Huhtitaaperot 2009 *Tammi-Helmikuussa 2011*

Heips

Pk-seudun treffipinossa vois ilmoittautua mukaan lauantain treffeille!

Meille ei kyllä kuulu mitään ihmeellistä. Silja on vähän nuhainen, mutta on voinut olla koko ajan päiväkodissa, nyt jo neljäs viikko menossa. Silja on vauhdikas ja reipas hoidossa, mutta kuulemma tönii toisia lapsia. Tosi kurjaa. Ei sitä tietenkään kotona esiinny, kun ei täällä ole muita lapsia. Toivottavasti tapa unohtuu ja saa muita tapoja toimia. Paljon tyttö höpöttelee ja hyvin voi jo kysellä päivän tapahtumista tai saada vastauksia kysymyksiin yleensä.

Silja myös pukee ja riisuu jo aika hyvin, kun ohjaa että menee oikein päin. Viime aikoina on muutenkin oppinut tosi paljon kaikkea, kuten värejä, numeroita, sormien nimiä (peukalo, etusormi ja pikkusormi) ym. Ihanaa kyllä kun joka päivä jotain uutta tulee.

Teppanalla on jo viimeiset hetket, ihanaa kuulla taas vauvauutisia.

Muutenkin on tosi kiva kuulla muiden arjesta ja puuhista, ja erityisesti niistä hassuista jutuista. Koettakaa jaksaa kirjoitella kuulumisia, myös juuri sinä joka luet tätä, mutta et jaksa kirjautua sisään kirjoittelemaan!
 
moi!

komppaan tiliaa, eli pk-mammat käykääs kurkkaan treffipino ja ilmoittautuun brunssille :wave:

hih, ihana lukea millaista elämä onkaan taaperoiden kanssa. kyllä saa omankin naperon kanssa hyvät naurut, mutta myös tutsan keisari ja muut ihanaiset saa hymyn huulille =)

kadak hyvä meininki :LOL:

lumi-enkelin poika saanut IHANAN nimen :heart: mullakin eeli on suosikkilistalla aika lailla ykkösenä, jos sitä poika joskus sattuisi vielä tulemaan.

ruttanan beanielle onnittelut myös kasteesta vaikka nimi pitkään ollutkin jo selvillä :) meillä muuten samanlainen rahankerjuri, yksi elsan suosikkileikeistä on tiputella kolikoita possuun. käy harrastus vähän kalliiksi isille ja äitille mutta toki neiti aina saa pikkukolikot, jos semmoisia lompakon pohjalle jäänyt, käy myös itse tarkastamassa :saint:

teppanalla jännät ajat. toivottavasti saat levättyä ja kerättyä voimia tulevaa varten, vaikka yksi pieni siellä pyöriikin jo helmoissa.

tilia uskoisin että tuo töniminen menee kyllä ohi. elsalla taas oli "tapana" (2 kertaa tapahtui) purra toisia lapsia tarhassa, kun oikein oli villinä innosta. tuntui kurjalta äitinä, mutta tarhan tädit sanoivat, ettei kannata huolestua. pienillä lapsilla on niin vähän keinoja kommunikoida eivätkä vielä ymmärrä mikä sattuu toista ja on väärin. kyllä ne oppivat, kun ohjaa oikeaan suuntaan.

meillä on puhe viime aikoina mennyt lujaa eteenpäin. elsa kommentoi KAIKKEA ja tekee nykyisin tasan selväksi myös suusanallisesti mitä haluaa. suurin osa puhumisesta liittyy omaan tekemiseen ja liikkumiseen: kälee (kävelee), hyppää, tanssii, pussaa, nousee (pois vaunuista), mennäänmennäänmennään (yleensä ulos äkkiä...), maistaa (kaupassa kaikesta) jne. viestiä vahvistetaan toistamalla sanoja ja korottamalla ääntä. huvittavaa ja suloista silti yleensä :)

mukavaa talven jatkoa :)

t. manna + elsukkainen :heart:
 
Moips =)Kiva on kyllä lukea muitten kuulumisia vaikka oma kommentointi aina jääkin... Mutta Tilia osuit naulan kantaan ja rupes oikein naurattaan: mä kun en koskaan jaksa kirjautua sisään, käväsen vaan lukemas. Pitääpä nyt sitten jotain raapustella kun pikkuinen(?) nukkuu päikkäreitään. Kirppu siis meilläkin, ja nyt taas varsinkin viimenen kuukausi on ollut yhtä taistelua syömisen kans. Teelusikallinen menee ja sit tulee stoppi... no, kait tuo kasvaa kuisteski ihan ok.
Oon ajatellut, et saattaa tulla vikoja poskihampaita kun kädet on suussa ja on kiukkunen. Mites teillä muilla, joko on kaikki hampaat suussa? Ja kauanko noitten vikojen puhkeeminen oikein kestää?

