Huhtivauvat 2009 ~TOUKOKUUSSA~

  • Viestiketjun aloittaja millipilli
  • Ensimmäinen viesti
Oon ottanu särkylääkettä, juonu ihan hirveesti, imettäny ihan maratonina ja välil viel pumpannu maitoa pois... Nyt on rinnat ihan tyhjän tuntuiset mut edelleen kipeet ja kuume on silti noussu tuonne 38,5 hujakoille... :( Soitin päivystykseen, niin mies saa tunnin päästä hakea antibiootin apteekista... Toivottavasti alkais sit hyvin auttamaan... :/
 
Kiitos treffeistä ja erityisthänksit hostille Hemulille :flower: :flower: Am, Olipas edustava kuva meidän päivänsäteestä :D

Voi ikävyys Laala, toivotaan että antibiootit helpottaa. Oli aika tuskaa toi tulehdus, nimim. juuri vedin vikan lääkkeet 10pv:n kuurista. Mulla meni joku 2pv ab:n alotuksesta ennenku helpotti, rinta kyllä punotti ja pahkurakin oli vielä 5pv jälkeenkin, mut nyt jo ihan täysin parantunut..

Säde Olis sittekin pitäny vetästä ne älyttömimmän kokoset, mihin olis pääkin mahtunu, nää 85DD:tkin meinaa puristaa.. No tarvii koittaa venytellä kosteena jos kasvais =) En muuten uskalla käyttää ton rinulitulehduksen pelossa :headwall:
 
huomenta!

meijän neiti kävi neuvolassa eilen.
paino oli 3740g syntymäpaino oli 2870g
pituus oli 55.2cm ku syntymäpituus oli 47cm
pää36.5cm ku syntymäpympäryys oli 32.5cm

eli hyvin kasvanu. neiti on nyt reilu 5viikkoa vanha

laala :mulla oli alkava rintatulehdus sillon kohta vauvan syntymän jälkeen,mutta sain sen tyrehdytettyä kovalla "työllä" :D eli rintojen vuorottaisella tyhjentämisellä. vaikka pää oli järkyttävän kipeä ja kuumetta 39,väkisin,niskat tulessa lypsin menemään. 3pvn päästää kuume laski ja tulehdus oli pois. hyvä ettei tarvinu syyä antibiootti kuuria,ku se pistää monesti sekasi vauvan mahan.MUTTA ei kannata antaa liian kauan pitkittyä tulehdusta koska sillon ne tappaa niitä maitosoluja rinnasta...

kylläpä on ollut kesäisiä ilmoja tähän asti. nyt vaan näyttää pilviseltä. jospa se arska näyttäytyis tänäänki....

ihana kuva oli pk-miittiläisistä vauvoista =)

Pai ja Janna
 
Piin, :O. Sä voit mennä Jordanin tilalle siihen povipommin päiväkirja ohjelmaan :D. En oo viel kokeillu noita mun liivejä... toivotaan ettei käy samalla tavalla.

Kiitokset vielä eilisestä kaikille! Ens viikolla sit elokuviin!

En mä tiedä, mikä mun tississä oli vikana mut nyt punotus ja polttelu on hävinny. Luulen, että tissit paljaana oleskelu ja ahkera tyhjennys autto. Ostin lauantaina liian pienet liivit, joita en tästä lähin käytä.

Meillä ollaan tänään 25 päivää vanhoja :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja SädeI:
Piin, :O. Sä voit mennä Jordanin tilalle siihen povipommin päiväkirja ohjelmaan :D. En oo viel kokeillu noita mun liivejä... toivotaan ettei käy samalla tavalla.
Mut mut heitettäis pihalle heti imetyksen loputtua kun sit on enää pelkät kärpäslätkät jäljellä :LOL: Ne on jotenki hassun muotoset että puristaa tosta edestä, ja hiukan tursuaa yli noi hinkit, muuten oli kyllä ihan hyvät. Pitää tosiaan tehdä joku venytysoperaatio ettei olis ihan hukkaostos...
 
