Huhtivauvat 2009 *Kesäkuun helteissä*

AAM
Alkuperäinen kirjoittaja Hani-:
AAM pitäiskö noi nimet vaikka alleviivata tuolta etusivulta tai värjätä toisen väriseksi? hommaa siitä tietysti tulee lisää, mut on niin huonosti huomattavissa nyt siellä tekstin joukossa.
Voisin mustata ne vaikka.. mulla ei niin hyvin hanskassa noi muiden erikoistehosteiden lisäilyt :D :LOL: :ashamed:

Hani :hug: voi kauheeta ! :eek: :(

Gardenia.. samoilla fiiliksillä täällä tosta esikoisen & "bad mum" fiilareista :whistle:
 
Moikka :wave:

Rytmeistä Meillä menee niin että aamulla kun Ronja herää jaksaa olla pirteänä juuri sen aikaa kun vaihdetaan vaippa ja puetaan päivävaatteet. Sitten onkin taas valmis maate. Tämä aiheuttaa sen verta ongelmia että jos aamulla olisi johonkin meno niin sitten joutuu väsyneen ja kiukkusen tytön repimään sängystä ylös. Tämä onkin ainut kerta päivästä noin yleensä kun nukkuu 2-3 tunnin päikkärit. Ne jos häiriintyy on koko päivä täynnä väsymystä ja kiukkua. Vaihtelevasti sitten loppupäivän on hereillä ja ottaa n.½ tunnin tirsoja aina välillä iltaan asti. Illalla menee tuossa 8 kieppeillä sänkyyn ja syö ekan kerran 11 aikoihin kerran pari herää vielä lisäksi yön aikana syömään. Muutaman kerran joutuu aamuyöstä nostelemaan tuttia suuhun. Joskus on sellasia päiviä sitten seassa että nukkuu koko päivän 2-3 tunnin pätkissä syöden välissä ja jatkaa taas unia. Sellasen jännän jutun olen huomannut että kun Ronja on hereillä ja ekan kerran kun pääsee parkasu eikä huvita niin heti on kiikutettava sänkyyn, tällöin nukahtaa sänkyyn heti. Mutta jos tästä myöhästyy tulee väsyraivarit ja silloin saa tytön työllä rauhoitella uneen. Tuolloin rauhoittuu kantoliinassa, mutta en viitti jatkuvasti siihen totuttaa ettei tule tavaksi täysin, vaan keksiä muita rauhoitteluja.

NauruViime yönä kun olin itse menossa nukumaan ja odottelin unta sängyssä, niin Ronja nauroi ääneen unessa. Kertaakaan ei ole ääneen vielä hereillä ollessa naureskellut. Ihanalta kuulosti :heart: Näki ilmeisesti sitten hyviä unia.

Menkat On täälläkin ensimmäiset loppupuolella jo tosin. Yhtään ei ole kyllä tätä ollut ikävä :kieh:

Juhannus Ollaan kotosalla ja vietetään "normi" viikonloppua, tosin ruokiin panostetaan enemmän; grilliherkkuja ja muuta namia, että on vähän juhlan tuntua.

Tuttia tyttö syö vain nukkuessaan. Nyt alkaa vähän huolettaa kun ei se tutti pysy suussa hereillä olessa. Esikoinen oli peukalon imijä ja keskimmäinen imi sormiaan. Samanlailla alkoivat hylkiä tuttia löytäessään kätensä, jotka Ronjakin on nyt löytänyt. Melkein koko nyrkki suussa.

Joo o 3kk tulee Ronjallekkin ikää tällä viikolla. Kk:den päivät vielä niin pitäisi alkaa maistelemaan muutakin muonaa, korvike lapsi kun on...

Ai niin... sellaista piti vielä kertoa että vauva reppana säikähtää ihan hysteeriseti kun isänsä korottaa ääntä tai aivastaa. Ihan kauheat itkukohtaukset tulee ja on ihan kauhuissaan. Säälittää toinen niin kun säikähtää niin kovin :'(
Iitanen ja Ronja (pian 3kk)
 
Taas oli saatu kivoja nimiä :).

Hani, se oli ihan uskomaton juttu! Sitä ajattelee, että tollasta tapahtuis vaan leffoissa. Toivottavasti sun ystävä pääsee tästä yli.

Vaavelin arki ei kuulosta hirmu lepposalta :hug:. Kiva kuulla kuulumisia ja onneks tää on vaan lyhyt aika elämässä. Tosin päivät tuntuu varmaan ikuisuuksilta väsyneenä ja itkusen vauvan kanssa :/

Meijän poika sai toisen itkukohtauksen elämässään. Ok, se oli sellasta komentelua ja yleistä tyytymättömyyttä. Sitä kesti about vartin :LOL:. Sit laitoin sen sitteriin ja huuto loppu ku seinään. Sit se nukahti. Nyt alko nyrkki maistuu, joten täytyypi antaa poitsulle tisua.
 