On hauska huomata miten samanlaisia juttuja meidän huhtikuisilla on. Meillä myös puhe menee hurjaa vauhtia eteenpäin. Nyt on innostunut yhdyssanoista; "nalle (h)aluu paahto(l)eipää",
"kattoo (l)umiaura" (ikkunasta kun on näkynyt harva se kerta lumiauroja), "(l)umiukko), "isi (h)ammas(h)arja" jne. ja meillä myös toistellaan kovalla äänellä niin kauan, että toistan mitä on juuri sanonut. Jos vaan vastaan et "joo", niin ei riitä :)
Suosikki hommia on ruuan tekeminen (työntää aina tuolin hellan viereen ja ottaa lastan kaapista ja tulee auttaan "minä paistaa") ja tiskaaminen (jonka jälkeen saakin käydä vaihtamas kaikki vaatteet kuiviin)
Meillä tullut myös kovasti omaa tahtoa :)
aurinkoista oloa kaikille!!!
 
Viimeksi muokattu:
Meillä on kyllä just noin kuin Vaaveli ja Mannakin kertoivat: Silja toistaa usein samaa sanaa niin kauan ja kovenevalla äänellä, kunnes mä toistan sen tai muuten kommentoin. Rasittavaa, kun yrittää samaan aikaan itse puhua vaikka miehen kanssa jotain muuta.

Ja vaaveli: teillä on jo "minä" käytössä. Meillä sitä on vaan kokeilunomaisesti, kuten "minä" ja samaan aikaan taputetaan omaa rintaa. Ei vielä missään lauseessa.

Viimeisiä poskihampaita ei ole näkynyt.

Näin pikaisesti,

Tilia ja Silja
 
Heipä hei pitkästä aikaa!

Meidän pienimmäisellä on vihdoin nimi; Topi Viljami. Ikää siis 12 viikkoa.

Leevin kanssa on ollut aika haasteellista. Uhmista ja kiukkukohtauksia, mustiskin on. Hakee nyt tosi paljon huomioo eikä niin kivoilla keinoilla. Pari kertaa on pikkuveli saanut kirjaimellisesti turpaan, hetkeksikään ei uskalla selkää kääntää. Olenkin nyt antanut Leeviä välillä mummolle yökylään, niin saadaan välillä olla vauvan kanssa hetki ihan rauhassa.

Leevi on nukkunut jo kauan omassa huoneessa isojen poikien sängyssä. Juttua tulee kovasti,kolmen, neljän sanan lauseita. Ainot mikä meillä ei suju vieläkään, on pottailu. Ois niin kiva kun ei tarttis kahdelle vaippoja ostaa...

Vaikka kyläillään kovasti lapsiperheissä jne, niin kaipaa enempi ikäistä seuraa... täytyy varmaan jotain kerhotouhuja kehitellä.

Sairasteluilta ollaan Leevin kanssa kokonaan vältytty. Kerran on käyty lääkärissä, oli kuumeessa sillon possulenssun aikaan, mutta ei siinä ollut sen ihmeempää. Toivottavasti uusi tulokas on yhtä tervettä sorttia =)

Olen kyllä kaikki teidän jutut lukenut, vaikken olekaan kommentoinut :wave:
 
Hyvää ystävänpäivää ihanaiset :heart:

SusseN, et tiedäkään, kuinka onnellisesti on asiat teillä, jos noin vähillä sairasteluilla olette päässeet...meillä ei ole oikeastaan ollut yhtäkään kuukautta (tai edes viikkoa) syyskuun jälkeen, jolloin kaikki olisivat olleet terveitä. Ja onhan sitä ennenkin sairastettu paljon. Meidän 2kk prinsessalla on jo toinen flunssa päällä, tällä kertaa kukaan ei ole ollut sairaalassa, mutta viime viikko oltiin esim. koko perhe sairaina kotona, oksentelua, kurrkukipua, yskää, korkeaa kuumetta jne. Huoh. Aika rankkaa siis ja välillä kyllä meinaa usko loppua. En oo nukkunut kai yhtään kokonaista yötä (esim. 8 tuntia putkeen) nyt kahteen vuoteen...molemmista lapsista jäi +5kg ja nyt pitäis saada ainakin siis 10 kg pudotettua ja muutenkin jaksaa kuntoilla, mutta eihän sitä kipeänä voi ja ei olis oikein aikaakaan. Ja sit joskus, kun on pieni hetki, että sais olla rauhassa, niin tekee mieli vaan istua hetki sohvalla...

