Huijatuksi joutuminen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pettynyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Pettynyt

Vieras
Onko tappio vaan kärsittävä jos tulee huijatuksi nettikirpputorikaupoissa? Ostin eräältä naiselta tytölleni talveksi Lassien haalarin. Kuvassa haalari näytti siistiltä ja myyjä sanoi että polvissa on vain vähän karheumaa, oli ollut ykköspukuna ja sanoi sellaisena vielä menevän. No, haalari tuli tänään ja toisessa polvessa on kaksi reikää ja muutenkin polvet on lähes puhki kulutetut, kainalossa on reikä eikä edes saumassa josta voisi helposti korjata, heijastinnauhat ovat hapertuneet ja edessä on hurjasti tummentumaa ja likaa:(

Olen todella pettynyt, rahat on muutenkin vähissä ja nyt sain roskiskuntoisen haalarin postitse. Näin siinä käy kun yrittää säästää viimeisiäkin rahoja ja luottaa ihmisiin. Olen toki ostanut netistä ennenkin käytettyä mutta tähän asti on ollut kuvauksen mukaista.

Onhan tuo ikävää, mutta se vaara on aina että "on vähän eri näkemykset" vaateen kunnosta. Jonkin verran itsekin ostan netistä ja "vika ostoksia" aina joskus tulee, mutta hyviä myös =)

Mieluiten ostelen kyllä ihan kirpparilta että näkee tuotteen kunnon ihan livenä =)

ite just tänään sain tytölle puvun ja sukkia eri myyjiltä ja erinomaisia.kannattaa ehdottomasti antaa negaa.sillä myyjä huijaa muita huutajia myöhemmin.en ymmärrä tollasia myyjiä ollenkaan.

Mulle on pari kertaa käynyt niin ettei huutonetistä ostama tuote vastaa kuvausta jonka myyjä on antanut. Oon sillon ottanu sähköpostilla yhteyttä ja kaikki myyjät ovat olleet suostuvaisia perumaan kaupat.

Mulle kävi niin että lahjoitin tätä kautta parit kengät, ottajan piti maksaa postarit, toiset kengät oli uudet, ei oo kuuunu sen jälkeen mitään, vaikka peräänki kyselin..
Ei toki oo kyse kun 8,5? mutta kyllä sekin välillä tuntuu isolta rahalta, mutta opimpahan sen etten enää edes lahjoita mitään ennen kun olen saanut postarit.. :kieh:

Reikä on reikä ja siitä pitäisi kyllä ilmoittaa myyntitekstissä. Huutonetin ohjeissa sanotaan, että jos myyjä on jättänyt kertomatta olennaisia, ostopäätökseen vaikuttavia seikkoja, ostajalla on oikeus vaatia kaupan purkamista.

Selvästikin sinua on huijattu, on jätetty kertomatta olennaisia asioita (eli että haalari on RISA, riinä on REIKIÄ).

Jos ei hyvällä suostu perumaan kauppoja, uhkaa tehdä rikosilmoitus. Kiireesti vaan printtaat ulos myynti-ilmoituksen teksteineen (ennenkuin huutonet poistaa vanhat ilmoitukset), jolloin on todistusaineistoakin. Tosin tuskin myyjä viitsii käydä riitelemään oikein poliisien kanssa, eiköhän palauta rahat.

Oikeus on puolellasi ja laki myös -ota rohkeasti yhteyttä ja yritä ensin ihan asiallesti saada kauppa purettua. Jos ei onnistu, uhkaa vasta sitten poliisilla.

Alkuperäinen kirjoittaja jhfsa:
Reikä on reikä ja siitä pitäisi kyllä ilmoittaa myyntitekstissä. Huutonetin ohjeissa sanotaan, että jos myyjä on jättänyt kertomatta olennaisia, ostopäätökseen vaikuttavia seikkoja, ostajalla on oikeus vaatia kaupan purkamista.

Selvästikin sinua on huijattu, on jätetty kertomatta olennaisia asioita (eli että haalari on RISA, riinä on REIKIÄ).

