

Metsästyslaki 5§:
Villiintyneeseen kissaan sovelletaan, mitä rauhoittamattomista eläimistä säädetään.

Metsästyslaki 48§:
Alueen omistajalla tai haltijalla on oikeus pyydystää tai tappaa alueellaan oleva rauhoittamaton eläin. Tämä oikeus hänellä on silloinkin, kun metsästysoikeus alueella on metsästysvuokrasopimuksella luovutettu toiselle.

Oikeus pyydystää tai tappaa rauhoittamaton eläin on myös rakennuksen omistajalla tai haltijalla, jos rauhoittamaton eläin tavataan rakennuksessa tai sen pihapiirissä, sekä metsästysvuokraoikeuden haltijalla ja metsästysluvan saaneella, jollei vuokrasopimuksesta tai luvasta muuta johdu.

Ainakin minä ammun jokaisen koiran joka tulee tontille eikä käyttäydy kuten puudeli[/QUOTE]

no jos itestä olis kyse, niin mulla ei olis asetta jolla ampua. en osaa asetta käyttää, mies toki osais armeijan käyneenä. mutta ei asetta omisteta, eikä tulla sellasta hankkimaan

Koirasta näkee millä mielellä se on. Jos se ei näyttäisi pelkoa, niin sitten ottaisin hirvikiväärin mukaan. Tuossa oli monesti soitettu eivätkä tulleet, enkä jaksaisi pelleillä. Ajoin teininä kaksi koiraa pois pihaltamme keppien avulla, kun äiti ei uskaltanut pihalle. Jos en olisi saanut ajettua niitä pois, veli olisi mennyt sinne haulikon kanssa.

Ne ovat pelkkiä eläimiä eikä niiden tulkitseminen ole kovin vaikeaa. Pitää vain pitää huoli että ei sulje koirien pakotietä ja tekeytyä itse isoksi ja olla pelkäämätön.

[QUOTE="vieras";24115769]No aika järjen köyhyyttä lähteä just sillon sinne pihalle jos siellä on hullu koira irrallaan, saati että lähtee juoksemaan koiran edessä. Ko. koirahan oli karannut häkistään eli sinänsä vahingosta kyse. Omistaja ei varmaan tiennyt koiransa olevan karkuteillä koska varmaan muuten olis tullu noutamaan koiraansa.[/QUOTE]

No juu menepä sanomaan sille kuusivuotiaalle että on järjeltään köyhä.
Miettikää nyt oikeesti omilla aivoillanne! Kuusivuotias ei taida ihan käsittää tilanteen vakavuutta eikä voi ihan joka sekunti vahtiakaan.
Oli omistaja mitään huomannut tai ei, hänen vikansa tämä on. Koira ei saa päästä vapaaksi ja sillä selvä.

No juu menepä sanomaan sille kuusivuotiaalle että on järjeltään köyhä.
Miettikää nyt oikeesti omilla aivoillanne! Kuusivuotias ei taida ihan käsittää tilanteen vakavuutta eikä voi ihan joka sekunti vahtiakaan.
Oli omistaja mitään huomannut tai ei, hänen vikansa tämä on. Koira ei saa päästä vapaaksi ja sillä selvä.

No kyllä 6-vuotiaan pitäisi jotain jo ymmärtää ja uskoa jos sanotaan että pihalle ei nyt voi mennä kun siellä on vihainen koira. Tottakai omistaja on koirastaan vastuussa mutta joskus se koira voi karata omistajan tietämättä. Vahinkoja sattuu vaikka miten ois varovainen/huolellinen.

Yhteistyössä