Alkuperäinen kirjoittaja manna8:
ruttana tsemppiä pakkauspuuhiin ja reissuun! kuinka pitkäksi aikaa te nyt menittekään sinne? on kyllä sopeutumista kun on uusi kulttuuri, ilmasto ja sitten semmoinen pieni kylä (siis tän "urbaanin itä-helsingin metropolin" jälkeen :LOL: ) vielä vastassa. :hug:
Näillä näkymin ollaan 1-1.5kk. Ja katotaan onko siinä ainakin kuukaus liikaa.. :saint: :D
 
Hellurei pitkästä aikaa! En ole kauheesti ehtinyt täällä käymään! :wave:

Meiän vauveli on nyt vähän yli kuukauden ikäinen ja hyvin kasvaa. Oikein tyytyväinen pikku-ukko, nukkuu hyvin ja syö hyvin; oikein helppo tapaus!! :D :heart: :heart:
Meillä aika samanlainen rytmi, kuin Tilia Cordatalla varsinkin yösyöntien suhteen. Viime yö oli jokin ihme poikkeus, kun 23 aikaan söi vikat iltamaidot ja sitten heräsin vasta klo 6:20 antamaan maitoa pikkuiselle, ja tisut olikin täynnä maitoa!! Aika pitkä syöttöväli!! Toivottavasti ei jää näin pitkät yösyöttövälit päälle, ettei menkat ala!! :x Jotkut jo kirjoittikin, että täti on aloittanut taasen vierailut!! Toisaalta harmitus, että ne tulee riesaksi toisaalta taas ihan positiivista, että kroppa toimii hyvin ja voi vaikka saada pian uuden vaavin!! ;)
Synnyttäessä huokaisin helpotuksesta, että ei enää ikinä tarvii synnyttää ja olla raskaana, nyt taas on semmonen olo, että never say never, eli jos vaikka haluais iltatähden joskus 6 vuoden päästä niin voishan se olla ihanaa saada tämmönen tuhnuttajavauva taas syliin... :p

Isommat lapset lähti mummun matkaan täksi päiväksi eli oon ihan kaksistaan vauvan kanssa! :D
Taidampa lähteä tästä venyttelemään, oon aika raihnaisessa kunnossa, kaiken maailman lihaskipuja siellä täällä, jospa tuo venyttely auttaisi. Muuten oon kyllä ihan hyvin palautunut synnytyksestä vähitellen. Onko kellään muulla vielä sitä inhottavaa vaivaa, joka saattoi olla raskausaikana, eli että sormia vielä puuduttelee ja tunto ei ole ihan normaali?? Mulla vieläkin toi vaiva kiusaa!! :(
Painoa on lähtenyt tässä arkitouhuissa ihan itestään pois aika hyvin! =) Enää on jäljellä n. 13 kg lähtöpainoon.

Hyvää juhannusta kaikille!

Tassutin
 
sähän sen sanoit tassutin. liian pitkät yösyöttö välit voi saada menkat tulemaan. meidän esikoinen söi läpiyön 1-2h välein. tää tyttö syö kerran koko yönä :LOL: et ei ihme jos rupee verta tiputtelemaan.

ja kiitos AAM kun jaksoit etusivua muuttaa. nyt se on paljon parempi :D
 
heip,
vaaveli ootko kokeillu jättää jotain ruokia pois ruokavaliosta? jos piekut johtuis allergiasta.meillä esikoinen oli mahavaivainen ja auttoi kun jätin imetys ajaksi lähes kaikki maitotuotteet.ensikisi vähensin kaiken minkä aattelin aiheuttavan piekkuja ja sitten rupesin syömään niitä pikkuhiljaa ja pidin ns ruokapäiväkirjaa siitä mitä olin syönyt ja tarkkailin pojan masuvaivoja.( ei välttämättä ole apua,mutta kokeilla kannattaa) :hug: ja jaksuja sinne.

ooti me oltiin espanjassa kun esikoinen oli vuoden, vaipat oli omasta takaa ja samoin maitojauhe (esikoisen pakki ei kesta normi maitoa), ruuat oli myös osittain eli mukana oli kaurapuuroa ja vellijauhetta.

gardenia ja aam :wave: täällä kanssa taistellaan uhmaikäisen kanssa ja sen seurauksena huononomantunnon. :ashamed:

täällä jatkuu sama rumba.päivät rullaa vauhdilla ja pelottaa ettei ehdi nauttia tästä ajasta niin karmean ihanaa kuin se välistä onkaan :D
tutsa ja rasmus
 
tutsa, vähän samat fiilikset. Odotan periaatteessa koko ajan, että tilanne muuttuisi ja vauva vähän kasvaisi, mutta sitten toisaalta taas pelottaa, että tää vauva-aika meneekin liian nopeasti ohi :) Voi meitä äitejä. Viime yönä taas ei yhtäkään kolmen tunnin unipätkää ja heti on mun väsymyskin sitä luokkaa että...oikeasti tuntuu maagiselta se kolmen tunnin raja, oon tosi paljon virkeämpi niinä päivinä, kun oon saanut nukkua putkeen edes yhden yli kolmen tunnin pätkän.

Kiva kuulla tassuttimenkin kuulumisia :)

Jaksuja tylsän kelin keskellä,

kadak & pikkuvauvatikru 11 vko 3 pv
 
Pikasesti neuvolakuulumisia... oli tytön 6-viikkoisneuvola tänään ja hienosti kasvaa:
pituus 61,5cm
paino 5930g
py 39,5cm.
...meidän pikkujätti. :heart: Typy oli hyvällä tuulella neuvolassa ja jakso seurustella neuvolatädin kanssa ja hymyillä ja muutenki oli niin fiksusti että neuvolatäti ihmetteli että pitiks tän tosiaan olla vasta 6 viikkoa. :LOL:

Oma jälkitarkastus jees. Sain kehuja miten napakassa kunnossa lantionpohjan lihakset on jo. :) No olen mä niitä treenannutkin ku ei ollu ihan toiminnassa alkuun... :whistle:

Mut kiva ku itellä ja tytöllä kaikki tosi mainiosti ja mieskin jäi tänään kesälomalle, melkeen kuus viikkoa lomaa! :D

Laala ja Aura 6vk
 
iltoja mammat

laalalle onnea hienoista nla-tuloksista =) aura kasvaa tosiaan hyvin! miten ne sulta tsekkas ne lantionpohjalihakset? mulla ei kyllä kommentoinu mitenkään.. mietinki just et varmaan siks ettei multa ylipäätään löydy mitään lihaksia sieltä... :ashamed: :LOL: vaikka kai siellä jotain edistystystä on tapahtunu, enää ei tarvi kauheesti keskittyä alapään toimintaan esim aivastaessa, ei lirahtele mitään ylimääräistä enää :whistle:

kuinka usein te muuten vauvalle vaihdatte vaipat? mähän vaihdoin aluks ihan tunnin, parin välein ja öisinkin joka heräämisellä (joita aluks oli 2-3 krt/yö ) mutta nyt saattaa mennä koko yökin ilman vaipanvaihtoa, kun huomasin ettei yöllä tule niin paljon pissaa eikä vähän(?) kostea vaippa häiritse vauvaa ainakaan uni-mielessä. oikeastaan päinvastoin, nukkuu paremmin kun vaippaa ei vaihdeta, uni jatkuu lähes katkeamatta nopean syötön jälkeen... no, yöllä siis vaihtoväli voi meillä olla 9h, päivällä varmaan max. 3h siinä pitkien iltapäiväunien kohdalla, muutoin edelleen tunti pari se väli. kakat vaihdetaan heti pois, sitä hajuakaan kukaan jaksais... :whistle:

vielä 1,5 pv ja miehellä alkaa kesäloma, jee! =) vaikka päivät menee nopeasti ja tykkään ihan meidän kahdenkeskisestä perusarjesta, niin silti aika kiva saada vaihtelua ja lähteä sukulaisia ja kavereita moikkaan sekä mökille. ja käydäänhän me 10pv italiassakin. mäkin muuten kauhistelen miten elsa ei kohta enää ole pikkuvauva, parin viikon päästä on jo 3kk! :eek: toisaalta ihana seurata kehitystä ja kasvua, toisaalta haikeudella kohta jo muistelen ihan niitä vastasyntynt-vauva aikoja... tänään just pistin vikat 50cm vaatteetkin varastoon odottamaan mahdollisesti seuraavaa naperoa. 11 vkoa meni vikat 50cm vaatteet, ettei niitä ainakaan meillä ihan turhaan hankittu :D

nyt raparperi-mansikka-mössön kimppuun :p voikaahan hyvin!!

t. manna + elsa 11vkoa :heart:
 
Heippati pitkästä aikaa :wave:

Eipä oo tullut kirjoiteltua ja aika vähän on tullut lueskeltuakin, mutta jospa nyt jotain sais aikaiseksi tästä meidänkin arjesta kirjoitella.

Ensiksi yleisonnittelut kaikille hienoista nimistä ja yleistsempitykset niille, joilla on vähän rankempaa vauva-arkea!

Meillä oli tänään tasan 3kk:n neuvola ja ensimmäiset rokotuksetkin saatiin. Päätettiin ottaa se rotarokote, joten se suuhun ja varsinainen yhdistelmärokote reiteen. Isukkikin joutui tällä kertaa tulemaan mukaan neuvolaan kun mie olen niin piikkikammoinen etten olisi selvinnyt tytön pitelemisestäkään :ashamed: Tyttö kasvaa pituutta reilusti yläkäyrillä kuulemma ja paino vissiin normaalikäyrillä. Osallistutaan myös siihen pneumikokkitutkimukseen, mutta täällä siihen tuota rotaa ei saa vaan omasta pussista piti se ostaa (kyllä vähän hirvitti käydä melkein 80 euron rokote ja kuukauden päästä uudestaan tuo lovi kukkaroon), mutta toki parempi jos tuolla onnistuu välttämään rajut vatsataudit.


Rytmi on meillä suurinpiirtein seuraavanlainen:
heräillään noin klo 11 :D
vaipanvaihto ja jumppailua/seurustelua leluille sillä aikaa kun äippä syö aamupalaa
tissittelyä noin tunti heräämisen jälkeen
pienet torkut noin pari tuntia heräämisen jälkeen
tissittelyä ja päiväunille noin 14-15 aikaan --> unet kestää 1-3 h
tissittelyä ja seurustelua
alkuiltaunille noin 17-19 aikoihin ---> unien kesto 1-2 h
iltakitinät, -huudot ja -raivarit klo 20 -->
yöunille klo 21-24 välisenä aikana (iltamaidot korviketta)
yösyönti klo 3-6 riippuen onko nukahdettu klo 21 vai 24...
(varhaisaamiainen klo 7-8 mikäli yösyönti on ollut klo 3-4)
Helppoa siis lukuunottamatta tuota iltashowta, jonka syy ei ole oikein selvinnyt. Luulen, että osittain johtuu d-vitamiineista, mutta kun ei oikein voi jättää pitkäksi aikaa antamattakaan. Välipäiviä olen kyllä pitänyt ja nyt täytyy kokeilla pienempää annosta.