Jos ei hyvällä suostu perumaan kauppoja, uhkaa tehdä rikosilmoitus. Kiireesti vaan printtaat ulos myynti-ilmoituksen teksteineen (ennenkuin huutonet poistaa vanhat ilmoitukset), jolloin on todistusaineistoakin. Tosin tuskin myyjä viitsii käydä riitelemään oikein poliisien kanssa, eiköhän palauta rahat.

Oikeus on puolellasi ja laki myös -ota rohkeasti yhteyttä ja yritä ensin ihan asiallesti saada kauppa purettua. Jos ei onnistu, uhkaa vasta sitten poliisilla.

Tämä ei valitettavasti ole huutonetin kautta vaan ihan kaksplussivuston kirpputoriosiosta....

Alkuperäinen kirjoittaja äiti:
Voi harmistus.Kyllä jotkut on sitten ilkeitä kun huijaavat.
Paljonko maksoit käytetystä puvusta?

Ei tässä suurista summista ole kyse, ihan vaan 14 euroa mutta minulle sekin on iso raha. Kyllä on itku läjellä kun ihminen voi olla noin epärehellinen...

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Ei tässä suurista summista ole kyse, ihan vaan 14 euroa mutta minulle sekin on iso raha. Kyllä on itku läjellä kun ihminen voi olla noin epärehellinen...

No kyllä tuohon hintaan pitäis puvun olla ehjä ja suht kulumaton.

No kyllä tuohon hintaan pitäis puvun olla ehjä ja suht kulumaton.

Niinpä. Varsinkin kun Cittarista saa nyt ihan uuden Lassien 29 eurolla.

Alkuperäinen kirjoittaja Neslihan:
Törkeää |O
Minkä kokoista haalaria oot tytölle vailla, jos meiltä löytyisi vaikka ylimääräinen...

86cm haalaria pitää nyt alkaa uudestaan ettimään. Kai se täytyy vaan ostaa uusi ihan kaupasta, on ainakin oikeus palauttaa jos on jokin vika. On olo kyllä niin paskana kun olla vaan voi. Ajattelin niin että kun piti olla tosi hyvässä kunnossa niin 14 euroa voi hyvin maksaa sellaisesta vielä ja säästää loput uuden ja käytetyn välisummasta muihin vaatteisiin. Tulikin nyt sitten kallis haalari kun pitää ostaa uusi....:(

Alkuperäinen kirjoittaja Neslihan:
Törkeää |O
Minkä kokoista haalaria oot tytölle vailla, jos meiltä löytyisi vaikka ylimääräinen...

86cm haalaria pitää nyt alkaa uudestaan ettimään. Kai se täytyy vaan ostaa uusi ihan kaupasta, on ainakin oikeus palauttaa jos on jokin vika. On olo kyllä niin paskana kun olla vaan voi. Ajattelin niin että kun piti olla tosi hyvässä kunnossa niin 14 euroa voi hyvin maksaa sellaisesta vielä ja säästää loput uuden ja käytetyn välisummasta muihin vaatteisiin. Tulikin nyt sitten kallis haalari kun pitää ostaa uusi....:(

Höh, meillä ei ole niin pieniä haalareita jäljellä :/
Oletko kirpputoreja kiertänyt? Sieltä voisi löytyä halvalla ihan kelpo haalari.

Mulla sama homma, kerran tuli paketillinen vaatetta jossa osa ihan käyttökelposta, mutta osa taas kooltaan pienempää kuin oli puhe, sukkahousujen polvet lähes puhki, jne. Toisissa kaupoissa taas hinta osoittautui roimasti vaatteiden laatuun liian korkeaksi, siis oli muka kalliita vaatteita alunperin mutta kun paketti tuli, olikin H&M:n kampetta... pari kertaa oon tehnyt ok kaupat palstan kautta, hinta ei tosiaan huimannut päätä ja vaatteet vaikka olikin käytetyn näköisiä, niin tiesin mitä sain.

Ja nuo epäonnistuneet kaupat yllättäen harmaiden kanssa joiden palstanikkiä en muista...

Yhteistyössä