...hukassa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja 5 kk päivärytmi...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
5

5 kk päivärytmi...

Vieras
Missä vaiheessa teillä on siirrytty kaksiin päiväuniin? Ja millainen on/oli teillä 5kk päivärytmi? Haluaisin kuulla esimerkkejä.

Meillä tyttö ollut säännöllinen kuin kello, mutta nyt on systeemit vähän hakoteillä ja vielä pitäisi kiinteitäkin syödä... väsyneenä siitä ei tule taas yhtään mitään. Pitkän aikaa nukkui kolmet päikkärit ja päivät sujui ongelmitta, mutta nyt on hakusessa, että miten sitä nukkuis. Yöt nukkuu yhdellä syötöllä, nukahtaa klo 20 illalla. Aikaiset aamuheräämiset on vähän ongelma, tahtoo heräillä jo kuuden aikaan. Kellon siirtämisestä kohtapuoliin löytyy ehkä tähän apu.

Ollaan yritetty siirtää nukkumaanmenoa ysiin, mutta siitä huolimatta herää samaan aikaan ja on vain väsyneempi.

Entä missä vaiheessa olette aloittanut kolmannen aterian antamisen? Meillä syöty nyt kuukausi kiinteitä, 2 kertaa päivässä. Nyt ajattelin, että otettais aamupuuro mukaan kuvioihin.

Näkökulmia kaivataan!

Meillä poika on vajaa 6kk ja päivärytmi on täälläkin hukassa. Ennen poika nukkuin 3-4 päikkärit aika samoihin aikoihin, mutta nyt nukkuu miten sattuu. En tiedä minäkään mistä johtuu, ja en sikäli osaa antaa neuvoja.

Olen antanut myös 2 kertaa kiinteitä päivässä - ennen pidempiä unia (jotka ei nykyisin olekaan välttämättä pitkät=))kasvissosetta ja illalla n. kuuden aikaan puuron. Välillä olen antanut hedelmäsosetta myös tässä välissä.

Ajattelin siirtyä kolmanteen kiinteään ateriaan ehkä vasta kun poika täyttää 6kk, koska yöuniin meillä ei ole ollut vaikutusta noista kiinteistä ja poika kasvaa hyvin näinkin.

Tuosta nukkumaanmenosta. Olen jutellut monen muunkin äidin kanssa tästä unien siirtämisestä. Kaikilla tuntuu olevan sama ongelma, eli vaikka vauva menisi nukkumaan myöhemmin, hän herää yhtä aikaisin. Tästäpä olen päätellyt, että ei kannata yrittää rukata nukkumaanmenoa myöhemmäksi, koska ainakin meillä poika herää silti viimeistään seitsemältä, mutta on vaan kärttyisempi koko päivän.

Poikamme on välillä mennyt nukkumaan jo heti seitsemän jälkeen (yleensä kyllä n. 20.00). Tätäpä neuvolantäti kauhisteli suureen ääneen ja uhosi että turha odottaa että nukkuisi 12h, vaan herää luultavasti jo viideltä. No eipä herää! Ja tätä kommenttia ihmettelen sikälikin, että kyllä kai useimmat yli vuoden ikäisetkin saattavat nukkua jopa 12h putkeen. Näin teen viikonloppuisin itsekin=)...paitsi nyt kun on vauva....

Yhteistyössä