Me lähdetään tänään hakemaan pojalle ihan oikea nimi Kuopiosta, eli voi olla että meistä ei kuulu nyt sit muutamaan päivään täällä palstalla. Pitäis nyt vaan sit muistaa ottaa kaikki tarvittavat lippuset ja lappuset mukaan täältä.. Ihan varmasti unohdan jotain. Kiitti vielä Hemulille miitin houstauksesta, meille voi vaik sitten tulla seuraaville kotitreffeille :wave:

Nappi ja Konsta (Tai siis Himppu vielä pari päivää)
 
huomenta :)

meillä eilen neuvola, ja hianosti on pikku aino kasvanu! :)
suluissa syntymämitat

paino 4.470kg (2.860kg)
pituus 54cm (46,6cm)

hienosti neiti nousee jo kyynärnojaan ja kannattaa päätä käsistä nostaessa :) eilen se oppi pyörähtämään masulta selälleen!!!:) äiti on ylpee! teki sen tänäki aamuna monta kertaa :D
ootellaa et milloha oppii selältää pyörähtää, ite olin 1,5 kuukautta vanha ku opin :D muutenki olin tosi aikasi liikkeellä, näiköhä tulee äitiinsä :p äitillä oli nii kiire poikien perää ;)

hymyjä satelee kokoajan, on se vaa nii lutunen ihana!! :heart:

ziki ja aino 1,5kk
 
Me käytiin meidän kotivaa'alla Punkeron kanssa. :D Vaaka näyttää 100g tarkkuudella, ja kun mun oman painon vähentää meidän yhteispainosta niin Punkerolle jää 5,0kg :eek: :D No ens keskiviikkona on siis 3-viikkoisneuvola, ja veikkaan aika vahvasti että Punkero on reilusti yli 5kg silloin.

Mä vedän nyt antibioottia siihen rintatulehdukseen ja oon pumppaillu ja imettäny vimmatusti... Ihana miten kuumeen saa alas ihan vaan pumppaamalla ja Buranalla, mut kyl noi rinnat silti edelleen kipeet on... Toivottavasti Punkero ei saa masuaan kamalan pahasti sekaisin mun lääkekuureista. Ostettiin Rela-tippoja, niitä mies sit syöttelee neidille.

Pai en tajuu miten oot kestäny 3 päivää rintatulehdusta ilman että oot soittanu lääkäriin... Mul oli ihan hirvee olo eilen (ja tänäänki aamul viel), päänsärky oli jotain aivan järjetöntä ton kuumeen takia ja tosiaan rinnat oli ihan järkyttävän tuntuiset...

Punkero on tosi ärsyttävän kokoinen hiljaksiin. :LOL: 56-senttiset vaatteet on selkeesti jäämässä pieniksi mut 62-senttiset on selkeesti viel kuitenki isoja. :kieh:

Laala ja Aura-punkero 15vrk
 
Heippa täältäkin.

Hengissä ollaan vaikka välillä tuntuu että tiukkaa tekee |O
Kyllä tää kaksois arki on välillä tosi rankkaa. Ei tarvi tän mamman hirveesti haikailla oman ajan pariin. Nyt on ihan ihme tilanne ja molemmat koisii tuolla ulkona. Viime päivät kun ollaan menty niin että vuoron perään nukkuvat. Ei auta vaikka kuinka yrittäis pitää samassa rytmissä kun toiselle uni tulee niin se tulee. Onneksi sentään illalla nukahtavat suurin pirtein samaan aikaan.
Täys imetyksellekin sain molemmat opetettua, joten välillä on enemmän kuin lehmä-olo. Varsinkin silloin kun ovat molemmat yhtäaikaa rinnalla,voi herran pieksut on siinä muilla naurun aihetta. :LOL:
Yks rintatulehduskin on takana. Tuntuu että välillä maitoo pursuu näistä kahdesta huolimatta ihan älyttömästi mut ei viittis pumpata kun sitten sitä vaan tulee enemmän.

Molemmat on kasvanut ihan hirveesti. Ei kyllä uskois että niin pieniä olivat syntyessään. Maanantain on lääkäri silloin saadaan tarkempia mittoja.
Hymyjä satelee molemmilta ja terhakasti pitävät päätänsä jo pystyssä.

Sunnuntaina meillä on ristiäiset silloin veikat saavat virallisesti nimet jotka jo ollut käytössä alusta asti kylläkin.

Nyt pitää mennä vähän kotia siistii.
Ihanaa vauva-aikaa kaikille se kun on niin nopeesti ohi että nauttikaa nyt.