t. kadak & ihanat pikkuiset tikru ja ruu
 
kadak, tiedän kyllä että vähällä ollaan päästy. Tosin heti kun pääsin sanomasta, niin nyt sitten isäntä kolmatta päivää 40 kuumeessa muine vaivoineen, lekurissa sanoivat että joko influenssaa tai sitten myyräkuumetta. Myyräkuume halvaannutti yhden tutun, mutta se hyvä puoli siinä on ettei tartu ihmisestä toiseen. Toivottavasti kuitenkin influenssaa...
Me muut vielä terveinä.
Yhtä unetonta elo täälläkin. Nyt ehkä vähän helpottanut ja näin jälkikäteen huomaa kuinka väsynyt oli tuossa pari kuukautta sitten. Olin tosi itkuinen ja ottamassa joka toinen päivä avioeroa ja muuta pientä kivaa. Väsyneenä (+hormoooonit) pienetkin asiat saa aika isot mittasuhteet. Mutta nyt Topi nukkuukin tissi suussa...tai tissi poskea vasten. En edes jaksa nostaa takas omaan sänkyyn ekan syötön jälkeen.
Minä ja Leevi syödään maitohappobakteereja ja monivitamiineja, oletteko te kokeilleet? Sairastelu on niin persiistä että täällä on ruvettu jo tuputtamaan vastentahtoiselle isännällekkin vaikka mitä pillereitä. Kiltisti se kaikki nielee, kun ei ole yhtään sinistä ollut joukossa ;D

Ehkä me ollaan noilta kulkutaudeilta vältytty siks kun Leevi ei ole hoidossa. Kyläillään kyllä paljon lapsiperheissä, mutta aina kyllä varmistan että ollaanhan siellä terveitä...

Hoitoon Leevi kyllä joutais, tekis sille tosi hyvää mutta kotona saapi olla niin kauan kuin minäkin olen... töihin kylläkin palaisin vaikka heti, jos ei tarttis viedä vieraalle hoitoon... edelleenkin Leevin voisin jo viedä kun puhuu ja osaa kertoa suunnilleen jos on joku hätänä, mutta ei tuota 3 kk ikäistä raaski viedä vielä aikoihin...

Mutta tsempit kadakille ja muillekin jotka sitä tarvitsevat =)
Aika menee kummiskin hirveen nopeesti ja kohta nää taaperot ja paaperot on jo isoja...
 
hei,hoi=)
Kadak koitahan jaksaa siellä sairastelujen keskellä.Toivottavasti aurinko ihanainen antaa vähän energiaa:)
sussen teillä kanssa varmasti rankkaa mustasukkaisuuden kanssa,itse muistan käyneeni vessassikin rasmus sylissä, kun veli olisi muksinut veljeä jos olisin silmistäni jättänyt.Siinä tosiaan on kiinni kokoajan:hug:

).( me käytiin treffaamassa vkonloppuna muutamia pk-seutulaisia ja rasmus olihan jäässä:LOL:me ei olla koskaan käyty kaksistaan vieraassa paikassa kylässä ja oli tosi hurja nähdä miten erillainen poika kuoriutui kun ei ollut isoveljen turvaa.
mä en ole kauheen perehtynyt tohon pojan purukalustoon, mutta pari vkkoa oli meillä runsasta kuolaamista ja ruuasta tosi tiukkaa kieltäytymistä,joten arvelin sinne jonkun poskihampaan puhjenneen.
yö heräly meillä jatkuu ja samoin yö aikaan kukkuminen.Välillä herää ja nukahtaa kun vaeltaa lasten huoneeseen ja laittaa pään tyynyyn.Toisinaan taas jää kertoilemaan ja ehdottelemaan mitä loistavampia ideoitaan,kuten kukkuu leikkeijä,pihalle lähtöä tai jotain muuta yhtä innostavaa yöllä kello kaksi.Kukkumiset kestävästä puolesta tunnista kolmeen.onneksi olen kuitenkin vielä kotona, ettei duuniin tarvitse nousta kuudelta.
monelta teillä muuten usein heräillään?meillä ollaan tikkana ylhäällä joko seiskalta,mutta viimeistään kasilta.
rasmus on muuten ruvennut laulamaan paljon.Tosin se käsittää usein yhden tai kaksi sanaa joita toistellaan,mutta on aivan ihanan kuuloista:heart: tykkää kotona esiintyä ja lemppari biisi on tuomasvetujiii!!!
terkuin,
tutsa ja rasmus
 
Heippa siskot!