Menkat alkoi tänään mullakin :kieh: Ei ollut yhtään ikävä, typerää kun alkoivat mutta odotettavissahan se olikin tällä imetys määrällä kun toisinaan tyttö syö tissistä nätisti mutta ompa mennyt pari kokonaista päivääkin ettei ole tissi kelvannut kuin yöllä. Meinaa aiheuttaa aina mammalle itkuisuutta kun tyttö kieltäytyy tissistä :( Osittain tästä syystä ja isännän lausumista vääristä lauseista yms. on tullut vedettyä herneet molempiin sieraimiin ja syvälle muutaman kerran ja hirveet itkukohtaukset tottakai päälle. Aika pitkälti tulee tosin oltua tytön kanssa kahden kun miehellä töissä melkosta hulabaloota, joten sekin meinaa sitten vähän näkyä minun olotilassa :( Oon sitten yrittänyt lähteä aina kotoa tytön kanssa kaverin luo tai mummolaan, jottei ihan seinät kaatuisi päälle. Ei oikein tahdo päästä iltaisinkaan lähtemään yksin mihinkään kun ei tiedä aina noita aikatauluja milloin mies ehtii kotiin. Mutta kaikki aikanaan kunhan tuo maailman tilanne vähän helpottaisi noita yritys- ja työkuvioita. Niin ja tyttö on alkanut vierastamaan joten eipä voi jättää enää mummoillekkaan hoitoon enää samalla tavalla kuin aikaisemmin...

Mutta pääosin tyytyväistä elämään täällä vietetään ja kovasti jännäillään parhaan ystävän lasketun ajan lähenemistä ja serkkutyttökin saa toisen lapsensa heinäkuussa, joten pääsee tyttökin nauttimaan vauvakavereista =)

Tuli pitkä pätkä omaa napaa, mutta tällasta tää on :ashamed:

Hyvät jussit kaikille B)

Sanni-Maria ja Neea 3kk
 
manna se testas niitä lantionpohjanlihaksia sisätutkimuksen yhteydessä. Käski vaan ihan puristaa niitä. :p

Ja vaipanvaihdosta... öisin ei vaihdeta vaippaa, ei sinne tuu ku pissaa yöllä, niin ihan turhaa häiritä nukkumista enempää ku on tarpeellista. :)

Lähdetää Auran kaa ehkä jossain vaihees Venttiä ja Ronjaa moikkaamaan, katotaan nyt missä vaiheessa kuullaan niistä jotain. :D


Laala ja Aura 6vk 1pv
 
mä olin vähä tympääntynyt kun multa ei lekuri tarkastanut lantionpohjalihaksia. sillai ne just koettaa kun Laalallakin. olisin päässyt taas loistamaan kun viime synnytyksen jälkeen meinas lääkäri tuoliltaan tippua ku puristin :LOL: eri neuvola oli silloin kyseessä kun ollaan muutettu.

noista menkoista muuten vielä: mä olen näitä lapsia tehtaillu sillä lailla et olen ollu ilman menkkoja 3vuotta!!! ja ajattelin saada vielä yhden lisävuoden, mut nyt on su asti tullu verituhrua housuihin sillo tällö :headwall:
 
Hola mammat ja vauvat.

Juuri kun pääsin kehumasta Liljan hyvää ja säännöllistä rytmiä, niin viime yönä kukuttiin ihan kummallisiin aikoihin ja herättiinkin jo klo 7.30. Höh.

Onko kellään muulla sellainen tunne, että välillä seinät kaatuu päälle? Itse ainakin kaipaisin vähän vilkkaampaa sosiaalista elämää. Mieskin tekee niin pirun pitkää työpäivää, että menee monta tuntia niin, että tulee puhuneeksi vain vauvalle ja kaupantädille. Mies ehtii nähdä tyttöä hereillä noin 2 tuntia päivässä, joten käytännössä täällä saa häärätä ihan yksinhuoltajana. Ja ihan samat fiilikset kuin kadakilla ja tutsalla, että nyt pitäisi kauheesti vaan nauttia tästä ajasta, kun se menee niin nopeesti ohi. Ja kyllähän nautinkin. Mutta ihan väkisin tulee välillä mieleen viime kesä, kun vietettiin juhannusta Karibialla ja lämmintä oli 30 astetta... Nyt lähdetään mökille hytisemään vesisateeseen ja taistelemaan hyttysten kanssa. Tulee jotenkin ankea olo.

Me vauvan kanssa jäädään mökille koko ensi viikoksi (isovanhempien seuraksi) ja mies palaa yksin kaupunkiin töihin. Se on varmasti mukavaa vaihtelua ainakin minulle ja mummulle. B) Tulisi nyt edes kunnon kesä, niin pääsisi hyödyntämään täysillä tämän ennätyspitkän "kesäloman".

Kadak, ei ole kumma, jos sua väsyttää noilla pätkäunilla. Toivottavasti ne pojan yli 3 tunnin unoset lisääntyvät iän myötä!

Meillä vaihdellaan vaippaa noin 4 tunnin välein. Yöllä en vaihda. Akkanenhan tunnetusti kakkaa viikon välein... Kestovaippaa vaihdan useammin, koska ne pakkaavat meillä falskaamaan.

Ja osanotot kaikille, joilla täti tuli jo kylään. Onpa mälsää. Itse olen lykännyt ehkäisyrenkaan käyttöönottoa juuri siksi, että ne starttaavat menkat ja olisin vielä mieluusti hetken ilman niitä.

Jahas, me lähdetään Liljan kanssa hemoglobiinikontrolliin. Inhottavaa, kun pientä ihmistä pistellään mutta olisipa juhlaa, jos arvot olisivat kohonneet eikä meidän tarvitsisi jatkaa lisäraudan ottamista.

Mukavaa keskiviikkoa kaikille!