Vuffi + Roni :heart: ja Eetu :heart: (2 kuukautta jo)
 
Laala, Voi kun inhottavaa, toivottavasti antibiootit rupee pian helpottamaan oloa! Varmasti kauheeta kovassa kuumeessa yrittää pikkuista hoidella, kun mä ainakin kävelen päin seiniä ja oon ihan voimaton jos on kova kuume.. Jaksuja kovasti! :hug:

Voi että kun asuis siellä pk-seudulla niin pääsis mukaan teiän vauveli tapaamisiin :)

Napille hyvää nimenhakureissua! :)

Voi itku kun kurjaa kattoa kun pikkuinen unissaan itkeskelee ja kipristelee masua.. :'( Tuntuu että pahimmat masunvääntämiset on aina näin aamupäivä unien aikaan. Myöhemmin päivällä niitä on tosi harvakseltaan ja yöllä ei niitä tunnu olevan oikeestaan ollenkaan. Ollaan annettu jekovitit aina aamusta, mutta ennen niiden aloittamista oli sama juttu, että en usko että se ois siihen vaikuttanu kun ei ne oo mun mielestä lisääntyny kuitenkaan niiden aloittamisen jälkeen. Te jotka relatippoja annatte niin mihin vuorokauden aikaan annatte niitä? Annatteko samassa yhteydessä d-vitamiinitippojen kanssa? Me annetaan yleensä alkuillasta relat, mutta pitäisköhän niitä ruveta antamaan kans aamusta..? jos siitä ois apua..

Kauhee mikä jäätelönhimo mulle on iskeny.. ihan kun raskausajan himot vieläkin jylläis :LOL: kilot vaan lisääntyy tätä menoa :ashamed:

Sannismami ja poitsu 6vkoa 3vrk :heart:
 
Mullakin oli alkava rintatulehdus sillon pari kolme vkoo synnytyksestä. Mut sit pidin pehmoimetysliivejä ja imetin ahkeraan ja hieroin sitä kipeetä kohtaa aina ku pieni söi ni sain sen meneen ohi. Mulla kuume seilas 37,5 ja 38,8 välillä mut nii se vaa lähti parin pvän päästä pois kokonaan :)

sannismami ootteko disflatylia koittanu? meillä se tais auttaa ainaki jonki verran. Tosin tuntuu et aikakin on vähän tehny tehtävänsä, et ei enää ois muutenkaan nii paljoo masuvaivoja.
 
Täällä aletaan pikkuhiljaa toipumaan kauheesta flunssasta :/ Nyt vaan pelkään että se on tarttunu tohon pikku mieheen kun se on jotenkin kärttynen ja sen otsa on ihan märkä..saatan olla kyl vaa vainoharhanenkin :ashamed: don´t know..Nii ja mustaki tuntuu että mulle on tulossa se fucking rintatulehdus..tissit jtnk kipeet ja tekis mieli vaa imettää.

Kiva kuulla Vuffistakin..mietinkin just et mitä sinne kuuluu :)

Sannismami Mulleki tullut takas se ihme jäätelöhimo..Menee vaikka kuinka paljon rahaa kun pitää ostaa kaikenmaailman jäätelöitä joka päivä(ja siis mullehan ei kelpaa ne litran jäätelöt vaan pitää olla magnumeita ym. )Raskaana kun oli niin käytti sitä tekosyynä kaikelle tollaselle nyt mä käytän sitä että imetän :saint: vaikka miten se mitenkään liittyy mihinkään :LOL:

Ihana oli se ryhmä kuva!! :heart: Kaks katto jopa kameraan ja toinen niistäkin nukku :LOL:
 
SuukkoSuulle, ei olla niitä kokeiltu, vois kyllä kokeilla jos niistä ois apua :) Ja aika kans varmaan tosiaan auttaa.. Tuntuu kyllä että meilläkin on jo helpottanu verrattuna siihen kun ne masuvaivat alkoi. Tosiaan niitä on enää oikeestaan aamupäivällä niillä ensimmäisillä unilla yön jälkeen..

misStar, joo mäkin yrittäny miettiä mihin voisin ton jäätelön himon kanssa vedota :LOL: tuo imetys oli hyvä :D mä oon aivan hulluna siihen Aino mustikkapiirakka jäätelöön ja mies kanssa päivittelee rahanmenoa jäätelöön. Toissapäivänä tulin kotiin kolmen rasian kanssa ja se tokas että hait sitte yli kympillä jäätelöä :LOL: no kun ne on cittarissa tarjouksessa :LOL: kauhistuttaa mennä jälkitarkastukseen :eek:

Vuffi, siellä pitää varmaan kiirusta kyllä ja aikamoista taiteilua se kahden kanssa varmasti on :)
 
AAM
misstar & Sannis hyvä huomata että on muitakin jäätelö"ystäviä" :D :LOL: ajattelin että on outoa ja ahnetta raahata kahta Ben&Jerrys purkkia himaan kookkarista :snotty: noku miehelle toinen ja mulle toinen :p ei oikeesti molemmat mulle :LOL: :D me en osannut päättää kumpaa ottaa.. :| se banaanin makuinen on ihan mieletön ja cookiedough :xmas: i adore it !! ja sit tietty se raspberry dream vai mikä se oli :p aaahh mut kolme ois ollut jo liikaa.. :ashamed:

Manna lätkäses se piirakkaohje ko kerkeet :) :wave:

vuffille jaksuja rankkaa arkea.. :/ eikös teitin kaksuilla ollut niitä isosiskoja ja -veljiä niin nyt valjastat ne sitten täyspäiväisiks kesälomallaan :D :LOL:

Napille hyvät ja varovaiset ajomatkat.. !

Babybioon sit 28.5. :wave: Hesassa ja Espoossa ainakin näytökset ! kuka lähtee ja minne ? mulle käy kumpi kohde vaan.. leffakin ois semmoi päätön että nauraa varmaan sais.. :D

Am & neiti kohta 4 viikkoa :eek: ensi pe
 
moi B)

ihana aurinkoinen keli täällä, käytiin just 2h lenkillä ja vauva nukku ku enkeli koko reissun =) yleensä heräilee välillä ja alkaa salamana huudon täysillä, niin että äiti varmasti tajuu ottaa syliin rauhottuun... kantelenkin vauvaa yleensä aina vähintään joku 20min tunnin parin vaunuttelusta. no, hauis kasvaa, ja kunto ;)

tsemppii kovasti kaikille flunssasta ja rintatuehduksista kärsiville :hug: ei tod kivaa valvomisen ja väsyn kanssa. ite kärsin myös koivun siitepölyallergiasta mutta ihme kyllä ehkä 10 kertaa lievempänä kuin tavallisina keväinä vaikken uskalla lääkkeitäkään syödä. suojaisko raskaus vai onko vaan helpompi allergiakevät? :eek:

hemulille erityisesti ja myös kaikille muile pk-miittiin osallistuneille isot kiitokset :flower: oli ihana nähdä mitä isoista masuista oli putkahdellut maailmaan. 9 ihanaa pötköä :heart: :D yritän varaa iput sinne ens vkon kinoon ja jos nappi vaan jaksaa järjestää seuraavan miitin, niin mukana ollaan =)

vitsit kun luen teidän neuvolajuttuja, niin tajuun et meidän vauva on vieläki pienimmästä päästä vaikka syntyi jo maaliskuun puolella :/ meillä kasvetaan kyllä hyvää tahtia mut näköjään niin muuallakin =)

vuffista tosiaan kiva kuulla. hienoa että pienet voi hyvin ja tuplaimetyskin sujuu. pistähän kuulumisia jos vaan ehdit aina välillä :wave:

mitäs muuten millipillille kuuluu? sujuiko muutto hyvin ja miten olet jaksanut elämänmuutoksen kanssa? toivottavasti hyvin :hug:

misstar ja muut jätskinhimoiset, täällä myös yks joka kantaa jätskii kotiin litrakaupalla :wave: ja aina kun käy itiksessä pitää saada vanhanajan salmiakkitötterö :p mun vaunulenkin kohokohta :whistle: :D mut kyllähän toi imetys silti hyvin vie energiaa, ainaki mulla paino laskusuunnassa kaikesta herkuttelusta huolimatta. mies vaan huolehtii et voisin joskus jotain terveellistäki syödä. mitäs se semmonen puhe nyt on?? kyllä raskaana ollessa ja imettäessä saa herkutella :D ja joo, syön mä hedelmii ja ruisleipää ja viiliä joka päivä, etten ihan pullalla ja jätskillä elä... ja mies kokkaa lämpimän ruoan aina ku tulee töistä.

tulipa tekstii, en osaa lopettaa kirjottamista ku vauva kerranki sallii kirjoitella (katsoo telkasta just green dayn musavideoo :D ). mut joo, kohta se tippuu sohvalta ku riehuu niin paljo et taidan jatkaa täs lastenhoitohommis, eli myöhemmin lisää :wave:

t. manna + Elsa 7 vkoa ja 2pv :heart:
 
