Huijaus-synttärit?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "hmm"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"hmm"

Vieras
Lapseni kertoi että yhdellä koulukaverillaan olisi synttärit perjantaina ja haluaa lahjaksi rahaa. Kuulemma alkaa perjantaina heti koulun jälkeen, eli klo 14.

Minusta kuulostaa aika erikoiselta, väkisin tulee mieleen että tässä nyt on lapsi keksinyt tavan nyhtää rahaa, liekkö mitään synttäreitä ollenkaan.. Minulla ei ole tämän lapsen osoitetta eikä omani ole koskaan käynyt tämän luona, kuulemma meinasivat että yhden toisen kaverin kanssa menisivät yhdessä. Minulla ei ole myöskään tämän kaverin numeroa eikä tietenkään myös vanhemmillekkaan ole numeroa että voisin kysyä.

Muutimme tänne vasta muutama kuukausi sitten ja oman lapsen koulu vaihtui, sen vuoksi on nyt sitten näitä uusia tuttavuuksia joista en tiedä mitään vielä.

Kyseessä on 4. ja 5. luokkalaiset pojat.

Joku huijaa, mutta onko se lapsen kaveri vai lapsi itse? Ja mitä huijauksen takana: Karkkihimo, rahanhimo, kiusaaminen, tyhmyys, lahjonta, uhkailu, kiristys? Eikun asiaa selvittämään; mars!

Voisit vaikka soittaa opettajalle, ja kertoa epäilyksestäsi. Kyllä yleensä vielä tuon ikäisillä vanhemmat ovat synttärijärjestelyissä mukana ja kutsukortti annetaan.

[QUOTE="Vieras";28350070]Siis miksi ajattelet, että kyseessä huijaus. Minun 11-vuotias juhli synttäreitään eräänä perjantaina klo 12 jälkeen, kaverit tulivat suoraan koulusta.[/QUOTE]

a) ei kutsua. Nykypäivän maailmassa vanhempien kuuluu tietää missä lapset ovat koulun jälkeen

b) rahan pyytäminen

a+b = epäilysten herääminen

Ei saa olla liian sinisilmäinen, varmistus ei tee pahaa kellekään.

Joskus aiemmin aiemmalla asuinpaikalla oli parit synttärikutsut mitkä oli myös esitetty vain suullisesti, toiset varmistin puhelimella vanhempiensa kautta että olivat totta ja samalla selvisi ajat sun muut, toisen kutsujan numeroa ei ollut niin en saanut selvitettyä asiaa joten eipä sitten mennyt.

Yleensä kyllä jos kutsutaan, niin ellei varsinaista kutsua ole niin on ainakin vanhempansa numero lapulla antaa mihin voi soittaa ja asian varmistaa. Ikinä ei ole kyllä ollut synttäreitä suoraan koulun jälkeen..

Täällä on yleisintä, että synttärit ovat suoraan koulupäivän jälkeen. Yleensä tuon ikäisillä on käytössä vielä kutsukortit, vähän isommat kutsuvat tekstiviestillä tai suullisesti.

Jos synttärit ovat suoraan koulupäivän jälkeen, niin onko teillä siellä mitään ohjelmaa? Aikuinen paikalla? Mietin nyt että soitan huomenna opettajalle, mutta tämä kutsujapoika on rinnakkaisluokalla, että en ole varma saanko nyt tätä kautta juuri mitään tietoa kun eihän ne koulusta voi varmaankaan antaa noin vaan toisten vanhempien tietoja ilman lupaa..

Ellen saa asiaa muuten selvitettyä, niin menen vaikka koiran kanssa vaunulenkille sillai sopivasti että menen sitten samaa matkaa näiden poikien kans koulusta sinne synttäripojan luokse ja katson missä asuu ainakin. Itse olen kuopuksen kanssa kotona niin onnistuu se sitten näinkin, poika tuskin ilahtuu että ängen mukaan mutta saan ainakin tietooni sen missä tämä kutsuja asuu ja nään onko aikuista paikalla vai ei.

Mulla tulis mieleen, että sinun lapsella on joku suunnitelma. Jos minun lapsi kertois menevänsä rahan kanssa koulusta suoraan synttäreille, epäilisin, että taitaapa likka painella karkkiostoksille tms.

En usko että on mun lapsi se kuka huijaa, koska sille oli ihan ok että tulisin mukaan, siis että käyn siellä paikan päällä kattomassa onko siellä aikuista yms. Lisäksi karkkiostoksille voisi mennä koska tahansa, kun on omassa huoneessa säästöjä melko reilustikin ja viikkorahansa on laittanut jo pitkään talteen.

Yhteistyössä