Se alkaa helmikuukin vedellä viimistä viikkoa ja meillä laskettu aika olis ens keskiviikkona, siis YLIHUOMENNA :rolleyes: Mulla ei ole minkäänlaisia tuntemuksia ollut siitä, että ainakaan ennen sitä päästäis hommiin. Vähän jopa "kauhunsekaisin" tuntein tässä mennään, osaako lähteä ajoissa, ehtiikö Eevan hoitaja paikalle jne.. Eipä Eeva ryminällä tullut, etten usko että tääkään ihan nopsasti ulostautuu. Vaan on tää elo aika raskasta nyt ihan viime metreillä. Painoa mulle on kertynyt nyt kokonaisuudessaan 10kg. Onneksi en tällä kertaa kärsi juurikaan turvotuksista, viikkonousut on ollu joulun jälkeen ihan maltillisia tai normaaleja 300g/vko. Eevan aikana tässä vaiheessa mulle tuli 1300g/vko. Silloin olin vissiin niin paikallani vaan, et kaikki mitä söi jäi kiinni ja minkä joi meni nilkkoihin. Nyt sitä kai tulee pitkin päivää puuhasteltua niin eri tavalla. Ihan hyvä näin. Kauheita pakkasia ollut viime päivät, en mäkään ihan vielä haluis syntyä jos voisin valita ;)

Eeva on nyt alkanut viime aikoina puhumaan aina vaan enemmän. Kauheesti toistelee sanoja mut selvästi on vähän arka ja haluaa olla aika varma sanasta jota yrittää toistaa. Kahden sanan juttuja tulee kans "aaku pai(s)taa", "aapaat piiu". Ja näitä varmoja ankka, kissa, kaisa, äiti toistelee sit koko ajan. Ihan sama mistä yrittää jutella niin Eeva tarjoo ankkaa vastaukseksi. Iskän kanssa jonki verran puhelimessa puhelee ja sinnekin vaan ankka ankka ankka pölöttää.

Saunomisesta on tullu kivaa puuhaa vihdoin ja viimein. Kävi viime viikolla iskän kanssa kahdestaan saunassa, mä kävin ihan yksikseni vaan suihkussa ja olin oikein ilosesti yllättynyt kun mies kysy että ottako Eevan saunaan kans. Iskä oli vaan ihan ihmeissään kun olis jo itse halunnut lähteä ja yritti Eevan nostaa vadistaan niin huito vaan kädet pois ja komensikin heittämään lisää löylyä. Ihmettelin jo kun Eeva sit vihdoin saunasta tuli, että miten on likka poskista ja olkapäistäkin punainen. Vasta kolmannella kerralla oli saanut Eevan pois saunasta :)

Näillä mennään :)

teppana +tyyppi 39+5 ja Eeva kohta 1v10kk
 
moi!

teppana huii miten aika rientää, sulla on LA ihan käsillä! tsemppiä viime metreille ja hienoa että olet selvinnyt ihan pahempia turvotuksia ym.

joo, tutsan rasmushan oli varsin mallikelpoinen pikkupoika pk-treffeillä, ainakin jos vertasi omaan päättömästi juoksevaan ja huutavaan naperoon... :D uskon kyllä silti että toisessa seurassa meno muuttuu sielläkin :D

susseN kiva nimi pojalla :) tsemppiä unettomiin öihin! minäkin totesin perhepetin näppärimmäksi silloin, kun elsa söi öisin useammin kuin kerran, eli jotain ekat 4kk muistaakseni.

kadak huhhuh teidän sairastelua. tuntuu ettei tuo enää ole edes mahdollista. voisikohan tuo unenpuutekin vaikuttaa asiaan ja laskea vastustuskykyä? helpolla ette kyllä ole päässeet missään suhteessa :|

meillä ei myös poskihampaita ole vielä näkynyt. milloinkohan ne oikein tulee, kun kohta napero täyttää jo 2v.