Hemuli ja Lilja 11 viikkoa
 
Heippa mammat ja lapsoset!

Manna, mulla se koetti niin et sil oli toinen sormi perberis ja toinen pirkko-liisassa (oon nimenny oikein nätisti alapääni :D ) ja piti supistaa lantionpohjanlihaksia. Ihan ok kunnossa oli. Oli muuten eka kerta ku mun kakkoseen kajottiin ja toivottavasti vika :ashamed:

Vaippa meillä vaihdetaan varmaan 3-4 tunnin välein. Yöllä en oo enää vaihtanu.

Menkat, ei oo kuulunu mutta parina päivänä ollu alavatsassa vihlomisen tunnetta... Toivottavasti ei oo alkamassa. Meillä tissiä syödään niin ahkerasti ettei siitä pitäisi johtua jos alkaa.

Hemuli, onhan tää vauvanhoito aika yksinäistä toisinaan. Sit jos pitää ittensä liian kiireisenä on ihan poikki, mut jos ei tee mitään niin seinät tosiaan tuntuu kaatuvan päälle.

Meillä on tällä viikolla puklut tullu välillä ihan kaaressa. Sellasen jälkee se syö heti perään uusiks, eikä pulautusta enää tule. Merkillistä.

säde ja luukas 7 vko 4 pvä
 
Heissan taas kaikille!!!

Täällä on nyt sitten alotettu tekeen töitä iltapäivisin ja sunnuntaina..En siis joka päivä ole iltapäiviäkään,mutta ke ja to iltapäivät kuiteski...
Hyvin on menny ja pari kertaa on Leeviki ollu mukana.
Maitoa tulee tosi hyvin eikä korvikkeita ole tarvittu vielä kertaakaan kun pumpattuakin maitoa on pakastimessa..
Leevi on aivan uskomattoman kiltti poika!!! Ei se itkeskele öisin eikä liiemmin päivisinkään..Se on sellasta itkua yleensä et "hei kuuleeko kukaa?Voisko joku ottaa mut syliin?Ei mikään kiire,mut jos ette kohta ota niin parkasen" :LOL:

Ite olen jaksellut hyvin vaikka kaks uhmaikäistä saaki vähän väliä kauheita raivareita..
Itekki olen yllättyny miten hyvin jaksan semmosta..
Menkkoja ei ole vielä kuulunu eikä näkyny,eikä kyllä haittaa hirveesti..

Rytmistä en oikeinosaa sanoa mitään,mutta jos nyt suuntaa kertoisin, niin aamulla heräillään 8 aikaan ja vähäks aikaa menee poitsu lattialle kun laitan aamupalat itselleja isommille kosseille, sitten syötän ja pumppaan ja sitten mennäänki pihalle n. 10 aikaan jos säät sallii.Vaunuissa Leevi sitten nukkuu parituntia ja sitten mennään sisälle n. 12 aikaan ja isommat syö välipalaa, vaipan vaihto ja sitten mennään lueskeleen isommille ja nukutetaan päikkäreille ne/syöttö ja Leeviki nukkuu sellasen tunteroisen ja sit herää ja kattelee joko lattialla tai sitterissä ku laittelen sapuskoja valmiiksi.Sitten syö joskus 2-3 aikaan tai jos työpäivä niin syö ennen 4 ennenku lähen. hereillä sitten johkai 5 asti ja nukahtaa ku sitte syöttää.Nukkuu sitte semmosen 2h suunnilleen ja sitten ois n 6 aikaan nälkä ja syö ja on hereillä ja sitte alkaa se iltatankkaus puol8-8 aikaan ja nukumaan joskus8-10 aikoihin..Öistä ei ole hajua pahemmin et miten monesti tai mihin aikoihin herää ku törkkään tissin vaan suuhun ja hortoilen puoliunessa..Mutta arviolta varmaan 3h välein syö.. Ja edelleenkään en kertaakaan ole heränny itkuun vaan sellaseen kiehnäämiseen ja hymähtelyyn =)
Ihana poika!!!

Meillä on täällä nyt ihanasti aikaa kun isommat on mummulassa ja aikoivat käydä isomummulla ja mökillä kyläileen.Ikävä jo on vaikka ihana saada olla vähän rauhassakin ja on HILJAISTA!!!

Vaipanvaihdosta..
Minä en yöllä vaihda kertaakaan vaippaa kun on kertis aina yöllä niin se ei kyllä ainakaa vuoda.Päivisin vaihdellaan ennen syöttöä eli suunnilleen sen 2-3h välein..Joskus voi venyä 4 tai jopa 5 tuntia..
Kestovaipoilla tosiaan on menty,mutta ku oon töissä niin sillä aikaa mummu tai iskä on kyllä laittanu kertiksen ku eivät muka osaa käyttää kestareita...
Oli kyllä maanantaina kiva ku olin Leevin kaa töissä ja iskä oli vaihtanu vaipan...Poika kiltisti nukku melkein koko sen ajan ku tein töitä.Lopussa rupes sit vähä ikiseen jo ja luultavasti nälkäänsä ja mentiin sit kotiin ennenku syötin..En huomannu autostakaan lähtiessä mitään,mutta mummu meni sit vaihtaan vaippaa niin huus et tällähän on niskaan asti märkänä vaatteet :eek:
Oli sitte vaippa turhan löysällä ollu ja vissiin vähä vinksin vonksin niin oli valskannu...Mut kuvitelkaa!!!Poika ei valittanu yhtää!
Pääsenköhän mä nyt vähä turhan helpolla...? :whistle:

Tuli mieleen että joku täällä sanoi että vauva tekee kakkat heti ku laittaa kestovaipan...Meillä oli yhessä välissä melkein päinvastoin.. :D

Mites usein teillä muilla nyt vaavit työntelee kakkat? Meillä on aikalailla varmasti ainaki se 3pv väliä..Et ei oo enää joka kerta kakat niinku ihan alussa oli :D

Hmm.. Vieläköhän meinasin jotai kirjottaa... :LOL:

No..Onkos täällä muita jotka aikoo alottaa jo 3kk antaan jotai muutaki ku maitoa?
Meillä on ennenki annettu kaikille jo 3kk iässä banaania ja sitte pikkuhiljaa lisätty kaikkea.. 10kk iässä on jo syöty oikeestaan samasta kattilasta ja maisteltu purkkimaitoaki..

Mutta nyt taidan lopetella ja jos vähän rytmistä poiketen nyt lähettäis vielä käymään kävelyllä kun aurinkokin niin iloisesti paistaa!!!

Hyvää juhannusta kaikille ja jaksuja kaikillejotka sitä tarvii!!!

Vaavimasu ja Leevi (kohta 3kk täälläkin)
 
Heippa äipät ja vauvat!

Täälläkin kauhistellaan kuinka nopeeta aika tosiaan menee.. Niinkuin mannakin sanoi niin aivan ihanaa seurata kun pikkunen kasvaa ja kehittyy ja oikein odottaa että mitä kaikkea seuraava päivä tuokaan tullessaan, siis kun tuntuu että joka päivä "juttelee" vaan enemmän. Mutta tuntuu tosiaan että ihan pikkuvauva-aika menee niin nopeeta ohi. Just maanantaina kun olin neuvolan vauvatreffeillä jossa nuorin oli 16 pvä, niin kyllä se oli jotenkin niin pieni vastasyntynyt meidän Joonaan verrattuna :) nautitaan tosiaan näistä ajoista kun pikkuiset viihtyy vielä niin hyvin sylissä ja nukkuukin sylissä :)

vaipan vaihto, yöllä en oikeestaan vaihda ollenkaan jos ei sitten kakkaa tuu kunnolla. Nukahtaa aina yösyötöllä tissille niin en viitsi turhaan herätellä, kun saa sylistä helposti siirrettyä takaisin omaan sänkyyn jatkamaan unia. Päivällä vaihdetaan n.2-3 tunnin välein, kakat tietysti heti kun näyttää siltä, että kaikki on tullu mitä on tulossa :) Alussa muutaman kerran menin heti vaihtamaan kun yks satsi oli tullu niin siinä vaihdon yhteydessä sain sitte toisen satsin päälle kun oltiin peppupesulle menossa :LOL: sen jälkeen oon antanu pikkusen rauhassa vääntää kaikki mitä on tulossa :D

Me ollaan lähdössä juhannuksena mökille. :) Vettä tuntuu satavan ainakin lauantaina oltiin sitten kotona tai lähdetään mökille, niin kivempi se on juhannus kuitenkin mökillä olla. Pääsee heittämään talviturkin pois :D ajateltiin että Joona vois nukkua vaunukopassa, niin siihen sais katosta ympärille sellasen verkon ettei hyttyset pääsis ainakaan yöllä pistämään.

Täytyy jatkaa askareita ennenkuin pikkunen herää :)

Oikein ihanaa juhannusta kaikille mammoille ja vauvoille!! :)

Sannismami ja Joona :heart: 2kk 12 vrk
 
AAM
:wave: haudistus..

me ollaan näillä keleillä todnäk kotosalla Jussina.. kaupunkijuhannus tulee siis. No mitäpä tuolla väliä,eikös jossai seurasaaressa kokkoa poltella ehkä siellä käydään? tai sit jossain kaerilla grillaillaan jos ei tosiaan oo liian kosteaa siihen...

Käytiin tänään aamulla (taas) shoppailemassa Stockalla ko siellä oli joku alennuspäivä lastenosastolla. sain hyvän syyn kun huomasin että ne oli veloittanut multa liikaan niin eikö reklamoimaan sinne samalla.. Siis kaveri sai vaavan tosiaan sunnuntaina niin käydä sille ostamassa 56 kokosia sieltä syntymä- ja kastelahjaks :D
Tulihan sieltä itsellekin ostettua digitaalinen vaaka ja imukuppi naulakoita.. ! niitä mainaa mistää löytää :kieh: inhoa kylppärissä porata kaakelia..
Esikoinen rikkoi meitin karvaherran lelun joten kissakin sai jotai pientä :) 11 vuotias vanha köriläs oli ärsyyntynyt kun ei aamulla löytänyt retuuttamisleluaan :| niin tilalle oli tosiaan pakottava tarve hankkia uusi nujuutettava.