Tää on EPISTÄ, mun vastasyntyneelle on 56-senttiset vaatteet jo osittain liian pieniä. :kieh: Sil on nyt päällään 62-senttinen body ja se on ihan sopiva!!! :eek: En oo ees ehtiny käyttää kaikkia 56-senttisiä juttuja mitä mulla on!!! Huomenna on pakko laittaa sille mekko päälle, että ehtii sitä ees kerran käyttäää.... :LOL: Kyllähän sitä ikää onkin jo se 15 päivää... :whistle:
 
Hei, kysymys: kuinka moni nukuttaa tutilla vauvansa? Ja mistä tietää, onko vaan rauhoittumisen/imun tarve vai maidon tarve?

MUOKS, ja tosiaan kiva kuulla vuffin kuulumisia ja manna, mä myös tässä mietiskelin, että mitäs millipillin elämään kuuluu, kun ei ole vähään aikaan kuulunut.

Oon varmaan menossa vauvakinoon yhden kaverin kanssa. Sovittiin siitä jo aiemmin. Saas nähä, miten sekin sujuu...

Laala, mä oon ajatellu kans siirtyy 60-62 kokoon, kun kestovaippojen kanssa noita 56 saa oikein venyttää. Hyvin menee vielä päälle kertsien kanssa. Luulis, et pienelläkin olis kivempi olla väljissä vaatteissa. Kyllä meilläkin jäi osa pienistä koista käyttämättä, kun kotona vaan yleensä body ja puolipotkarit ja noi 'hienostelu' vaatteet jää aika lailla hyllylle. Viime yönä tosin riisuttiin pieni nukkumaan vaippasilleen, kun on raukka aina ihan hikimärkä.
 
ihan äkkipikaseen tulin kertomaan neuvola kuulumisia.
meillä siis oli eilen 2kk neuvola

paino 5,340 (3.450)
pituus 58 (50)

kaikki taas oikein hyvin. tyytyväinen vauva ja silleen =)

kaste oli viime sunnuntaina ja tyttö sai nimekseen Sara Sofie
kaikki meni hyvin vaikka härdelliä riitti. kesken toimituksen oli käytävä tankkaamasa tissillä :LOL: eli kova on meilläkin tyttö syömään ja kasvaa ihan silmissä. yritän kovin minäkin saada kaikkia vaatteita kerran pidettyä vauvalla
:LOL: jaosa on just tasan kerran ollu päällä ja sit menny pieneks. niin tässä alussa aina käy kun kasvavat niin hurjan nopeaa, mut onneksi rauhoittuu sitte ni ehtii niitä isompia lempivaatteita pitää kauemmin =)
 
laala ainaki saat ostella vauvalle uusia vaatteita =) mä en oo vielä päässy ostaan mitään ku saatiin niin valtavasti lahjaksi 50 ja 56cm vaatteita että hyvä ku ehtiny kaikkee kerran pitää. siis 50cm vaatteita, jotka edelleen sopivampia ku 56cm. vähitellen tohon isompaan kokoon kyl meilläki siirrytään.

aaäm ja muut piiraan ohjetta kyselleet, tässä ohjetta:
- paketti valmista piirastaikinaa tai mikä tahansa suolasen piiraan pohjan ohje käy (esim. rahkapohjanen hyvä)
täyte:
- 200g creme fraiche
- 2 munaa
- purkki fetaa
- 150-200g pinaattia (jos/kun pakaste, valutettava hyvin jottei tuu ihan vetinen piiras)
- mustapippuria ripaus (ja suolaa jos haluaa)
- parmesania raasteena maun mukaan, esim. puolikas semmosesta kaupan juustoköntsästä

Pohjaa paistetaan 10min 200 asteessa, sillä välin sekoitetaan täytteen ainekset, heitetään esipaistetun pohjan päälle ja joku puolisen tuntia uunin tehosta riippuen vielä paistetaan (silleen et vähä saa väriä). Helppoo ku mikä, meikäki osaa :D

Babybio, mulle käy espoo tai hki, mut ehdotan hki keskustaa, jonne useamman ehkä (??) helpompi tulla. Mut määräiskö joku vaikka taas diktaattorina et mihin paikkaan ja aikaan varataan liput?? :D