elsalla on alkanut oikea kunnon "minä ite" -kausi. toisaalta suloista kun toinen yrittää tehdä kaiken itse, mutta myös rasittavaa, kun vaatii ehdottomasti saada esim itse pukea ja kun se ei ihan suju, niin lähdöt venyy ja tilanne päättyy raivariin, kun lopulta äiti/isi joutuu auttamaan. muita takuuvarmoja raivaripaikkoja on kauppa, kun ei saa heitellä kärryyn kaikkea mitä haluaa (meillä ei enää aikoihin olla istuttu kauppakärryissä ilman totaaliraivaria, vaan elsa viilettää pitkin kauppaa ja toinen yrittää hillitä neitin ostosintoa...), leikkipuistosta lähtö (klo 14 kun ovat aamusta asti siellä olleet...) kun joutuu jättämään kaverit ja leikit sekä nukkumaanmeno kokonaisuudessaan aina iltapotalle menosta lähtien siihen että ollaan kymmenettä kertaa kannettu takaisin peittojen väliin. eli vauhti päällä koko ajan ja vahva oma tahto, oikein kiva yhdistelmä... mutta on meillä joskus semmoinenkin rauhallinen hetki, että elsa kiipeää syliin, sanoo "halaa" ja painaa poskensa äitiä vasten, ihanampaa ei olekaan :heart:

aurinkoista talven jatkoa tytöt, meidän perhe lähtee ensi viikolla laskemaan, ihanaa :cool:

t. manna + elsukka :heart:
 
Heippatirallaa :D

Siis mihin tää aika menee...huhuuu...mihin?
Mä ooon NIIIIIN laiska tän koneen kanssa, etten kertakaikkiaan saa aikaiseksi mitään raapustusta :( Sorry...

Vauvoja tulee ja vanhat kasvaa...ihanaa eli kaikille tasapuolisesti ONNEA ja odottaville jaksuja :D

Tänne ei kummempaa. Inkeminke menee ja touhottaa ihan kauheesti. Ihana tyyppi kertakaikkiaan. Puhuu ihan täysin ja laulaa aina kun on mahdollista. Lemppari kappale on Risto Räpääjästä "elämä ei ole hassumpaa". Joka päivä saa nauraa jollekin sen tempaukselle. Nyt on noussu ihan parhaaks sanonta "okei". Kaikkiin kyllä vastauksiin se vastaa okei :D Mä en kestä että mun vauvani on jo noin iso, vaikka oikeesti musta on IHANAA kun noi tenavat kasvaa.
Just pakkasin vikat kestovaipat pois ja jotenki tuntuu niin hurjalta että Inkku on kohta 2v. Joo on meillä vielä univaippa käytössä ;) Kyselyikäkin on näköjään tullut. "äiti...kuka tää on?" sitä kysytään kaikesta...ja isi kun oli suihkussa ja Inkku oli pissalla samaan aikaan, näki se isin pippelin ja tokaisi "isi pimppi" "ei oo Inkun pimppi toi" :D :D :D niimpäniin...
Kaikkea sitä...

Tällähetkellä Inkku on kovassa kuumeessa. Ensin oli viikko sitten oksutauti ja nyt kuume. Torstaina pitäis lähteä Tahkolle, joten saa nähdä parantuuko ennen reissua.
Mulla olis vielä vuosi jäljellä kotonaolemista ja sit pitäis tietää mitä haluaa tehdä. Mua ei saa enää kirveelläkään vanhaa työpaikkaan. Oon kyllä jo katsonu opiskelupaikkojakin,mutta mitään varmaa ei vielä ole. Nyt tää lopettaa...

Ihanaa talvea KAIKILLE ja pitäkää itsestänne hyvää huolta :D

Superheppuli ja Inkkunen 1v 10kk
 
Hei mamat,

harmi, kun me ei päästy treffeille :( Lapsukaiset on jo kasvaneet niin paljon.

tutsalla hauska meno jatkuu :)

teppanalle tsempitykset synnytykseen!

manna, siellä vaan vipelletään edelleen. Ei ainakaan tule tylsää :)

Meillä ei ole tietoakaan noista poskihampaista vielä. Kai ne sieltä kohta tulee kumminkin.

Superheppuli, mites, onko vauvakuumetta? Sit ei tarvis töihin mennä.

Meillä pienimmällä antibiootit taas päällä, huoh. Tikrulainen on taas päiväkodissa (eli terveempi). Se on siellä ihan innoissaan. Toisiksi nuorin ja vähän niin kuin maskotti niille isommille tytöille. Hih. Meillä jutellaan 3-4 sanan lauseita ja koko ajan tulee juttua lisää. Mitään kummallisuuksia/hassutuksia ei ole tosin vielä tullut, niin kuin superheppulin pikkuisella :LOL:

Täällä Puuha Pete ja Muumit on kova sana.

Terkkuja!

kadak&lapsukaiset
 

Yhteistyössä