Ihana oli tulla kotiin 3 tuntia kestäneet käpyttelyreissulta ja kahden käden sormet ei riittäneet laskemaan kun ihmiset ihmettelivät tätä kantosäkkiä mikä mulla oli päällä ja Ansku siellä sisällä.. "onpas hän pieni" ja "näppärän näköinen pussi" ja paras heitto "suloinen kääryle sulla siellä" :D sain kuulla sokoksen (sielläkin piipahdin) hajuvesiosaston "mies"myyjältä.. :whistle:
kuvassa pussi ja tontunnäköinen mamma

Iltapäivällä sitten katsastamaan tätä uutta pientä ihmettä kaverille.. mulla jo sormet syyhyää kun oli "vain" 3200 painoinen että pääsee pitelemään tuon meidän melkein kuus kiloinen tilalle.. :heart:

AAM & neiti Anya pe 2kk :)
nyt kahvia ja kastejuhlista jääneitä dominokeksejä :p
 
Oltiin 2 päivää poissa, ja täällä oli sisälämpötila 17,5 kun tultiin. Hyi. Nyt on JO 18... Hrrr, sais ny lämmetä jo. En varmana kiipee tikkaita kellarin laittamaan lämpöjä päälle (talo kesken ekä oo vielä portaita...). Jussina ei enää lämmitetä, oli keli mitä tahansa. :kieh: Avasin oven märkätiloihin, siel on lattialämpö päällä.

Oli kyl mukavaa olla anoppilassa/ronjan mummulassa kun sai sapuskat kaik valmiina. Ja sain evästä mukaankin, täytyy vaan lämmittää. Ja oli seuraa, kuten moni sanoikin, niin kyl alkaa ahdistaa olla vaan kahdestaan vauvan kans. Neljä päivää oltiin, sit riitti. Ainoa miinuspuoli anoppilassa on niiden koira, kouluttamaton chihu, joka ulvoo aina kun vauva pitää vähänkään ääntä. On muuten todella rasittavaa! Onneks Ronsku ei pal yöllä itkeskele. Ja oli muuten hienoo nukkua kaksin täysleveessä parisängyssä, kyllä oli tilaa!

Eilen kävin töissäkin pikaisesti, ihan kiva nähdä osaa työkavereista, osa olikin jo lomilla samoin kuin opiskelijat tietty kaikki.

No, nyt taas kotona, yhä kaksin. Mies tullee sunnuntaina reissusta, siel on kuulemma jo räkkä aluillaan. Me lähdetään Ronjan kans huomenna toiseen mummolaan pääkaupunkiseudulle, täällä nyt vimmalla pesen pyykkiä ja mietin mitä sinne nyt sit tarvittais mukaan. Lauantaihin asti ajateltiin olla.

Pitäis tänään päästä kunnon kauppaan, liivinsuojat on ihan loppu ja muutakin tarviketta pitäs ostaa. Meinasin Myllyyn lähteä tätä kylmyyttä karkuun ja sinne Laalaakin houkuttelin, mutta heillä muuttui suunnitelmat ja Ronja rupes nukkumaan sylissä, enkä mä enää jaksais lähtee ollenkaan.:LOL: No, yks koneellinen pyykkiä on sentään jo kuivumassa, mukana tänään postista haettu kantoliina, ja harsot on peseytymässä. Jotan saatu aikaan. Hitsit kun lähikaupas ei oo kunnon liivinsuojia...

Heh, ny tuli tajunnanvirtaa taas, sori. :ashamed:

ventti + ronja 10+2 = 2,5kk jo!
 
VAIPANVAIHTO: mulla on 3 koon Pampers käytössä, ja hyvin pitää koko yön pissat sisässään :) viime yö oli kyllä mahtava, tyttönen nukkui 23-09 ja yhdesti söi puoli kuuden maissa. aaaaah....sitä on niinku eri ihminen kun saa nukkua kunnolla! =)

VAAVIMASU: joo meilläkin esikko alkoi saamaan hedelmäsoseita 3 kk iässä. Varmaan Islallekin tässä pikkuhiljaa aloitellaan kunhan täyttää sen 3 kk. :) on senverran tuhti tyttö ja juo tosiaan maitoa niinku hevonen....se on ihanaa aikaa, kattoa toisen ilmeitä kun saa maistella ekan kerran ruusunmarjaa :heart:

AAM: hieno kuva! ja hieno liina :) taas aamulla meinas pimahtaa kauppareissulla kun esikoinen alkoi kiukuttelemaan että pitäääää mennä leikkipuistoooooooooon! sitten se alkoi roikkumaan kärryjen kahvassa kiinni ja hyvä kun ei kaatuneet. Mentiin sit leikkipuistoon *huoh* tiedän ettei sais antaa periksi mutta joskus se on vaan niiiin paljon helpompaa. eilen illalla oli kyllä ihana kun mentiin nukkumaan, poika halasi mua lujasti ja sanoi että "äiti pidä musta huolta". tottahan mä aloin parkumaan...snif. ja eilen käytiin pojan kanssa kahdestaan pitkällä kärrylenkillä, ja oli oikeen mukavaa.

jahas, taas syöttöhommiin mars mars! :)

Gardenia&Isla
 
Hei vaan,

AAM ihana tonttu :)

Täällä poika nukkuu suloisena kantoliinassa ja mietin, millä ihmeellä me sitten joskus nukutetaan poikaa omaan pinnasänkyynsä (edelleen kokoamatta).

Vaavimasu, voiko tuollaista vauva-arkea ollakaan - tää ihmettelee. Että vauvan voisi vaan laittaa makoilemaan aamupalan teon ajaksi :LOL: meillä ei ihan tuollaista ole, mutta ehkä vielä jonain päivänä. ja varmaan pitäisi vaan sitkeästi aina kokeilla antaa pojan olla yksin. Gardeniankin kotona saadaan nukkua - huoh (kateellisena)

Miehen leikkaus onkin nyt jo ensi maanantaina - miten ihmeessä jaksan sitten kahta vaippaikäistä: poikaa ja isukkia :) hehhee. Oon kutsunut kavereita jo vähän auttelemaan, kun mun vanhemmatkin on pari viikkoa mökillä- Meidän lomasuunnitelmat meni ihan uusiksi - nyt onkin vaan sairaslomaa ja yhteinen kesäloma jää väliin. Mies meni siis töihin täksi viikoksi, vaikka piti olla lomalla :(

Ventti, mulla käytössä kestoliivinsuojat, joissa toinen puoli froteeta ja toinen samaa PUL-kangasta ku kestovaipoissakin. Sain kestovaippojen mukana. Toisaalta, mulla ei nyt ihan hirveästi maitoa tihkukaan.