Meil ei muuten nukuttu viimke yönä kauheesti, joten vauva ihan tsippi nyt päivällä ja tällä mammalla kerranki aikaa kaikkeen :D On pesty pyykit, vaunuteltu, mailailtu, kirjoteltu tänne (kahesti!) ja syötyki (kahdesti sitäkin!). Vaihteeks kivaa, vaikka väsyny oonki.

t. manna + Elsukka :heart:
 
Kiitos eilisestä Hemuli et co :wave:
Oli mukava nähdä mammoja ja vauvoja. :)

Vaatteista ollut puhetta niin meille on vielä osa 56 senttisistä suuria vaikka jonkin verran käytössä onkin, mutta 50 senttiset menee myös vielä.
Mutta taasen hupparitakki on kokoa 62 ja mun mielestä pieni sellainen, joten on oikein passeli. Eli niin ne koot vaan vaihtelee.
Kesän reissua varten onkin sitten ostettu Name It:in 68 koon uimapuku. B)
Tosin eipä hirveesti tuu vauva varmaan vedessä polskimaan, mutta ees muodon vuoksi voi olla päällä. :saint: :D


Kiits manna piirakka ohjeesta. Täytyykin vaikka huomenissa kokeilla. :p



Ruttana & Beanie tänään 5 vkoa :heart: :heart:
 
Kiitos vielä kaikille pk-miitin vieraille. Oli tosi hauska nähdä kaikkia ja kääröjä eritoten. Myös mun mies jaksoi iloita meidän kokoontumisesta, kun häntä oli odottamassa loistorääppiäiset...kaikkia herkkuja jäi kovasti jäljelle, kiitos vaan kaikille niitä kantaneille. :wave:

Nappi, kiva, jos viitsit organiseerata seuraavan kotikokoontumisen, we're there! Minä kans kannatan Hgin keskustan babybioa. Ja odotan lähempiä ohjeita diktaattorilta. :)

(.) Meidän pikkuakka on nyt 4. päivää kakkalakossa. Apua. Voiko noin pienelle antaa niitä mallastippoja? Apteekistako niitä saa?

Meillä on vaatteiden kanssa ihan päinvastainen tilanne kuin Laalalla. Suurin osa vaatteista (etukäteen hankituista ja lahjaksi saaduista) on kokoa 56 ja 62, mutta ne ovat vielä liian isoja. 7 viikkoa ollaan sinnitelty muutamilla 44 ja 50 koon kuteilla ja koko ajan odotan, että päästäisiin jo käyttelemään kaikkia kivoja 56:sia, jotka nyt vaan pölyttyvät laatikossa. Viime mittauksessa pari viikkoa sitten Lilja oli 51,5 cm pitkä, joten varmaan pian päästään yhtä kokoa ylemmäs.

Jäätelönhimo; täällä yksi addikti lisää! Mä himoitsen erityisesti pehmiksiä ja huomaan suuntaavani vaunulenkit usein niitä myyvien kioskien suuntaan. Jos oikein kovat vieroitusoireet iskevät, kävelen Kampin keskuksen Spiceiceen ostamaan sellaisen dippipehmiksen.

Hemuli ja Lilja pian 8 viikkoa
 
Ihanaa en ole yksin jäätelöhimojeni kanssa!! :D vitsi kun helpottikin oloa :LOL:

vaatteista, meillä on edelleen käytössä 50 cm vaatteita ja nyt ollaan ruvettu käyttämään myös 56cm. H&M:n 50cm on jääny jo pieneks, mutta esim. tutan 50cm menee vielä varmaan jokusen päivän. Pikkuhiljaa siis täälläkin siirrytään isompaan :) Aika kauan onneks ehitty noita 50cm pitämään, niin ei oo heti tarvinnu pistää sivuun.

Poitsu nukkunu jo 2,5 tuntia, taidan mennä tyhjäämään tiskikoneen ennenkuin alkaa tissimaratooni :D

Sannismami ja poitsu 6vko 3vrk :heart:
 
2Vkos neuvolakäynti takana ja painoa 4100g :LOL: ,syntymäpainohan oli se 3680g joten hyvin mennään.
Poju sai kehut;jäntevä ja virkeä vauva.Kiva ko sain ne synnärilaput niin siellä oli söötisti kirjoitettu;vauvaa kauniisti miehensä kanssa hoivaillut :saint:

Oltiin kaupungintalolla ko isin piti tunnustaa mini-äijä omakseen.Siitä jatkettiin miehen enon luo ja sieltä suoraan neuvolaan;4t reissu ja poika oli tosi reipas.Äiti on vaan melkoosen väsy nyt.
 
