Hui, olen unohtanut sektion jälkeisestä ajasta

• Viestiketjun aloittaja Kysyy
  • Ensimmäinen viesti
Kysyy
että saikos sillon heti leikkauksen jälkeen juoda esim. mehua vai oliko joku aika raja?
Muistelisin että ensimmäisen sektion jälkeen satuin osastolle just ruoka-aikaan ja sain riisivelliä mutta kun en ole varma.
Pakkailen sairaalakassia ja ajattelin että laitanko pari pillimehua mukaan :)
Eikös se runsas nesteen juominen edesauttanut maidon nousuakin?
Vai olenkohan ihan hakoteillä?

Esikonen kun syntyi 17 vuotta sitten sektiolla niin ei saanut mitään kiinteetä ruokaa ennenku vatsa on toiminu. Yllätys olikin iloinen, kun kuopuksen synnyttyä sektiolla saikin heti kunnon ruokaa. Eikä juomista kielletty heti leikkauksen jälkeenkään.

älä turhaan pakkaa
nehän tuo hoitsut sitä mehua kannutolkulla jo heräämössä join varmaan pari litraa, ehtii tulla jano, kun ei saa ennen leikkausta juoda, kusipussit sitten vaan täyttyy aika nopeesti.
nesteruoalla menee pari päivää.

huishais
Minä sain kyllä syödä ihan kiinteitä heti seuraavana päiväna, ai että maistui ruoka hyvälle! Muuten tarjosivat mehukeittoa ja piimää heti leikkauksen jälkeen.

Alkuperäinen kirjoittaja huishais:
Minä sain kyllä syödä ihan kiinteitä heti seuraavana päiväna, ai että maistui ruoka hyvälle! Muuten tarjosivat mehukeittoa ja piimää heti leikkauksen jälkeen.
Mäkin vetelin aamupalaa ihan onnessani, meinasin kuolla nälkään jo heräämössä... Olis tullu ruumiita jos mulle ois tuotu jotain velliä nenän eteen :kieh:

hep
Sitten kun pystyi itse käymään vessassa, niin vaihtoivat nestemäisen ruokavalion normaaliin eli mulla n. 1vrk leikkauksesta. Heräämössä antoivat pikkuhiljaa juotavaa. Ja kun pääsi osastolle, niin sai juoda mitä halusi, vaikka sitten omaa pillimehua :)

ätp
keskimmäisen leikkauksen jälkeen sain kiinteitä, jotka sitten kaaressa oksensin...musta on ihan perusteltua tuo nesteruoka pari päivää, helpompaa suolen toiminnan käynnistymiselle, ei tuu niin paha ummetus.

Kyllä sain juoda. "ruokaa" tuotiin eka vaan sellasena nestemäisenä+jugurttia.. Morfiini aiheuttaa joillekin huonoa oloa (kuten mulle ilmeisesti aiheutti), minkä vuoksi ei kai syömistä sillai tuputeta heti.
Ei mulla mitenkään vatsantoimintaan liittynyt mun ruokailu kylläkään..

Yhteistyössä