Terkkuja! kadak&äidin oma pikku tiikeriläinen, joka on jo kasvanut niin paljon (nyt tuli ikävä sitä 3,2 kg kun ollaan näistä täällä puhuttu)

 
heissan!!AAM kiva paketti sulla tuossa kantoliinassa =)  varmaan mukavaa vauvalla kelliä siinä!!

vaippaa vaihdan n.4kertaa päivässä+iltavaippa ennen nukkkumaan menoa.yöllä en vaihdaellei oo läpi menny tai kakannu...

yösyötöt suurinpiirtein 3-4h välein.ei paha,muttei nuku ku kork.4h putkeen.

korvat taitaa olla meijän raksulla kippeet,ku aina kitisee ku alkaa syöttään ja muutenki kiukkunen ollu.nuhassa ollu jo viikon suurinpiirtein. reppana,niin säälittää...ulkona neiti nukkuu erittäin hyvin.äskenki vetas 3h päikkärit ulkona =)

[/b]menkkoja ei oo näkyny,ja hyvä niin,en halua niitä :D  viimeksi tuli menkat ekat ku poika oli 1v4kk

voi että toivois niin että juhannus ois lämmin,ku ois tarkotus ois mennä mökille saunomaan ja uimaan.. ja ihan vauvan kannalta ettei palella tarvis ku muutenni nuha. nyt ainaski tuulee ihan hirviästi.aamulla oli hyvä ilma ku aurinko paisto ja oli suht tyyni ilma.

uskalsin alottaa
juoksuharrastuksen :) hyvin on menny.ihan hissukseen mennään.nyt eilen oli 5:s kerta ja 35min juoksin,välillä kävelin pari minsaa.ja on ihanaa =)

mutta hyvää juhannusta kaikille! =)

pai ja janna 2kk1vk :heart:
 
Me oltiin Konstan kanssa tänään leffassa.. Totta puhuitten, oli kyllä aika hanurista se leffa. Tipuin ihan kärryiltä, vaikka Konsta antoikin mun katsoa ihan koko leffan kitisemättä.

Vaavimasu Meillä Konsta sai ekaa kertaa luumua jo viime viikolla. Ihan pikkasen tosin (vajaa teelusikallinen) ja siitäkin suurin osa oli rinnuksilla. Ajateltiin, josko sillä sais vähän nopeutettua ton panttaajan suolen toimintaa. Ei ollu vaikutusta.. Kakka on tullu taas viimeks viime perjantaina. Eikä tullu mahakaan kipeeks. Ajattelin nyt sit antaa tota luumua pikkasen päivittäin, jos se jossain vaiheessa alkais helppiä.

Meillä nukuttiin viime yönä niiiin hyvin. Ja OMASSA SÄNGYSSÄ! Ihme juttu. Kerran poitsu heräs syömään ja sit herättiin puol kasilta. Muuten meillä ei yleensä hirveesti rytmiä olekaan.. Nukkumaan mennään akselilla 21-24 ja yleensä Konsta herää noin tunti nukahtamisen jälkeen ihan virkeänä, sit siitä nukkumaan alkamisesta saatetaan taistella tunti tai parikin ihan väsyneenä ja kiukkuisena. Joskus illat taas menee tosi hyvin ja nukkumassa ollaan jo 21 paikkeilla. Yleensä illat menee sitä paremmin mitä enemmän päivällä on nukuttu. Ollaan huomattu, että jos poika nukkuu 18-19 aikoihin vielä tunnin päikkärit niin ilta on huomattavasti helpompi kun väsyneen vauvan kanssa.

Vaippaa vaihdellaan noin 2-4 tunnin välein, yöllä ei ollenkaan. Ja tissiä menee edelleen noin 2-3 tunnin välein. Viime yö tosin selvittiin yhdellä syötöllä. Hurraa!

Menkat ei oo vielä kuulunu, aloitin tosin minipillerit ja sillon pari päivää niitten aloittamisesta tihkutti verta ihan vähän. Mut sit se loppu.

Noh, nyt taas kutsutaan äitiä tuolla vaunuissa.. tissittelemään siis.
 
Poika nukkuikin vielä, känisi unissaan..

Pakko vielä kommentoida AAM:lle. Ihana kuva teistä, Oliko pikkumies innoissaan kun paikalla oli paloautokin? =)
Mulla vähän samat fiilikset kun Hemulilla, musta tuntuu että mies on töissä koko ajan.. ja välillä tosiaan joutuu oleen öitäkin poissa. Tosin sit sen jälkeen on ainakin yks vapaapäivä. Tänäänkin on töissä klo 22 asti. Jippii. Mut tosiaan, aika yksin tässä ollaan.. Ehkä meidän pitäis treffailla useemmin. Onneks nyt on sentään muutaman päivän loma ja päästään koko perhe mökille.

Nyt se sit vissiin oikeesti heräs. Terkkuja täältä kaikille mammoille ja nassukoille!

Nappi ja Konsta, kohta jo juhannustunnelmissa!
 

Yhteistyössä