Huomenta!

Ai, että on ihanaa ku tänään on mieski kotona! Saa rauhassa syödä aamupalaa ja ehkä koisiaki vähän. Tulin vaan hehkuttaa tätä :D

Toipumisia rintatulehduksista, flunssista ja allergioista!

säde ja tämän pikku mies
 
Torstaipäivää. Enpä ole hetkeen ennättänyt täällä käydä. Pikaisesti lueskelin muiden kuulumisia.

Jaksamista rintatulehduksista kärsiville, allergian vaivaamille ja sairasteleville. Kovasti jaksamista myös vauvan yövalvomisien ja kitinöiden kanssa kamppaileville.

Monet käyneet neuvolassa ja hienosti tuntuvat vauvelit kasvavat. Ihania nimiä myös kastetut saaneet.

Ja isot onnittelut myös viimeisillekkin vauvan saaneille jos en ole vielä onnitellut.

omaa ja Ellin napaa hiukan. Meikä hyppii täällä tasajalkaa riemusta. Kiloja ei ole mitenkään älyttömästi karissut. Mutta kuitenkin on nyt vähemmän kuin ennen raskautta. Eilen kävin vähän kaupoilla ja ostin itselleni parit housut. Ja ne olivat kokoa pienemmät kuin ennen raskautta!!!! Hiphiphurraa.

Ainut ongelma on enää tämä kamala löllömaha. Mutta ehkäpä sekin siitä alkaa joskus tasoittumaan. Ainakin haaveilen siitä. ( ja saisi noita kiloja lisääkin lähteä )

Eilen kävin myös mangneettikuvauksessa noitten sappikivien takia. Ensiviikolla sitten lääkäri missä kuulee tulokset ja sitten lääkäri varmaan päättää leikataanko vai ei....

Elli täyttää nyt lauantaina 2kk meidän suloinen pikkuneitimme. Neuvola on vasta ensiviikolla niin sitten saadaan tuoreet mitat. Mitään kokoarvioita en ala nyt veikkailemaan.

Vaatteista. 50cm edelleen käytössä meillä. Tai nyt olen kaivanut jo 56cm esille ja voisi niitäkin alkaa pikkuhiljaa käyttämään. Ei tyttö enää hukun niihin sentään.

Vauvan öistä ja syömisistä. Ei aavistustakaan. Elli nukkuu vieressä ja yleensä herään niihin ekoihin kitinöihin ja isken tissin suuhun. Siihen sitten nukahdetaan molemmat. Kelloa en katso enkä syöttöjä laske. Mutta suurinpiirtein yöunille mennään kymmenen aikoihin ja aamulla herätään seitsämältä. Siinä välillä neiti syö 2-5 kertaa. Riippuu siis tosipaljon yöstä.

Päivällä syödään sitten tiheämmin ja nautiskellaan pisempiä aikoja tissillä.

Viikko sitten aloin pumppailemaan maitoa pakkaseen sitä mahdollista leikkausta varten. Ja yllättävän hyvin tuota kertyy ja selkeästi maidon määrä on taas lisääntymässä. Pakkasen nyt n. 1.5l alussa sai just ja just 50ml pumpattua mutta nyt tulee jo reilu desi, yhdestä rinnasta siis.
Kerran pari, päivässä vaan pumppaan kun sitä noinkin tuntuu kertyvän enkä kuitenkaan tahdo kiihdyttää maidon tuloa ihan kamalasti.

Ellillä on nyt alkanut hymyjä tulla silloin tällöin ja pientä juttelun tapaista. Mutta ei neidillä mikään kiire olekkaan, ja kerkiääpä sitä myöhemminkin.
Yhtään huolissani en ole kun tyttö kuitenkin syntyi ennenaikojaan ja jos olisi laskettunapäivänä syntynyt niin vastahan hän olisi 1kk.


Pitiköhän miun vielä muuhun kommentoida. Noh, palaillaan taas myöhemmin. Pikkuinen kaipaa ruokaa sen verta äänekkkäästi iskän sylistä että pitää mennä...


t: Solina ja Elli
 

Yhteistyössä