Hullu haaroväli - arjen pieniä iloja

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Birgitte
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Birgitte

Aktiivinen jäsen
11.11.2012
2 353
2
38
Kuopus on menossa isälleen viikonlopuksi. Poika oli haluton vaihtamaan kotihousuja (lökäpökät) toisiin, koska oli niin koukuttunut rakentelemaan Legoilla. Kiskaisin housut käsiin ja esitin pojalle käsinukkenäytöksen, jossa Herra Vasen Lahje keskusteli Rouva Oikean Lahkeen kanssa, kuinka heillä on hirvittävän kylmä ilman kuopuksen lämpimiä jalkoja, ja jos kuopus ei kohta pue heitä jalkaansa, he toteuttavat Housujen Koston, joka tulee olemaan vallan hirrrrveä! Kun Herra Vasen Lahje ja Rouva Oikea Lahje kuvailivat kostosuunnitelmiaan, puuttui puheeseen Hullu Haaroväli (vedin kuopuksen housut päähäni ja esitin kiukustunutta Hullu Haaroväliä), joka piti pojalle tiukan saarnan siitä kuinka takamus pitää pyyhkiä tarkoin isomman asian jälkeen tai Hullu Haaroväli tulee likaiseksi ja käy hänkin toteuttamaan hirrrrveäää Hullun Haarovälin kostoa.

Legot unohtuivat nopeasti ja koko väittely meni nauruksi. Housut vedettiin jalkaan ja kaikki olivat tyytyväisiä :D

Reps :D Mä tykkään hulluilla samallalailla, omat lapset on vaan liian isoja tollaiseen.
Kaverin lapsi ei tykkää syödä mitään hedelmiä. No, mä "puhutin" mandariininlohkoa. Se hyppeli pöydällä ja inisi pojalle: "Yhyy mun on vilu, miksi mä en pääse sun vatsaan siellä on kivaa lämmintä".
Poika sitten söi sen ja halusi, että muutkin lohkot puhuvat. Söi sitten yli puolikkaan mandariinista :D

[QUOTE="vieras";28199984]Reps :D Mä tykkään hulluilla samallalailla, omat lapset on vaan liian isoja tollaiseen.
Kaverin lapsi ei tykkää syödä mitään hedelmiä. No, mä "puhutin" mandariininlohkoa. Se hyppeli pöydällä ja inisi pojalle: "Yhyy mun on vilu, miksi mä en pääse sun vatsaan siellä on kivaa lämmintä".
Poika sitten söi sen ja halusi, että muutkin lohkot puhuvat. Söi sitten yli puolikkaan mandariinista :D[/QUOTE]

On jotenkin huojentavaa, että muutkin tekevät tätä! Olen ajatellut, että ehkä tällainen riehaantumisvimmani johtuu siitä, että teen töitä mielenterveyspotilaiden parissa, mutta kiitos, kun palautit uskon mielenterveyteeni. Tai sitten sinäkin olet vinksahtanut :D

Ihanan kekseliästä:flower:, mielikuvitus puuttuu todella monelta aikuiselta nykyään, joskus tekee itsellekkin hyvää heittäytyä lapselliseksi, ja keksiä kaikkea hassua.:D
Meidän adhd poika tykkää ainakin tosi paljon kaikesta hassuttelusta, ja sen varjolla saankin hänet tekemään moniakin asioita, ilman vastaan purnausta!

Mahtavaa! :D Saako lainata? Lupaan mainita asiaankuuluvasti tarinan alkulähteen. :)

Lainaa ihmeessä, toivottavasti toimii teilläkin. Rouva Oikean ja Herra Vasemman Lahkeen kostosuunnitelmiin kuului yhtenä osana kutittaminen ("...minä suutun niiiiiiin, että kutitan poikaa tuolta, ja tuolta, ja tuolta...", samalla kutitin lahkeilla polvitaipeita ja varpaita jne.), joten jos lapsesi tykkää tulla kutitetuksi, saat tuolla konstilla möröimmänkin mököttäjän nauramaan. Ei sen suurta luovuutta tarvitse olla niin pienet arjen vastoinkäymiset voitetaan.

Ihanan kekseliästä:flower:, mielikuvitus puuttuu todella monelta aikuiselta nykyään, joskus tekee itsellekkin hyvää heittäytyä lapselliseksi, ja keksiä kaikkea hassua.:D
Meidän adhd poika tykkää ainakin tosi paljon kaikesta hassuttelusta, ja sen varjolla saankin hänet tekemään moniakin asioita, ilman vastaan purnausta!

Aikuiset ovat liian kaavoihinsa kangistuneita. Olemme tottuneet toimimaan tietyllä tavalla ja tottuneet ärsyyntymään tietyistä asioista (kuten lasten vitkuttelusta), emmekä aina muista, ettei se ole aikuiseltakaan kiellettyä nauraa ja tehdä asiat toisin. Luulen, että tämä leikittelytaipumus meidän perheessä on silottanut myös esikoiseni (asperger-lapsi) ongelmia.

Ihanaa. Aikuiset haluavat olla niin aikuisia, niin aikuisia. Halutaan lapsiltakin viedä lapsekkuus ja satujen maailma kun vain todellista elämää saavat viettää...

Eikä enää lueta satujakaan samalla tavalla kuin ennen, mikä on suorastaan häpeä! Kyllä lapsena saa uskoa maagisiin asioihin ja elää siinä uskossa, että maailma on täynnä taikaa ja satuolentoja. Ja puhuvia lahkeita ja haarovälejä...

• Tykkää
Reactions: BootyPeppi

Yhteistyössä